Timeshift

napísal ace 21.8.2006 pre PC

Užívateľské dojmy
Čas. Fascinujúca veličina. Meriame ňou napríklad dĺžku cesty, ako dlho sme na tomto svete, kedy by sme mali priemerne zomrieť...Ľudia sa ňou zaoberali už od počiatku, vymýšľali stroje na jej meranie, zaoberali sa predpoveďou budúcnosti (viď. Delfy v starovekom Grécku) a ktoviečoešte. Medzi civilizácie najviac zamerané na čas patrila americká civilizácia Aztékov. Dokázali veľmi presne predpovedať nasledujúce udalosti, zatmenia, rôzne iné astronomické javy a dokonca presne na deň predpovedali aj koniec sveta. Boli však aj jednotlivci, ktorý mali dar varovať svet pred katasrofami, len sa nenarodili v správnom storočí. Každému určite niečo hovorí meno Nostradamus, ak nie, tak si okamžite zaobstarajte knihu a pustite sa do čítania.
Ako to už ale u ľudí býva, nestačilo nám len meranie a (často ,ehm, veď viete a poznáte terajšie veštice - nepravdivé) predpovedanie. Začali sme sa zaoberať otázkou cestovania v čase. Začalo to dielom H.G. Wellsa Stroj času a aj keď Einstein dokázal nemožnosť cestovania v čase, tak vznikli ďalšie (už vaščinou filmové) diela, hlavne vynikajúci Návrat do budúcnosti.
Otázkou manipulovania s tokom času sa zaoberá aj toto dielko, ktorému osud doteraz neprial.Hru vyvýjajú autori stojaci za priemerným Will Rock. Distribútory si ho pohadzujú ako horúci zemiak a tak sa z rúk Atari dostalo pod ochranné krídla gigantu Sierra (ten ale patrí pod značku Vivendi Games). Tí sa o svoje dieťa už začali starať podstatne lepšie. Posunuli dátum vydania a začali pracovať. Najnovšie na hviezdnom obsadení, takže aj keď vám to ešte nič nehovorí (po rozpísaní príbehu bude) v hre bude hlavný hrdina, chrononaut plukovník Michael Swift hovoriť hlasom Dennisa Quaida. Michael Ironside (Total Recall), alebo ak chcete Sam Fisher zo Splinter Cell nahovorí jedného z vedcov pracujúcich na prejekte časostroja. Nick Chinlund (Chronicles of Riddick) zas nahovorí generála Mitchella, šéfa celého projektu.
Dej hry vás zavedie do blízkej budúcnosti, kde sú individuálne práva nerešpektované a tyran menom Krone despoticky vládne (Bože, ľudia sa nikdy nepoučia z histórie, viď. 2. svetová vojna). Vy ste Michael Swift, testovací pilot, ktorý práve stratil dcéru pri autobusovej nehode. V ťažkej depresii, pri hľadaní cesty z jeho nešťastia príjme úlohu od vlády US. Tí ho vybavia quantovým oblekom na ovládanie času a strojom času Chronomicon a pošlú na testovaciu "jazdu". Pošlú ho do minulosti, ale stane sa chyba. Po návrate späť zisťuje, že svet sa zmenil. Nič už nie je také, ako keď ho opúšťal. Jeho vedomosti o skutočnom toku času z neho robia nepriateľa číslo 1. A tak sa vydávate (už vy) na cestu vrátiť čas ešte raz. A už nadobro. Príbeh jednoznačne nie je nijaké Béčko. To musíte uznať. A táto hra sľubuje nevídané dobrodrúžstvo. Hra sľubuje doteraz nikde nevidené schopnosti s manipulovaním času. Môžete šas zastaviť, vrátiť späť a tradičný matrixovský registered trademark Bullet-Time. V skutočnosti pri zpomalení času to však je zrýchlený pohyb molekúl, z ktorých je telo zložené, čiže sa zdá, že svet vôkol vás je pomalší ako vy. pri zastavení toku času je to však už neskutočná rýchlosť pohybu molekúl, akurát, že autori zabudli na pár sprievodných javov týchto vymožeností. Pri takto rýchlom kmitaní ľudských molekúl by malo nastať zrýchlené starnutie človeka vystaveného tomuto javu. A to ešte nehovorím o zahriatí tela (zvýšená vnútorná energia častíc). Pri zastavení času by ešte mohol nastať jav, že vaše molekuly by sa pohybovali rýchlejšie ako napríklad molekuly dreva v dverách, čiže by ste boli menej hmotný a prechod cez ne by bol maličkosťou (ja len, že ma baví fyzika. Ak sú tam nejaké chyby, tak prosím dajte vedieť). Posun v čase späť by bol ale pri všetkej snahe nemožný. Toto je ale hra a to dokonca sci-fi, takže tu je to bezproblémové. Táto vymoženosť vám niekedy pomôže riešiť drobné problémy nastražené autormi a dokonca vám dáva výhodu v boji s nepriateľom. V praxi to vyzerá tak, že napríklad niekto na vás strieľa, vy zastavíte čas, prídete k nemu a zoberiete mu zbraň. Nešťastníkovi nezostáva nič iné ako sa vzdať. Ďalej napríklad môžete zastaviť čas a vystreliť raketu na protivníkov, tí keď sa preberú, tak sú už na kusy, čiže sa nepreberú . Vracanie času späť využijete pri nečakanom vážnom zranení. O spomaľovaní už netreba hovoriť. Obraz sa mierne rozbluruje ako je znázornené na screene.
Grafická stránka hry je slušná. jej základom je Saber 3D engine. ten sa vo vylepšenej verzii stará o next-gen grafické parádičky. To znamená vysokú kvalitu textúr... - reálne spracované postavy aj prostredie so supermoderným nasvietením. Fyzika z toho, čo sa dalo vyskúšať pôsobí naopak lacno. Kusy tiel odlietavajú do opačného smeru ako po výbuchu mali....
Pri takto kvalitnom titule samozrejme nesmú chýbať ovládateľné vozidlá, množstvo zbraní a ovládateľné guľometné hniezda. Zbraní bude 14, od klasickej pištoľky, cez samopal a plameňomet až po sniperku, kušu, granáty a míny. Špeciality zastupuje najsilnejšia zbraň v hre Surge Gun. Vozítky sú zas tanky, motorky, helikopotvory, stíhačky...
Už to vyzerá tak, že v dešnej hre nesmie chýbať ženská, tak ju dali autory aj tu a je ňou Jasmine Lin, asistentka Ivana Krona pre projekt TimeShift, s ktorou sa stretnete aj vy.
Herný svet pôsobí veľmi živo. Cítite sa presne ako cieľ prenasledovania štátu. Všade poletujú vrtulníky, stíhače, v pozadí as ozývajú výbuchy a streľba, počuť rozhovory vojakov, ktoré nie sú len zlátaniny textu. Jediné, čo pôsobilo chaoticky bol žeriav, ktorý sa pohyboval stále po tej istej trase bez akéhokoľvek nákladu. Stroje v pozadí pracujú síce takto, ale tak je to vo všetkých hrách. Hra niekedy pôsobí ako Chaser, ste prenasledovaní všetkými naokolo a hlavne vozidlá mi ho strašne pripomínajú, graficky aj tvarovo.
už len že hra je vyvýjaná pre PC, X-Box a X-Box 360 samozrejme multiplayer, síce ešte známy nie je, ale minimálne pre X-Box Live prístupný bude. Zvuky majú vysokú certifikáciu s nálepkou "Best on Sound Blaster X-fi", no ešte sa musia doladiť. To isté platí aj pre optimalizáciu. O UI som nehovoril zámerne, pripadá mi ako normálny priemer. V kľude sa rozprávajú, keď niečo začujú idú sa pozrieť a keď vás zazrú, tak strieľajú až kým nezhynú pod váhou olova v hrudi alebo inej časti tela. Nič viac zatiaľ nečakajte, ale ešte nič nie je isté.
Tak toť odo mňa všetko. Musím uznať, že sa na túto hru celkom teším. Pôsobí vynikajúco a mohlo by ísť o prvotriedny titul. Vzhľadom na kvalitu autorov by sa ale dalo čakať, skôr niečo nadpriemerné. Vzhľadom ku kvalite a dohľadu nad hrami distribútora však skôr očakávam AAA titul. Tak im držme palce aby to vyšlo.

Love & Peace
opäť venované Aďuške





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.