Lost Planet: Extreme Condition

napísal lukas_mesko 12.6.2007 pre PC

Užívateľské dojmy
Japonské hry sú po celom svete známe hlavne svojou krásnou grafikou a super príbehom. Pozná ich mnoho hráčov a mnoho hráčov ich zbožňuje. Takých, ktorí ich radi nemajú, snáď ani nenájdeme. Titul Lost Planet je určite známy takmer všetkým hráčom, ktorý vlastnia konzolu Xbox 360. Sci-fi akcia, ktorá vyšla na túto konzolu začiatkom roka sa stal ihneď hitom. Po suchom hernom vianočnom období to nebol problém, ale dovolím si tvrdiť, že je hitom zaslúžene. To nám dokazuje aj milión predaných kusov sa jeden štvrťrok ! Japonský Capcom naozaj nelení a hru už dokončuje aj pre majiteľov starého dobrého počítača. No, až tak starý byť nemôže, keďže hra bude podporovať aj DX10 a rozlíšenie 2560x1600, ale ku tomu sa vrátim neskôr.

Capcom spolu s Nvidiou (tá sa do projektu zapojila hlavne kvôli tomu, aby hra podporovala DX10) už vydal dve hrateľné demá a to jedno pre rozhranie DX9 a druhé pre DX10. Nanešťastie som mal iba tú možnosť, vyskúšať DX9 verziu, ale aj tá ma dostatočne nalákala na to, aby som si po vydaní hru zahral. Proste zas tá krásna japonská grafika, veľa možností a podobných vecí, ale na všetko sa musíme pozrieť pekne poporiadku.

Z dema mi hneď po nainštalovaní bolo jasné, že túto hru si zamilujem od prvého momentu. Jedným z mojich najobľúbenejších žánrov je akcia, takže som neváhal ani chvíľku. Ak ste hrali spomínanú Xbox 360 verziu, tak viete, že sa hra nesie v duchu sci-fi na ľadovej planéte, kde bojujete proti rôznym ufónom, monštrám a iným nepekným veciam. Presne v tom istom duchu sa bude niesť aj verzia pre PC. Demo síce obsahuje len dve misie, ale ukazuje nám takmer všetko, s čím sa v hre stretneme. Dalo by sa to zhrnúť asi tak, že nás čaká pár riadkov vyššie spomínaná nádherná grafika a množstvo akcie, čiže o atmosféru by núdza naozaj byť nemala. Ale my tu sme na to, aby sme si všetko predstavili do čo možno najväčších detailov, takže poďme sa do toho pustiť.

Slovo grafika ešte pred pár rokmi nemalo v hrách taký význam ako má v dnešnej dobe. Hry sa jedna pred druhou predbiehali v hrateľnosti, v atmosfére a podobne Dnes, po nástupe novučičkých technológií sa na naše monitory dostáva čoraz viac skvostov. Lost Planet nebude naozaj v ničom zaostávať. Ako už bolo povedané, aj po tejto stránke sa máme na čo tešiť. Jednou z hlavných predností majú byť textúry budov a okolia, ktoré za pomoci DX10 budú prenádherné. Zimné prostredie proste ukáže svoje krásy. Z neba padá sneh, všetko okolo vás je posiate bielym prachom, sneh vám siaha po kolená, teplota výrazne pod bodom mrazu – no povedzte...nie je to romantické? Presne takáto bude totiž herná realita. Hlavnou prednosťou bude taktiež dym, ktorý sa konečne začína podobať na ten dym čo poznáme, nie na prach, do ktorého fúknete a on zmizne akoby nič. Dobré spracovanie sme si mohli všimnúť už v deme, ale autori nám sľúbili, že to čo sme videli bolo naozaj nič, oproti tomu, čo nás čaká. Takisto stopy ktoré v snehu necháte sú naozaj detailné a všetko, čo sa snehu dotkne zanechá stopu daného tvaru. To isté platí pre stopy od guliek zo samopalu a podobne. Detaily tieňov a rozlíšenie bude naozaj ostré, oproti verzii pre Xbox omnoho lepšie. Capcom sľubuje jednoznačne rovnakú verziu hry ako na Xbox, avšak s omnoho lepšou grafikou. Určite to nebude nič také, ako napríklad starý známi Resident Evil 4,ktorý je na PC oproti konzolovej verzii veľmi zlý. Zatiaľ bol Lost Planet testovaný na grafickej karte GeForce 8800 GTX s procesorom Quadcore, pričom uviedli, že hra išla plynule, bez akéhokoľvek sekania. No ešte aby nie. Je mi jasné, že do compu budem musieť naozaj zainvestovať a myslím, že nebudem sám, ale ešte pár minimálne mesiacov môžme všetci o takej zostave snívať. Poďme však ďalej.

V Lost Planet nám autori umožnia prepínať medzi tromi pohľadmi (ako ste mohli vidieť v deme) a to FPS, third-person a akýsi medzistupeň týchto dvoch. Zdá sa však, že najviac budeme využívať pohľad tretej osoby, prípadne ten medzistupeň. Pohľad z prvej osoby sa mi zdal moc priblížený a nepraktický. Navyše to vypadalo, akoby ste si na oči nasadili ďalekohľad a po každom zdvihnutí buď zbrane alebo akejkoľvek inej veci sa pohľad automaticky prepne späť do tretej osoby. Využil som ho iba pár krát a to keď som bol niekde na priestranstve naozaj iba s jediným nepriateľom alebo som akurát sedel a ovládal robota. Pri menení pohľadov veľký problém nevidím. Jednoducho stačí preklikať pravým tlačidlom myši a hotovo.

Nie, nemám doma žiadneho robota. Aspoň nie takého, do ktorého by som si mohol sadnúť a strieľať do všetkého, čo sa len pohne. Takúto možnosť budete mať práve v Lost Planet. V Capcome sa naozaj pochlapili a do hry zakomponovali stroje. Áno, čítate správne, dokonca niekoľko druhov. Každý má svoje silné stránky a možnosti. Aspoň tak nám ich predstavuje oficiálna stránka hry. V deme sme sa síce stretli len s dvoma, ale hra ich bude mať viac. Každý bude svojim spôsobom iný. Tento ťah sa Capcomu naozaj podaril a možnosť využitia robotov im môžem len schváliť. Stále túžime po niečom takom ako Matrix 3 v hernom prevedení a táto hra v tom vypadá dosť sľubne. Určite si pamätáte na tie krásne bitky robotov.

Samozrejme sila železa nebude len v mechanických strojoch. Klasické behanie so zbraňou v ruke nesmie chýbať. Vývojári nám zatiaľ taja všetky druhy zbraní, ale mi im to ani nevyčítame. Musíme sa predsa na niečo tešiť bez toho, aby o tom všetci vedeli vopred. V deme sme sa mohli zoznámiť s klasickým samopalom, sniperkou, raketometom, ručným granátom, a tzv. gatling gun. Presne tá gatling gun, ktorou môžete nepriateľské pole zmeniť na priateľské alebo ju môžete nasadiť svojmu robotovi na ruku a ukázať tým nechutným stvorám kto tu vlastne vládne. Veľmi užitočná a dobre využiteľná vecička. Jednou menšou chybičkou, ktorú demo objavilo je, že zbrane nie je možné meniť počas behu. Možno trošku nezvyk, ale som presvedčený, že časom žiadny problém. Takisto si bude treba rozmyslieť, aké dve zbrane zobrať so sebou. Proste ani americký vojak by nedokázal niesť 2 samopaly, jednu pištoľ a aby toho nebolo málo, tak ešte raketomet. Aj toto autorom určite schvaľujem.

Multiplayer samozrejme nemôže chýbať a vôbec nebude zanedbaný. Ponúkne boj so zbraňami, aj s robotmi. Takisto si budete môcť zahrať tímovo, samozrejme klasicky každý proti každému s maximálne šestnástimi hráčmi. Možný bude aj tzv. boj o vlajku, kde musíte čo najskôr aktivovať všetky dátové terminály a samozrejme ich ochrániť. No a v poslednom multiplayer móde sa bude striedať jeden dotyčný, ktorý bude bojovať proti ostatným. Pôjde vlastne o to, kto dlhšie vydrží.

Z dema sme si mohli všimnúť aj veľa iných, zaujímavo zakomponovaných súčastí, ktoré nás v hre čakajú. Dobíjanie života energiou, pričom energiu budete zbierať po zosnulých nepriateľoch sa mi už od začiatku veľmi pozdávalo. Proste V Lost Planet sa stretneme s množstvami zaujímavých súčastí hry, ktoré len oživia a zlepšia hrateľnosť. Ovládanie je výborné, Capcom dokonca prešiel na ovládanie myšov. Priaznivci joypadov však nemusia smútiť, pretože hru bude možné hrať aj tak. A na záver dobrá správa – Lost Planet sa dostane do našich počítačov už tento mesiac! Naozaj sa máme na čo tešiť a zdá sa, že Japonci sa znova ukážu vo svojom typickom svetle.
škaredé stvorenie...
jeden z veľa...
padam...ehm...nepadam





Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.