Far Cry 2

napísal gamerXXX 15.7.2008 pre PC

Užívateľské dojmy
Potom, ako Crytek začal spolupracovať s EA, UBISOFT sa rozhodol, že najbližšie mesiace, roky budú patriť aj tvorbe pokračovania populárnej hry Far Cry. UBI chcel držať vývoj hry čo najdlhšie v tajnosti ale nakoniec v septembri 2006 unikli z nezabezpečeného FTP serveru artworky na spomínanú hru a už vtedy ma napadlo, že tropický ostrov to nebude. Po niekoľkých mesiacoch otvoril UBI teaser stránku, na ktorej sme sa dozvedeli o lokácií Far Cry a bola ňou Afrika.

Na začiatok pribeh. Ako spomínam vyššie hra sa odohráva v Afrike a aspoň malá časť príbehu sa odohráva v Tanzánií, kde proti sebe bojujú dve frakcie nazvané „Alliance for Popular Resistance“ a „United Front for Liberation and Labour.“ Tieto frakcie začali proti sebe bojovať po páde vlády a bohatý „obchodník so smrťou“ sa im stará o neustály prísun zbraní a munície, takže naša úloha bude zrejme zastaviť boj medzi dvoma hnutiami a to tak, že im zastavíte prísun zbraní. A o to sa má postarať jeden z ôsmych a viac hráčov, ktorého si vyberiete. Obchodník so zbraňami nie je klasický herný boss, s ktorým bojujete na konci hry, ale je to človek, čo si z vás na začiatku hry uťahuje, lebo ležíte na posteli s maláriou. Teraz si môžeme len klásť otázky typu: „Prečo som sa sním stretol na začiatku hry?“ alebo „Je to môj priateľ?“ Ale je ešte skoro dostávať sa do srdca príbehu FC2 keďže každá postava bude mať iné príbehové pozadie.

Novinkou sú „Buddies“. To je názov skupiny nehrateľných postáv(nemôžete za nich hrať), ktoré vám budu pomáhať pri plnení niektorých misií, samozrejme len vtedy, ak ich zavoláte. Ešte stále je otázne koľko si ich môžeme zobrať zo sebou.

INFORMÁCIE A FAKTY

Jack Carver? Samozrejme NIE. Vyššie som spomínal, že vybrať si budete môcť z ôsmych a viac osôb, niektorých poznáme (Frank Bilders, Marty Alencar, Yosip Dromeno, Nasreen Davar, Andre Hyppolite, Hakim Echebbi, Paul Ferenc a Warren Clide). Budete si pre svojho hráča vybrať aj špecializáciu(bitkár, inžinier, doktor a sniper).

V hre nebudú žiadne nerealistické zbrane, ani príšery resp. monštrá
Pokiaľ budete dlho používať jednu zbraň, môže sa zasekávať.

Oheň je vo FC2 veľmi nebezpečný a pokiaľ ste v jeho blízkosti môžete zapáliť čo chcete.

Okolo šesťdesiat animácií charakterizuje hráčove správanie a pociťovanie. Už to nebude len vzdychanie a zafarbovanie sa obrazovky pri postrelení ale takmer každé postrelenie do tela bude mať vlastnú animáciu v podobe napravenia zlomeniny alebo vytiahnutia guľky z tela. Pokiaľ ste v blízkosti ohňa a chytí sa vám rukáv, tak je čo robiť aby ste ho uhasili.

Malé množstvo zvierat nesmie chýbať ( gazely atď.).

Žiadne loadings a 50 kilometrov štvorcových hracej plochy.

Keď s autom nabúrate do stromu, vytrhne sa aj s konárom, alebo vypadnete z auta vy, ale to záleží od typu a rýchlosti vozidla.

Tvorcovia vystriedali množstvo oblečenia pre nepriateľov a majú vymodelovaných takmer 55 hláv.

Engine, ktorý poháňa túto očakávanú FPSku sa volá DUNIA. To je v skutočnosti perzské slovo a je to obrovský, detailný, realistický ekosystém. DUNIA engine bol vypracovaný špeciálne pre Far Cry 2 tímom UBISOFT Montreal a prinesie nám realistické ničenie objektov, nádherné špeciálne efekty ako sú napr. dynamické šírenie ohňa a efektov pri búrke, striedanie dňa a noci(real-time), hudobný systém, nenascriptované AI nepriateľov a omnoho viac.

Oheň je jeden z najdôležitejších prvkov v hre a prinesie mnohé taktické možnosti. Systém počasia je rovnako prepracovaný ako každý prvok vo FC2. Je to tak, že jeden element ovplyvňuje správanie toho ďalšieho, takže ak podpálite strom a začne fúkať silný vietor, tak podľa zákonov fyziky oheň sa bude šíriť tým istým smerom, akým fúka vietor a vo Far Cry je to tak. FC2 engine dokáže naozaj dosť a pri takom množstve funkcií, ktoré spĺňa mi nedá nespomenúť dorastanie vegetácie a na tom si dali tvorcovia záležať. To znamená, že ak prejdete okolo jedného miesta niekoľkokrát, po nejakom čase, tak to nebude vyzerať rovnako, čo je pre gameplay a zážitok z hrania veľmi dobré.

Samozrejme Far Cry 2 nesmie zaostávať za Crysisom a interaktivita prostredia musí byť dokonalá, čo nám dokazujú aj gameplay videá. Je v nich vidieť aj strieľanie do stromov a konárov, kde odpadávajú a po nejakom čase zasa dorastajú, alebo ničenie budou pomocou bazuky, či granátov. Taktiež budú zničiteľné aj vozidlá a v hre je ich dosť( bugína, džíp, čln, kamión a rogalo). A nedá mi nespomenúť pálenie trávy.

Červený kontinent je pre FC2 absolútne dokonalý. Ale slovo Afrika neznamená len púšť, čo je dobre, pretože v hre sa stretneme s viacerými prostrediami. Alex Amacio sa k prostrediu vyjadril, že všetko dáva rozum a zmysel. Postupne od rieky sú menšie džungle a postupne vegetácia redne, až kým nezredne na púšť. V postupne rednúcom prostredí sa začína objavovať tráva a vzniká dokonalý zážitok z hry.

Už nečakajte, že keď strelíte raketou do kempu, že sa na vás všetci vojaci z kempu nahrnú. Oni vás začnú pekne obkľučovať a prenasledovať vás na vozidlách a pokiaľ si nejaké to vozidlo zaobstaráte vy tak vám začnú strieľať po najcitlivejších miestach na vozidle. Taktizovať sa dá v hre veľmi veľa, napr. postavíte sa do krovia a strelíte sniperkou do vojaka. Ten si ľahne na zem a začne sa chytať za postrelené miesto, keď sa postaví pribehne k nemu ďalší vojak a odnáša ho preč. Vtedy môžete využiť prepracovanú AI a zabiť dve muchy jednou ranou.

Aby sme si to mohli zahrať na plné detaily treba vám dvojjadrový procesor, karta typu 8800 a ak sa všetko s optimalizáciou podarí tak len 1GB RAM, alebo jedna z konzol Xbox360 a PS3. Pekne si šetrite peniaze lebo FC2 k nám príde na jeseň toho roku.





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.