Bioshock Infinite

napísal Prepsi 3.6.2011 pre PC

Užívateľské dojmy

Vo svete je stále ešte niečo desivejšie ako Big Daddy. BioShock Infinite predstavuje Songbird, masívne lietajúce oceľové monštrum, ktoré slúži ako ochranca Elizabeth, ženy, ktorej ste sľúbili sprievod z lietajúceho mesta Columbia.



"We must all be vigilant to ensure the purity of our people."

 

Rovnako ako Rapture, Columbia je dystopické mesto. No na rozdiel od Rapture, podmorského mesta, ktoré bolo tajne vybudované, bola Columbia postavená a vypustená v roku 1900 Americkou vládou za veľkých fanfár a publicity. Na povrchu, Columbia vyzerá byť ako vybudovaný svetový veľtrh, ktorý môže cestovať okolo sveta. Avšak po vypustení bolo odhalené, že je to veľmi dobre vyzbrojená bojová loď. Mesto sa časom dištancovalo od Americkej vlády a  čoskoro sa stratilo všetkým ostatným. Izolácia mesta spôsobila veľké nepokoje medzi obyvateľmi. Začali vznikať mnohé skupiny, snažiace sa získať kontrolu nad mestom. Počas hrania ostanú už len dve posledné frakcie.

 

Elizabeth je výnimočná. Dokáže stvoriť a napraviť žiaľ vo svete vytvorením medzery v realite, ba dokonca otvoriť okná do budúcnosti. A to je dôvod prečo je dôležitá pre obe bojujúce strany Columbie – The Founders(ktorých vodcom sa stal demagóg nazývaný Comstock) a The Vox Populi(skupina, ktorá vznikla zostúpením viacerých skupín s rovnakou ideológiou). Songbird  ochraňoval Elizabeth od jej piatich rokov. Nie je iba jej strážca ale aj jej jediný priateľ. Je to komplexný vzťah, ktorý robí Elizabethin pokus o útek ešte viac zaujímavejší.



"Voice of the people"

 

Ako bývalý agent Pinkertonskej národnej detektívnej agentúry Booker DeWitt, ktorý bol vyhodený pre nevhodné správanie, ste nútený prijať nesplniteľnú úlohu. Infiltrovať lietajúce mesto a dostať Elizabeth do New Yorku. Počas úteku bude Elizabeth a Booker stáť medzi dvoma bojujúcimi stranami, čo ich prinúti k vzájomnej dôvere a k tomu to ešte skomplikuje Songbird, ktorý nie je iba kus ocele, čo napĺňa svoj účel, ale bol vytvorený, aby cítil zradu, keď sa Elizabeth pokúsi o útek. Songbird je ako urážlivý, žiarlivý manžel. A vy ste ten, čo ukradol jeho jedinú lásku. Ste ten, ktorý ju presvedčil aby utiekla a to ho trochu rozčuľuje. Elizabeth strávila v meste 12 rokov uväznená a počas cesty poznamená, že radšej zomrie ako by mala byť znovu odvedená Songbirdom späť do väzenia.



"The true patriot has nothing to fear from the songbird"

 

BioShock Infinite je FPS hra s RPG elementmi podobným predchádzajúcim dvom hrám. Ako DeWitt sa budete pohybovať rozličnými konštrukciami pomocou háku, sériami koľajníc spájajúce budovy, ktoré sa nazývajú Skyline a inými dopravnými prostriedkami na ceste k Elizabeth. DeWitt bude nadobúdať rôzne schopnosti  a sily použitím energie a všeliekov, ktoré nájde v meste. Ekvivalenty plazmidov a tonikov. Energia zaručí aktivovanie schopností ako telekinéza, manipulácia elektriny alebo ovládanie zvierat. Všelieky sú pasívne schopnosti, ktoré vylepšujú silu alebo odolnosť. Na rozdiel od predchodcov v ktorých sa nachádzali genetické banky, ktoré ponúkali možnosť striedania plazmidov a tonikov počas hrania, v BioShock Infinite je výber síl a všeliekov permanentný a nemôže byť neskôr pozmenený. V Infinite taktiež nenájdeme EVE ale ekvivalentom budú magic points pre zosilnenie schopností. Každá použitá energia bude mať limitovaný počet nabití. Všelieky budú rozdelené na 2 typy: stabilné a nestabilné. Stabilné budú drahšie, ale budú mať jasný účinok. Nestabilné budú lacnejšie alebo ich môžete nájsť pohodené v meste ale po použití máte na výber jeden zo štyroch náhodných efektov.



"Marlowes Patented Vigors"

"Murder of Crows"

 

Počas úteku z Columbie musíte spolupracovať s Elizabeth, ktorá ma taktiež špeciálne schopnosti. Napríklad, Elizabeth dokáže poslať na útočníkov búrku, ktorú môže DeWitt nabiť elektrickým prúdom a následné už netreba vysvetľovať. Hráč nebude mať kontrolu nad Elizabeth. Problémom však je, že Elizabethine schopnosti jej ubližujú, čo sa dá prirovnať k situáciám v BioShocku,  kde ste mali na výber medzi záchranou a zabitím Little Sisters. Elizabeth taktiež dokáže otvárať brány v časopriestore, čo umožni interakciu s prostredím v podobe premiestňovania objektov v meste alebo útek v nebezpečnom momente. Vašou úlohou bude ochraňovať Elizabeth ale určite nebude potrebné držať ju za ručičku po celý čas hracej doby. Okrem Songbirda sa vám do cesty postaví ešte ďalšie stvorenie. Tento krát je to robotické stvorenie s ľudským srdcom a ľudskou hlavou a schopnosťou ozdravovať slabšie jednotky. Volajú ho Handyman, vždy vyhráva, vždy vyberá najlepšie.

 

Na Infinite pracovalo štúdio Irrational  tajne dva a pol roka od BioShocku. 2K Games im dalo úplnú slobodu pri vytváraní pokračovania. Počas prvých šiestich mesiacov vývojári vytvorili niekoľko konceptov, ako by mala vyzerať nasledujúca hra. Myšlienka mesta vo vzduchu bola vybraná kvôli možnosti využitia ostrých kontrastov farebných schém, ktoré boli použité v predchádzajúcich hrách. Pôvodný dizajn hry bol tmavší a bližší Art Noveau, čo vytváralo svet klaustrofóbickým a značne podobným Rapture.

 

Engine hry tvorí Unreal Engine 3, ktorý modifikovali vlastným osvetlením a nebudú v ňom zahrnuté zmeny, ktoré boli použité v BioShock 2. V minulosti BioShock čelil značnej kritike zo strany vlastníkov Play Station 3, pretože PS3 verziu vytváralo štúdio Digital Extremes, no tento krát Irrational sľubuje, že PS3 verzia bude vyvíjaná súčasne s PS a Xbox360 verziami.

 

Ďalšou kritikou od hráčov bolo, že počas hry vôbec nemuseli meniť zbrane a plazmidy ale celý BioShock prešli s jednou zbraňou a plazmidom a k iným sa nemuseli vracať. Na to Ken Levine(kreatívny riaditeľ a spoluzakladateľ Irrational Games) poznamenal len to: "When all you have is a hammer, everything looks like a nail" (v preklade: keď všetko čo máte je kladivo, všetko vyzerá ako klinec). Namiesto toho sa snaží Irrational vytvoriť situácie, v ktorých musíte použiť kombinácie zbraní a schopností, aby ste sa dostali k určitému bodu a týmto vás prinútia naučiť sa nové spôsoby hrania. Vývojári vytvorili aj mnoho variabilných nepriateľov s rôznymi slabinami, ktoré taktiež prinútia hráča experimentovať a používať všetky dostupné možnosti.

 

To všetko nás však čaká až v roku 2012, no myslím, že BioShock Infinite bude dôstojným nástupcom predchádzajúcich titulov s prostredím, ktoré je pre nás všetkých opäť nové.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.