Assassin's Creed 3

napísal life28 13.3.2012 pre PC

Užívateľské dojmy

Séria Assassin´s Creed je pôsobivá. Prvá hra rozvírila vody herného priemyslu a priniesla nový, jedinečný žáner, ktorý dodnes nikto nenapodobil. Assassin´s Creed je vlastne osobitný žáner, ktorý je špecifický práve pre túto značku. Pokým prvý AC iba oťukával možnosti, ďalšie tri nás sprevádzali dobrodružstvom Ezia a vedeli skvele podať príbeh, udalosti a prostredia starého Ríma, či Benátok.

 

A k Rímu a Benátkam patrí určitá pompéznosť, ozdobnosť, znaky renesancie a umenia. Každý trailer, ktorým Ubisoft oznamoval nový diel Assassin´s Creed, bol krásny, bohatý, ozdobený kultúrou vtedajšej doby. Dvojka nám ukázala karneval v Benátkach, Brotherhood oslavu príchodu osobností a bohaté oslavy a Revelations zase ťažkú poslednú cestu Ezia Auditore. Každý z nich dýchal romatikou, eleganciou, bohatstvom a údelom, ktorý musel Ezio prežiť.

 

Assassin´s Creed 3 už taký elegantný nie je, dokonca úplne podkopáva základy série, ktorá sa vyznačovala práve tým. Presúvame sa do menej romatických a ozdobených miest, do Ameriky v osemnástom storočí, do doby, kedy sa bojovalo o vládu demokracie. Jasné, zmena je život, ale existovalo predsa veľa miest, kde by mohla pompézna duša série AC pretrvať. Amerika, to sú lesy, lúky, prevysy, kaňony a osady tvorené latrínami.




Osemnáste storočie v Amerike predstavovalo dôležité politické udalosti, do ktorých bude náhodne (žiadny rodový údel) zapojený aj hlavný hrdina, Ratohnaké:ton, čo dnes prekladáme ako Connor. Connor je potomok bieleho Angličana a indiánskej matky, vychovaný však bol v indiánskom kmeni. Už od detstva si tak vybudoval spojitosť s prírodou, rýchle pohyby a lov mu nerobia problém.

 

K asasínom sa zapletie pri pokuse pomstiť svoju vypálenú rodinu a kmeň, znenávidí britských kolonialistov a neskôr sa konečne postaví na stranu asasínov. V štandardnom ozdobenom obleku, ktorý sa od čias Ezia Auditoreho nezmenil, bude plniť dôležité úlohy, na ktorom stavia celý boj asasínov a templárov. Narazíte na takých veľkých vladárov a revolucionárov, akými boli George Washington, alebo Benjamin Franklin. George Washington ale bude Connorovým najväčším spojencom, takže sa niečo dozvieme nie len z jeho života, ale aj z jeho vojenského remesla, kedy bude veliť celej armáde.

 

"Chceli sme ponúknuť niečo, čo je naozaj čerstvé, chceli sme sa dostať mimo mesta," vysvetľuje riaditeľ vývoja Alex Hutchinson. AC3 sa bude väčšinou odohrávať v lesoch a prírode severovýchodnej Ameriky, nazvanej Frontier. Vývojárom to otvára nové možnosti, krajina sa bude postupom hry dynamicky meniť a čo ste videli nedávno prejazdné, môže byť dnes zasnežené. Jazero, ktoré ste museli obchádzať, bude teraz zamrznuté a otvárajú sa nové možnosti cesty. Kolonialisti aj indiáni budú rozmiestnení v svojich táboroch po celej krajine, takže taká nudná cesta to nebude.

 

Ohraničovať nás budú veľké, teda...vtedajšie mestá - Boston a New York, avšak navštívime ich hlavne v časoch, keď sa tam udeje skutočne historická udalosť. Encyklopedické údalosti, ako napríklad veľký požiar v New Yorku, teraz uvidíme na vlastné oči. Vlastne nám chcú historické udalosti priblížiť tak, aby sme z toho mali nie len herný, ale aj poučný zážitok. Mapa v trojke pritom bude 1,5 krát väčšia ako v Brotherhoode.

 

 

 

V mestách to bude naozaj žiť. Z každej strany na vás budú vyskakovať obchodníci, ponúkať rôzne šperky, nebudú chýbať ani malí zlodejíčkovia a otravné prostitútky. Na ulici vás kľudne môže zastaviť kontrola Britskej stráže, ak nastane prúser, čaká vás nepríjemná naháňačka, ktorá už bude pripomínať krátku misiu. Po veľkej krajine sa budeme môcť pohybovať aj rýchlym presunom v mape.

 

Behať a utekať sa bude dať naozaj po všetkom, Connor, ostatní nepriatelia a spojenci budú reagovať na úplne každý predmet, ktorý sa v okolí nachádza. Asasín bude preskakovať debny, šplhať po stromoch, bežať po idúcom vlaku a hojdať sa na vysokých lustroch. Kam všade sa dostanete je vidieť na obrázkoch.

 

Pokým starý Ezio už strácal pohyblivosť a výdrž posledným dielom Revelations, mladý Connor je zase plný síl, svižný a vrtký. V boji sa dokáže pohybovať úplne bez zastavenia a sekať tak jedného nepriateľa za druhým. Dynamická kamera (boje chcú urobiť tak filmovo, ako je to možné), pohodlnejšie ovládanie a automatické zameranie na najbližšieho nepriateľa, majú zážitok z rýchlych bojov ešte viac zdokonaliť. Zdokonaľovať sa budete aj vašim štýlom boja, ak zabijete medveďa jednou ranou, získate viac skúseností, ako keď ho dobodáte až na ôsmy krát.

 

Connor vybavený skrytou čepeľou bude využívať svoj indiánsky um, používať bude hlavne tomahawk a luk, no akú zbraň si zvolíte, je čisto na vás. Zbrane z mŕtvych nepriateľov budete môcť nosiť stále pri sebe. Oveľa viac využijete strelné zbrane, ktoré nebudú chýbať pri každom súboji, proti tomu skvele poslúži ľudský štít, ktorý môžete dokonca zodvihnúť aj zo zeme. Vždy však máte v rukách dve zbrane, ktorými tvoríte skvelé kombá.

 

Vylepšení sa dočká aj herný engine a umelá inteligencia. Anvil engine od Ubisoftu dokáže vykresliť tisícky postáv na jednej obrazovke, takže v hre uvidíme aj boj revolucionárov a veliteľov obrovských vojsk. Umelá inteligencia potom zapôsobí aj na správanie ľudí v hre. Preplnené ulice miest a otravní obchodníci budú znervózňovať okoloidúcich, dynamické počasie zaženie ľudí do príbytkov a podobne. Počas snehovej búrky nebude mať chuť vás prenasledovať nikto, každý ostane pri ohni, takže sa nepriateľov zbavíte oveľa rýchlejšie.




Zahráme si znova aj za Desmonda a odhalíme ďalší kúsok skladačky, ktorý skrýva Americká revolúcia. Vylepšený je aj Animus 3.0, ktorý nám pridelí body synchronizácie, za ktoré budeme nakupovať pozemky, zbrane, vylepšenia a dokonca aj viac úložných pozícií. Body synchronizácie ale nebudú zadarmo, dostaneme ich za každú splnenú misie, prilepšiť si však môžeme každým bonusovým questom. Budeme tak loviť ryby, jelene alebo plniť rýchlostné questy od rôznych skupín. Jednoznačne sa máme na čo tešiť a herná náplň bude skutočne bohatá. Aj v divočine.

 

Ubisoft, ktorý na hre maká už 3 roky (spolu s ním ďalších 6 firiem) nám sľubuje najsilnejší diel série. Už to síce nebude ten renesančný, romantický a alegantný AC, ako predchádzajúca trilógia, avšak môžu si dovoliť tonu nových nápadov. Nebude chýbať bohatý multiplayer, o ktorom sa dozvieme na E3 2012. Zatiaľ vieme, že budú herné režimy pre 2-8 hráčov a kooperatívny multiplayer pre štyroch hráčov! Hra vyjde v októbri na PC, Xbox360, PS3 a Wii U.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.