Assassin's Creed

napísal Speedairman 8.10.2006 pre PC

Užívateľské dojmy
Assassins Creed. Nasledovník Princa z Persie. Zabijak prichádza...


Tato hra ma ambície stať sa hrou roku 2007 a to nielen na jednej hernej platforme. No zrazu na 3 oficiálne vyhlásenych: PC, XboX 360, PS3.

Assassins Creed sa nesie v duchu 19. storočia, keď bola Tretia Krížova Výprava. Hlavný hrdina sa volá Altair a bol prijaty do Rady Nezasvätených. To znamena, že bol poníženy a preto sa stáva zabijákom. Ale viac o príbehu písať nebudem iba to, že jeho nadriadeny Sinan mu da za úlohu zneškodniť 12 členova tajomneho radu, ktorý chce získať územie len pre seba. A Altair to musí všetko zastaviť v prospech veci - mier.

Začnem grafikou: Už je samozrejme, že hra využíva Next-Gen grafiku, čiže bude tam aj špecificky engine, ktorý nebol použitý ani pri Perzskému Princovi. To znamená: detailne textury, nenascriptovane scény, vyššia úroveň detalizacii ako aj tieňov. Altair bude kompletne detailny - každy pohyb bude taky aky by bol v skutočnosti, čiže ak skočí z výšky 2 metrov tak nedopadne len na nohy, ale stlmí dopad aj rukami. Obyvatelia rôznych oblasti, keďže budete cestovať po rôznych kútoch sveta, maju tiež maximalne využitých textur - mimika tvári je excelentna (keď niekoho udriete v uličke tak spadne a zamrači sa na vás, alebo urobi panicky výraz tváre a utečie). Pohybov bude mať Altair viac než 4000 čo prekračuje 900 pohybov už aj tak výborneho Princa. Budovy su viac než len na vynikajúcej úrovni. Všetko od rôzných múrov, dverí, striech, okien je kompletne postavene a maximálne interaktívne.

Čo sa týka hrateľnosti je tam veľké množstvo možností, čo znamena vysokú interaktivitu v oblasti žánru. Môžte komunikovať a zároveň podplácať obyvateľov príslušnych miest (napríklad v rôznych traileroch na hru bolo možne vidieť ako sa pripojí k náboženskej skupinke a pomaly až bude za nepriateľom sa priplíži a zabije ho). Altair ovláda boj s reznými zbraňami ako meč, nôž, ktorý ma umiestneny namiesto prstenníka (je to vidno hádam v každej ukážke hry). Ovláda taktiež parkour (spomínala to sama producentka pri Xbox06 prezentácii) čo znamená, že môže prekonávať a zdolávať rôzne prekážky ako múry, steny, budovy. Dokáže liezť po budovách, avšak ak budete liezť v rušnejšej uličke tak si vás aj tamojší občania všimnu. Môže skákať zo strechy na strechu a tak sa čo najrýchlejšie a nenápadne dostať k svojmu cieľu. Aby toho nebolo málo Altair nosí bielu tuniku. A k dostihu bude okolo 12 rôznych bolasti, pričom každa z nich bude mať rozlohu min. 2km štvorcových.
Jedine čo ma ešte prekvapilo bolo ako Altair zisťoval kto je jeho cieľ - pomocou špecialneho Oka, ktore skenovalo miesto na ktore ste zrovna hľadeli a potom ak prišiel dotyčny tak okolo neho bolo niečo ako modra karma a obraz sa potom zmenil ne čierno-biely. Fakt zaujímavy prvok, ktorý tu ešte nebol. Teda dalo by sa to rátať ako termovidenie, ale toto je predsa niečo ine.

Interaktivita: trocha som ju opísal už vyššie, ale tu dam väčší priestor. Takže môžte komunikovať s občanmi a získať rôzne informácie ako aj to čo sa chysta vaš cieľ spraviť. Môžte sa zachytiť každého kameňa na budove a následne naňu aj vyliezť, rozbiť drevene prístrešky ak vás naháňaju rytieri už mrtvého cieľu, jazdiť na koni, rôzných iných transportoch. Ak niekoho zabijete tak strážcovia sa vás budu snažiť obkľúčiť, alebo nahánať po strechách avšak nebudu využívať efektívnosti pohybu ako vy. Ak preskočíte cez strechy tak dolné hliadky budú utekať smerom k vám. Pri bojoch budete využívať všetky možne pohyby ako blok, seknutie až po rôzne úhyby do strán. No ak vás prichytí viac než 10 strážcov máte čo robiť.

Celkovy dojem: Assassins Creed je u mňa už hrou roku 2007. A to ju ešte čaká polroka vývoja. Ako nástupca perfektného (vizuálneho) Prince of Persia (SoD, WW, TTT) je viac než len dôstojnym náhradníkom a určite pri nej aj na Princa zabudnete. Nova trilógia prichádza... Altair vas vidí...
















Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.