Fallout 4

napísal Kalor 28.4.2016 pre PC

Užívateľský článok

 

Už je to dáky piatok, keď Fallout 4 opustil predajne a dostal sa k miliónom hráčom na celom svete. Zväčša sa stretol s pozitívnymi ohlasmi bolo aj pár kritík, každopádne hra má svoju kvalitu, ktorá jej zabezpečila obrovské množstvo legálne zakúpených kópii tejto hry. Navyše hra ponúka veľké množstvo modov a vydáva nové DLC aby zabránila stagnácii.

Ale stále tu niečo chýba.

 

Osobne som odchovaný na Fallout 2 a mrzí ma, že mnohé skvelé mechanizmy z tejto hry ostali len v myšlienkach pamätníkov. Toto sú body ktoré podľa mňa v F4 chýbajú:

 

  1. Premyslený koniec.

F4 nám celkovo ponúka 4 konce na základe toho ktorú frakciu si hráč zvolí. Pričom je ignorovaný zvyšok sveta v ktorom sa hráč potĺkal a všetky úlohy ktoré urobil / neurobil sa stávajú bezvýznamné.

Hra ponúka tony textov preto sa pýtam: Je to naozaj tak náročné? Spraviť ku každej zaujímavejšej lokácii niekoľko koncov ktoré by sa prehrali po dohratí hlavného príbehu? Práve toto dávalo F2 znovu hrateľnosť a chuť robiť stále iné rozhodnutia.

Príklad: Abernathy farm:

  1. Po smrti Blakea Abernatyho ostala farma zarastená neprišli do nej nový osadníci a postupne zarástla burinov.
  2. Po smrti Blakea Abernatyho bola farma pod útokom supermutantov. Vďaka sole survivor sa mu však podarilo útok odraziť a posilniť celú obranu farmy aj jej okolia. Stala sa tak bezpečným miestom pre všetkých pútnikov.
  3. Po zničení inštitútu sa farma stala útočiskom pre synthov bez domova. Aj po vymretí ľudskej populácie na nej stále ostal život.
  4. Vybudovanie funkčnej infraštruktúry na farme z nej spravilo obchodné centrum celého sektoru. Vďaka neskoršej expanzii sa spojila z okolitými lokáciami ako Abernathy city.

 

2.Pamätné lokácie.

V F2 si človek pamätal celú cestu od Aroya až po San Francisco – Enklávu. V F4 si možno zapamätať Sancutary hills a pár Vaultov. Málokto si pamätá názov miesta z ktorého odpaľuje bombu. Áno F4 má stovky lokácii ale len málo z nich je zaujímavých a ešte menej sa oplatí navštíviť druhý či tretí krát. F4 by úplne stačilo 30 veľký lokácii, ktoré by boli premyslené a mali by svoju dušu. Taktiež chýbajú špeciálne lokácie ktoré by boli odmenou pre vytrvalých hráčov a mali by aspoň nejakú nostalgickú hodnotu.

3.Autá, vertibirdy a lode

Nuž toto všetko hra ponúka ale bohužiaľ nič z toho sa nedá ovládať. Uznávam mapa nie je až taká obrovská že by hráč potreboval na presun prostriedky (zvlášť keď máme fast travel), Každopádne kto by si nechcel zalietať na vetibirde? Prípadne poskladať zo šrotu dáke fáro a prevetrať ho na radiáciou zamorenom území?

4.Znič a postav znova

Áno je to post apokalyptický hra a celý svet je zruinovaný. Na jeho záchranu sme začali opravovať osady prečo teda nemôžeme opravovať aj cesty a všetko postupne dostať do stavu v akom by sme to chceli mať? Hrateľnosť hry by sa predĺžila asi o niekoľko stoviek možno tisícok hodín (a v podstate by sme tu skoro mali sim city)

 

5.Príšery

Kde zmizli floatery, wanamingovia, geckoni, kentaury? A hlavne prečo sa úplne zabudlo na hovoriace deathclawy? Tieto príšery mali čo ponúknuť,

6.SPECIAL a perky

SPECIAL kedysi ovplyvňovaľo hru a celú hrateľnosť. Dialógy keď si človek znížil inteligenciu boli komické, šťastie pomáhalo pri gemblerstve, charizma...... o tej by sa asi dal napísať článok sám o sebe.

7.Postavy a príbeh

Každá hra je tak dobrá ako jej záporák. Ale ten nikdy nebol vo falloute taký dôležitý. Išlo o každú malú postavu ktorej sa dalo pomôcť prípadne ju zabiť. Samotná smrteľnosť postavy je dôležitá a niekedy aj otravný save load systém dokázal človeku povedať: dávaj si pozor koľko HP má parťák lebo je po ňom. Nesmrteľnosť partnerov mohla byť vymenená za trošku lepšie prepracované osobné príbehy.

Samostatný príbeh potrebuje poriadnu vzpruhu, je smutné keď hrá len druhé husle.

 

Takže zhrniem celý nápad z DLC do jednej vety. Stačilo by spraviť pár nových koncov ku každej lokácii ktorá za to stojí, odstrániť nadbytočné lokácie z mapy (len ich označenie), sfunkčnenie dopravných prostriedkov, pridať rozvoj vidieka a pár starých príšer, vytvoriť Special systém ktorý by ovplyvnil hru a rozhovory s postavami, ktoré hre chýbajú.

Možno je to celé blbý nápad každá hra má byť predsa iná ako tá pred ňou. Sú však veci ktoré človek vo Falloute potrebuje a keď tam nie sú, chýbajú.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.