Späť do histórie II: Remedy Entertai...

napísal Gam_er 18.5.2016 pre PC

Užívateľský článok

Toto fínske štúdio pozná mnoho hráčov najmä kvôli Rockstaru a legendárnej hre Max Payne, ktorá priniesla v tej dobe v hrách neznámu, ale napokon výborne fungujú a obľúbenú možnosť spomalenia času, známu ako bullet-time. Počiatky Remedy Entertainment však siahajú oveľa hlbšie, než k tejto slávnej videohre. Ich najnovší počin Quantum Break, je práve k dispozícii po celom svete na Xbox One a PC. Vitajte pri druhej časti môjho seriálu Späť do histórie a poďte sa pozrieť na to, akou minulosťou si štúdio Remedy muselo prejsť skrz všetky jeho hry až po súčasnosť.

 

Remedy Entertainment vzniklo v roku 1995 a založili ho členovia fínskej skupiny Future Crew, ktorá stála za vývojom rôznych demo verzií a iného softvéru (v rokoch 1987-1994). Začiatky boli veľmi skromné. Štúdio tvorilo 5 ľudí, ktorí fungovali v pivnici rodičov jedného zo zakladateľov. Po roku existencie uzrela svetlo sveta ich prvá hra Death Rally (1996). Išlo o racingovú strieľačku, na ktorú sa hráči dívali zhora podobne, ako v prvých dvoch dieloch série GTA. Hru produkovala spoločnosť Apogee (dnes známa skôr ako 3D Realms) a jej vývoj bol pomerne divoký. Členovia štúdia sa stretávali iba raz za mesiac a dávali dokopy svoje výtvory, na ktorých pracovali doma. Aj napriek zložitému vývoju a neskúsenosti štúdia, zožala hra Death Rally veľký úspech. Tvorcovia hry očakávali predaje, ktoré sa zastavia na čísle 30 000 kusov. Hra ich však prekvapila, keď za krátky čas po vydaní predala niečo cez 100 000 kusov. 

 

Death Rally

 

Aj napriek vydaniu svojej prvej hry, členovia Remedy boli stále zapojení do demo scény. V roku 1997 prišli s výtvorom, ktorý v sebe kombinoval demo a softvér na 3D benchmark. Neskôr v tom istom roku, Remedy založilo novú spoločnosť s názvom Futuremark, ktorá vyvíjala softvér na meranie grafického výkonu a záťaže procesora s názvom 3DMark (dodnes patrí k najznámejším a svojou náročnosťou dokáže potrápiť mnohé PC zostavy).  Popri tom všetkom, ale stále visela vo vzduchu voľba ďalšieho titulu. Tá nakoniec padla na akčnú strieľačku Dark Justice, ktorá sa neskôr premenovala na (bubnujúce fanfáry) Max Payne. Verím, že hru netreba nikomu predstavovať, ale aj napriek tomu si k nej povieme pár viet. Išlo o príbeh newyorského policajta, ktorému mafiáni zavraždili rodinu a vydáva sa na cestu pomsty. Za vydaním hry stálo Rockstar Games a práve vďaka jeho peniazom sa projekt postupom času stával čoraz ambicióznejší. Členovia štúdia opustili pivnicu, presťahovali sa do nových priestorov a kvôli autenticite prostredí v hre, sa vydali na výlet do New Yorku. Tam sa zaujímali o pochybné a zlé štvrte mesta spájané s vysokou kriminalitou, čo vyústilo k tomu, že si počas svojej práce museli najať ochranku v zložení z dvoch bývalých policajtov. Tieto skúsenosti priniesli do hry autentické prostredia s temnou atmosférou, na ktoré si doteraz mnohí pamätajú. Hra okrem toho priniesla aj iné silné stránky ako napríklad legendárny bullet-time. S jeho konceptom autori rátali už v začiatkoch, ale finálnu podobu získalo spomalenie času iba 6 mesiacov pred vydaním hry. Inšpiráciou sa im stal ako pravdepodobne všetci tušíte film Matrix. 

 

Max Payne a Sam Lake

Hra Max Payne sa po vydaní stala obrovským hitom a pokračovanie bolo samozrejmosťou. Prišlo o 2 roky neskôr s podtitulom The Fall of Max Payne. Hra vďaka vyššiemu rozpočtu posunula latku kvality vo všetkých smeroch. Priniesla vyspelejšiu grafiku, noirový krimi thriller vyrozprávaný v komixoch a profesionálne cut-scény. Okrem toho sa zmenila aj tvár hlavného hrdinu. V prvom diely postave Maxa prepožičal svoju tvár Sam Lake (hlavný scenárista hry, stojaci aj za titulmi Alan Wake a aktuálne Quantum Break). V druhom diely bola kompletne premodelovaná podľa dabléra postavy Maxa, Jamesa McCaffreyho. 

Po vydaní druhého dielu sa Remedy rozhodlo predať značku Max Payne Rockstaru. Od tohto momentu to okolo hry utíchlo na dlhých 9 rokov, kedy Rockstar Games priniesli tretí (zatiaľ posledný) diel tejto výbornej strieľačky. Trojkr ešte predtým v roku 2008, predchádzala filmová verzia prvého dielu hry. Réžiu obstaral John Moore a hlavnú úlohu si strihol Mark Wahlberg. Film sa však nestretol s veľkým diváckym pochopením, ani úspechu u fanúšikov. O 4 roky neskôr teda prišlo to, načo sme všetci čakali v podobe Max Payne 3. Znovu s vyspelejším príbehom, ktorý sa presunul z temných ulíc New Yorku do Sao Paula. Scenár tento krát neobstaral ostrieľaný Sam Lake, ale trojica Dan Houser (všetky GTA, Red Dead Redemption), Michael Unsworth a Rupert Humphries (spolupracovali s Houserom prevažne na sérii GTA). Hra dopadla znova naozaj skvele, načo reagoval aj tvorca prvých dvoch dielov Sam Lake. Ten trojku opísal slovami, že nemôže byť viac hrdý na to, čo Rockstar s tretím dielom urobil a je šťastný, že séria je práve v ich dobrých rukách. V tejto dobe štúdiom Remedy rezonovala aj kauza s bývalým wrestlerom, ktorý bol známy pod svojim menom Maxx Payne. Ten sa rozhodol štúdio žalovať za to, že použilo jeho meno v ich hre. Ako odškodné v tejto absurdnej kauze Maxx požadoval 10 miliónov dolárov. Celá kauza sa ale vyriešila mimo súdnou cestou a je záhadou, koľko si na nej spomínaný wrestler zarobil. 

Od vydania hry Max Payne 2: The Fall of Max Payne a predaja značky Rockstaru ubehlo 9 rokov. Možno sa pýtate, čomu sa Remedy za tú dobu venovalo. Práve preto sa z roku 2012, kde sme prehupli tretím Maxom, vrátime o kúsok späť a to do roku 2010. V tej dobe uzrel svetlo sveta ďalší titul od Remedy a ako už pravdepodobne mnohí tušia, ide o Alana Wakea, ktorého vydanie obstaral Microsoft. Akčná mysteriózna adventúra, inšpirovaná seriálom Twin Peaks (1990-1991) a spisovateľmi Alfredom Hitchcockom a Stephenom Kingom. Prvotným zámerom tvorcov bolo priniesť otvorenú sandboxovku, v ktorej by hráči mohli preskúmať do detailov záhadné mestečko Bright Falls, v ktorom sa hra odohrávala. Neskôr sa ukázalo, že tento nápad hre uberal na autenticite a tak sa jej otvorenosť musela okresať. Hru dopĺňalo epizodické rozprávanie príbehu, podobné ako poznáme zo seriálov. Kritici boli výsledkom práce Remedy na ich novej značke nadšení. O komerčnom úspechu sa ale pri tomto kúsku hovorí dosť opatrne. Hra bola totiž jednou z najviac pirátených na konzole Xbox 360 a len rok po svojom vydaní dosiahla 1,5 milióna stiahnutí. Komerčný predaj dosiahol hranicu niečo cez 3 milióny, čo je vzhľadom na 1,5 milióna pirátskych stiahnutí veľmi kritické číslo. Autori hneď po prvom diely začali uvažovať nad pokračovaním, no to sa nestretlo s veľkým pochopením u vydavateľa. Ten očakával niečo trochu iné, Remedy muselo ustúpiť a regulérne pokračovanie do dnešnej doby neprišlo, aj keď dostal Alan Wake o 2 roky neskôr rozšírenie s podtitulom American Nightmare. 

Prepojenie Microsoftu s Remedy sa ale neskončilo. Microsoft Games sa na Remedy obrátili s požiadavkou na nové nápady a tak prišiel titul s názvom Quantum Break (2016). Hra mala byť v prvom rade exkluzivitou pre Xbox One. Neskôr ale Microsoft prišiel s vyhlásením, že Quantum Break príde aj na PC. Tento fakt mnoho Xbox fanúšikov nenieslo ľahko, čo dali Microsoftu aj poctítiť vlnou nespokojnosti v podobe petícií a nenávistných komentárov na twittri voči Phillovi Spencerovi (šéf Xbox divízie) a celému Microsoftu. Ten si však vydanie Quantum Break obhájil a hnev hráčov sa tak nejak utriasol. Hra je aktuálne vonku pre obe platformy a prináša zaujímavý príbeh, ktorý rozpráva prepojením hry so seriálom. Ako to už pri Remedy býva zvykom, znovu sme sa dočkali manipulácie s časom, ktorú tento krát štúdio prináša v trochu iných rozmeroch než tomu bolo počas éry Maxa Payna. 

Podľa posledných informácií vieme, že spolupráca Remedy s Microsoftom nekončí a obe firmy sa tešia z úspechu Quantum Break, ktorý chváli aj konkurencia (napríklad Naughty Dog). Aktuálne je známe, že ľudia z Remedy pracujú už 9 mesiacov na novej, zatiaľ neoznámenej hre. Fanúšikovia teda uvažujú, či pôjde o pokračovanie Alana Wakea, Quantum Break 2 alebo úplne novej IP. Zostáva nám len čakať. Skôr než nové informácie o neznámom projekte Remedy, ale príde tretí diel mojej série Späť do histórie. Nabudúce sa môžete tešiť na tvorcov, ktorí svojho času definovali vojnové FPS, áno pôjde o Infinity Ward.     






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.