Timeshift

napísal ace 24.6.2007 pre PC

Užívateľské dojmy
Čas je fascinujúca veličina. Vďaka knihe Time Machine od H.G. Wellsa sa začali ľudia silne zaujímať o cestovanie v čase a mnoho ďalších diel (či už knižných, alebo aj filmových) zvýšilo interes o toto odvetvie sci-fi. Ak vás táto téma tiež zaujíma a navyše vás zaujala aj alternatívna história, tak by ste si nemali nechať ani jedinú novinku o tejto pripravovanej hre.

Hre TimeShift sa téma cestovania časom vypomstila. Jej príbeh sa začal písať v roku 2003, kedy ju ohlásil distribútor Atari a práce na nej boli zverené Saber Interactive (Will Rock). Hra bola ohlásená pre PC a XBox a všetko prebiehalo bez problémov až do roku 2005, kedy došlo k prvému, ale nie až tak vážnemu odloženiu vydania. V roku 2006 vyšlo vcelku zaujímavé demo, ktoré hru neprezentovalo práve v najlepšom svetle. Mne osobne sa páčilo, ale masovo vyvolalo negatívne ohlasy. Hra bola pomalšia, manipuláciu s časom ste využívali v taktizovaní postupu a riešení drobných hádaniek. Po tomto neúspechu sa distribútor Atari (aj z finančných problémov) zbavil a predal ju Sierre (séria SWAT) a pod ich taktovkou sa hra už len ďalej dolaďovala, aby mohla byť vydaná v plánovanom termíne. Jej (takmer) finálna podoba bola prezentovaná na hernej výstave v Lipsku a vydanie už bolo vážne na spadnutie. V tom ale padlo zásadné rozhodnutie: čo s hrou, ktorá skôr pripomínala polotovar. Mohli ju vydať a uspokojiť sa s mizernými predajnými výsledkami. Tak isto mohli projekt zmraziť, čo sa aj na istú chvíľu stalo. Najšialenejšou možnosťou bolo hru úplne prekopať, respektíve spraviť niečo úplne nové, len so starým nápadom. Našiel sa jeden šialenec (producent hry – Kyle Peschel), ktorý sa rozhodol zrealizovať práve túto možnosť, tak sa teda začali práce na novom TimeShifte. Ako teda hra vypadá dnes?

Z pôvodnej hry už zostali len náznaky. Prvý prešiel zmenou príbeh a hlavný hrdina (záporák zostal – Aiden Krone: chronos pochádza z gréčtiny a ide o slovo označujúce zosobnenie času podľa skorej gréckej filozofie). Hrdinom už vôbec nie je testovací pilot, ktorému osud veľa nedoprial. Tento krát hráte sa vedca pracujúceho pre tajnú vládnu organizáciu na experimentálnom programe s manipuláciou času. Výsledkom vašej dlhoročnej ťažkej práce sú 2 obleky na manipuláciu s časom. Človek by očakával, že po dobre odvedenej práci by nasledovala zaslúžená dovolenka, ale opak je pravdou. V laboratóriu sa niečo posr...pokazilo a jeden z oblekov sa záhadne stratil. Vy si zoberiete zostávajúci a nezostáva vám nič iné, ako vrátiť sa späť v čase do 30. rokov minulého storočia a zastaviť samozvaného diktátora, ktorý podobne ako vy tiež prichádza z budúcnosti a snaží sa ovládnuť svet. Vo mne to trošku evokuje starší priemerný film TimeCop s Jean-Claude Van Dammeom a osobne si myslím, že pôvodná zápletka nebola najhoršia a nemusela sa až tak meniť.
Podstatne sa zmenil aj ráz hry. Tá sa výrazne zrýchlila, upustila od taktizovania s časom a zameriava sa na prestrelky (dosť podobné s tými známymi z hitu F.E.A.R.). Hlavným nástrojom zrýchlenia hry sa stal systém S.S.A.M. Manipulácia s časom po novom už nie je manuálna a nemôžete si sami vybrať čo, kde a kedy použijete, systém S.S.A.M. to vie najlepšie a vyberá za vás, vám teda bude stačiť len jedna jediná klávesa na aktivovanie a potom už len stačí sledovať ukazovateľ energie (nie je nekonečná, ale dobíja sa sama). Týmto autori odstránili akékoľvek rozmýšľanie pri používaní obleku a sústreďujú vašu pozornosť na spomínané prestrelky.

Ak chcete mať v hre silne atmosférické prestrelky, tak tomu musí zodpovedať aj technické spracovanie. To tiež poriadne pokročilo, nakoniec, hra vo svojom pôvodnom kabáte by bola dnes už len budget. Postavy budú zložené vraj až z piatich miliónov polygónov, čo je úctyhodné číslo (napríklad v Unreal 2 mali hlavné postavy 5000). Grafickou zmenou prešlo aj prostredie hry, ktoré je temnejšie a pripomína spomínaný FEAR. Vaši súperi sú zas okopírovaní z Half Life 2 a aby toho nebolo málo, tak k dispozícii budete mať štvorkolesové ATV vozítko na štýl Halo alebo Pariah.
Vylepšenia sa dočkala aj fyzika v hre. Pôvodne tiež nebola zlá, ale teraz bude využívať fyzikálny engine Havok 4.5 (vôbec ako jedna z prvých hier). To znamená, že už nebude problém sa prestreliť cez nejakú tú stenu a ničiť pôjde asi všetko (k tomu patria príslušné nástroje skazy, ktorých bude dostatok a hlavne bazuka a kanón).
Toto všetko je síce veľmi pekné, ale vzbudzuje to obavu a HW požiadavky, ktoré budú asi veľmi vysoké. Nenapomáha tomu ani fakt, že hra vyjde už tento rok a tak môžeme len dúfať, že sa podarí hru čo najlepšie optimalizovať v takom krátkom časovom období.

Hra bude obsahovať ako singleplayer, tak aj multi. Kampaň jedného hráča bude obsahovať pôvodný počet 34 kôl, z ktorých je pôvodných iba 10. Zvyšných 24 neprešlo krutým sitom a boli kompletne prepracované, aby vyhovovali novej hrateľnosti.
Z prerábky hry najlepšie vyšiel multiplayer, na ktorom sa nezmenilo takmer nič. Autori nám stále sľubujú intenzívnu, zaujímavú sieťovú hru. Ten ponúkne tradičné módy Deathmatch, Team Deatchmatch, One on One, Capture The Flag a dve novinky, z ktorých autori informujú len o jednej. V Stop The Machine bude vašou úlohou preniknúť do súperovho teamu a zničiť stroj, ktorý sa v nej nachádza, zároveň musíte ubrániť ten váš (nie že bol nejako extra originálny, ale môže byť). King of time zostáva zatiaľ zahalený rúškom tajomstva a môžeme len tipovať o čo ide. Dúfajme, že sa im aj podarí dobre zakomponovať do multiplayeru manipulácie s časom (minimálne ako mal FEAR).





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.