Creature Conflict

napísal ace 26.11.2006 pre PC

7.0

Užívateľská recenzia
Poznáte hru Liero? Že nie? Tak ale stavím sa s vami o čo len chcete, že poznáte jeho nasledovníka. Worms dnes pozná hádam každý. Brutálne červy si nás získali nás získali už pomerne dávno a keď neskôr preliezli do tretieho rozmeru, tak sa ich obľuba aj napriek nevydarenému ovládaniu a kamere ešte zvýšila. Získali si nás svojou brutalitou, svojským správaním a nekonečným humorom hlavne v bitkách jeden proti jednému na jednom PC (nie je nad priamy kontakt s protihráčom, keď mu môžete zabitie vášho červa vrátiť v skutočnom svete presne mierenou ranou ).

Na ich popularitu sa už snažilo nadviazať niekoľko hier avšak táto vyzerala najnádejnejšie. Ako sa teda podarila? Poďte sa so mnou na to pozrieť.

Svojím humorom sa snaží zaujať už hneď od začiatku humorne poňatým introm, pri ktorom sa dosť zasmejete na ironických pomenovaniach hlavných aktérov hry. Dozviete sa v ňom akí sú mocní, ostražití, inteligentní, odvážni, ale aj zákerní a nakoniec aj tak všetko pokašlú.

Vo Wormsoch sa proti sebe postavili červy, tu sú to zákerne zvieratá rozdelené do 4 frakcií. Psovité šelmy, hlodavce, opice a jedna bonusová, ktorá nie je odomknutá hneď od začiatku – dobytok. Každá frakcia má diferencované jednotky, ktoré sa nelíšia len vonkajším vzhľadom.
- napríklad kojot je špecialista na výbušniny a podobne.

Už oddávna proti sebe bojujú o nadvládu vo vesmíre, ktorú by im zaručilo získanie diamantu.
Na začiatku kampane si vyberiete frakciu, potom konkrétneho jedinca a púšťate sa do boja. Začínate s jedným charakterom, no časom s narastajúcou obtiažnosťou pribúdajú aj vaši vojakov. Pri ich výbere si ich môžete rovno aj vyzbrojiť a vystrojiť a s ich pribúdajúcimi skúsenosťami rastie ich odolnosť. Ničíte nepriateľov, zbierate rôzne predmety a tým plníte misie. Toto si pár krát zopakujete pre iné frakcie v iných misiách a celkový súčet vám dá spolu skoro 50 misií, čo je skutočne dosť veľa. Boje o diamant prebiehajú na 16 skvelých planétach. Výškovo moc členité nie sú a dokonca ani rozlohou neprekvapujú, ale dizajnérsky sú zvládnuté skutočne majstrovsky, humorne a čakajú vás tu rôzne ne/milé prekvapenia. V prvom rade gravitácia planéty umožňuje trafiť granátom niekoho na úplne opačnom póle ako ste práve vy, len pri tom musíte dávať pozor, aby ste ho nevymrštili (ten granát) do nekonečného vesmíru. Túto schopnosť bohužiaľ väčšinou bezchybne ovládajú iba počítačom riadení protivníci a už na úrovni EASY vás zásahmi cez pol planéty budú privádzať do zúfalstva. Na mape sú aj rôzne pasce, ako napríklad strom, ktorý už len čaká na to, aby vás mohol vyobjímať a už nepustiť. Rastliny, ktoré vás môžu nakaziť a pomaly vám ubúda zdravie a rôzne teleporty budete stretávať na každom kroku, tak si zhrnieme aké z toho vyplýva ponaučenie – neotáčajte sa k stromom chrbtom, nemusí to dopadnúť práve najlepšie. Aby som nezabudol, tak nepriatelia využívajú aj nešportové prostriedky ako vás zastaviť a tak miestami narazíte aj na totemy, ktoré po vás pľujú šípky s jedom. Dizajnéri si zjavne neodpustili aj také drobnosti ako včielky poletujúce nad kvietkami, alebo motýle, prípadne komáre v močarinách. Každá planéta sa líši veľkosťou, tvarom, porastom a aj objektmi na nich. Hrať na nich je jednoducho krása a potešenie, každá má svoje čaro a jediné, čo vám to znepríjemňuje pobyt sú nepriatelia.

Počas hrania som sa nedokázal celý čas zbaviť pocitu, že toto som už niekde videl. Je až podivuhodné ako Maďari vykradli Worms a vôbec sa za to nehanbia. Nejde len o dokonale totožný štýl hry, ale aj o úplne rovnaké ovládanie, napríklad zmena kamery do pohľadu z prvej osoby je tlačidlom „E“ a vyzerá úplne rovnako. Kamera je rovnako nešikovná ako vo Worms, postavy majú rovnaký problém so zasekávaním sa do objektov ako bol vo Worms a vykrádanie pokračuje zbraňami, pri ktorých tiež máte pocit, že pár kusov ste už niekde pred tým videli.
Keď už som pri zbraniach, tak trošku rozpíšem váš arzenál. Reálne zbrane ako brokovnica, SMG, granáty a podobné predpokladám nikoho v hre tohto typu nezaujímajú, tak poďme k zaujímavejším kusom v našej ponuke. Predstavujeme vám žehličku, nový model, s naparovaním, môžete žehliť akýkoľvek materiál a nepriateľovi na tvári zanechá viditeľnú hrču a popáleniny. Ďalej tu pre vás máme tohtoročnú novinku – Noviny. Nie len, že nepriateľovi uberú zo života, ale ho aj ochromia na jeden ťah. Antigravitačný granát poskytne súperovi nádherný pohľad na celú hernú plochu a celý nadšený zahlási: „I can see my house from heeeeeeeeeere“. Jedovaté šípky, kudly, kladivá a iné prostriedky boja na blízko budete využívať pomenej. Každá zbraň z našej ponuky budí rešpekt a pri jej vytasení si niekedy dokonca nepriateľ kľakne a v očiach mu čítate (a niekedy aj počujete) „No, please“. Celkom pre vás máme pripravených 30 kúskov.

Prepáčte, že skáčem ale v tejto pasáži si odskočím k zvuku. Ten je priemerný, hudba mizerná, ale celé ťažisko je na hláškach. Tie sú dabované excelentne, jednoducho nemám slov. Keby len dabing, ale sú aj vynikajúco napísané a zaspomínal som si pri nich na starých dobrých Gruntz (I feel good, na na na na na na na....Boxing glaves, sweet...). Pri spomínaných Gruntz som sa neraz pri zahlásení váľal po zemi od smiechu, ale tu keď počujete vlka ako povie: „Say hello to my little friend“, tak sa neubránite výbuchu smiechu.

Ako som naznačil na začiatku, tak kampaň nie je tým najzábavnejším, čo vás ti postretne. Prejdite aspoň polovicu kampane, pozvite si kamaráta, prípadne viac a pustite Skirmish. Najlepšie je pozvať si z inej krajiny, najlepšie z Čiech a o zábavu je postarané, tak isto ako pri Worms túto hru v Skirmishi opustíte, až keď vás budú pracovníci psychiatrickej liečebne vyvádzať von v takej peknej bielej košieľke s dlhými rukávmi.
Multiplayer cez Lan alebo internet je tiež zábavný, ale nič nie je lepšie ako priamy, pästný kontakt s protivníkom. Varovanie: pri hre proti priateľke hrozí veľké riziko úrazu vyplývajúce z vašej úspešnosti.

Grafika je zlatá. Animované technikou cell-shaded to celé pôsobí čarovne a takýto štýl grafiky od januára 2005 skoro vôbec nezostarol. Animácie postáv sú prirodzené, nijak moc sa nesekajú a až na jedného škrečka, ktorý chodí ako keby mal uhorku v zadku, tak by sa autorom dalo aj uveriť, že pohyb nôh študovali na živých zvieratách.

Chybička se vloudila...
To najlepšie som si nakoniec určite nenechal. V hre sa nájde aj pár chýb, od padania do Windows do zasekávania postáv by sa to ešte prežiť dalo (padanie je veeeeľmi ojedinelé). Ale chyby AI sú už trošku závažnejšie. Na jednej strane vás dokážu trafiť cez pol planéty, ale na strane druhej dokážu rovnako šikovne odprášiť aj seba samého. Jednoducho s bazukou namieri do niečoho tesne pred sebou a ešte nabije naplno . Trošku komicky pôsobí, keď robia úplne zbytočné pohyby. Stal som sa svedkom ako nepriateľ 13 sekúnd plával cez rieku len preto, aby potom mohol plávať späť. Pri 30 sekundovom ťahu to síce vám môže spraviť radosť, že spravil jeden ťah úplne zbytočne, ale autori by sa mali hanbiť. Do kúta!

Grafika nie je nijak moc náročná na HW a keďže ide o skoro 2 roky starú hru, tak by nemal nastať problém. Tak len zo zvyku: Minimálne potrebujete P3 1GHz, 256 MB RAM, grafickú kartu minimálne GeForce3 Ti/ Radeon 9600, na HDD toto dielko zaberie 1GB a bolo by dobre keby ste mali nejaký ten Service Pack (XP minimálne 1, 2000 minimálne 4). Na záver už len upozornenie, že hra obsahuje ochranu StarForce.

+ „roztomilá“ grafika
+ skirmish
+ humor
+ zábava
+ zvuky (dabing)
+ 16 unikátnych planét
+ zbrane

- chyby AI
- zvuky (tie ostatné)
- menej zábavná kampaň
- totálne vykradnutie Worms s veľmi malým množstvom inovácie





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.