Kam ďalej v herných sériách 2

napísal MX-72 29.2.2016 pre PC

Užívateľský článok

Pred dákym rokom a 3/4 som napísal článok, kde som rozoberal budúcnosť zopár mojich obľúbených sérií z ktorých už niektoré nám dali odpoveď na svoje ďalšie smerovanie. Teraz vám prinášam pokračovanie s novou várkou svojich návrhov s inými hernými značkami. Tentoraz sa tu spoilery vyskytovať vlastne vôbec nebudú, keďže nebudem rozoberať priamo dané konce posledných hier menovaných sérií. Takže prajem príjemné čítanie a kľudne rozoberte moje návrhy v diskusii a pridajte aj svoje :)

 


Grand Theft Auto
Že GTA VI príde je jasné ako facka. Očakával by som ho najskôr niekedy v roku 2018 a s najväčšou pravdepodobnosťou sa pozrieme do Vice City. Čo bude síce skvelé, ale ja by som rád už videl aj nejakú inú lokalitu než mestá pôvodom z GTA 1. Treba napodobnenina Seattlu by sa mi páčila. Na mape by boli aj zasnežené hory a Rockstar by tak mohol zapracovať aj lyžovanie a snowboarding, kľudne aj korčuľovanie. Vylúčené však niesú ani ostatné zavedené mestá v sérii, ktoré v GTA V vypadli zo San Andreas mapy. Teda San Fiero (San Francisco), či Las Venturas (Las Vegas). V Las Venturas by som si vedel predstaviť príbeh opäť v štýle päťky - teda partia profi lúpežníkov. Tuná by s ľahko dalo zapracovať na atmosfére ako z Oceans Eleven aj so sofistikovanými lúpežiami v kasínach. Horšie je to tam s prostredím. Na mapu v okolí Las Vegas toho príliš asi nenapcháte. Môže tam byť krom LV mesta ešte Area 69 (GTA verzia Oblasti 51), Hooverova priehrada, Grand Canyon a kilometre prázdnej púšte. No ktovie. San Fierro by mohlo byť zaujímavejšie, aj tam by do prostredia zapadol nejaký Yosemitský, či Yellowstoneský národný park (aj keď Yellowstone je samozrejme až vo Wyomingu, čiže viac by sa hodil k môjmu návrhu Seattle mapy). Okolo GTA VI bude určite veľmi veľké haló a veľmi som zvedavý čo s tým Rockstar spraví. Moja Seattle vízia by sa mi pozdávala asi najviac, ale neočakávam jej naplnenie...ale aj tak sa teším.


GTA

 


Assassins Creed
Séria Assassins Creed už nejakú dobu potrebovala pauzu. Z jej každoročného vydávania (minulý rok stihla dokonca 2 veľké hry) sa už mnohým motala hlava a obľuba značky začala klesať. Ubisoft prednedávnom konečne vyhlásil, že si AC-čko dáva minimálne tento rok pauzu na radikálnejšie zmeny v koncepte a určite som nebol jediný čo túto správu uvítal. Naposledy sme v sérii prebehli Londýn v čase industrializácie a ohlasy na hru neboli vôbec zlé. No všetkých zaujíma čo bude ďalej? Za seba musím povedať, že od avizovanej zmeny konceptu si sľubujem hlavne väčšiu diverzitu aktivít v hre a poriadnejšiu AI. Stereotypné úlohy a collectibles sú totiž pre mňa najväčším záporom nielen Assassínov, ale aj ďalších Ubisoft hier. Avšak určite nás zaujíma hlavne do akej lokality a času sa pozrieme. Veľa návrhov od hráčov by rado videlo napr. staroveký Egypt, samurajské Japonsko, či októbrovú revolúciu v Rusku. Októbrovej revolúcie sme sa už dočkali v nízkorozpočtovej platformovke AC:Chronicles - Russia, ale to neznamená, žeby sa tam ešte nejaký príbeh na vyrozprávanie nemohol nájsť. Osobne by som navrhol aj Prahu počas 30 ročnej vojny, či aj inej doby. Nebránil by som sa však ani rapídnej zmene celej série natoľko, žeby sa jej veľká časť presunula priamo do súčastnosti, kde by assassín bol stále veľmi obratný bojovník na blízko no neboli by mu cudzie ani strelné zbrane a celý príbeh by mohol stavať na atmosfére kníh Dana Browna a záhadnému boju proti konšpiráciám Absterga a jej členov. Rovnako veľká časť hry by sa potom venovala historickej časti skrz Animus. Súčastnosť by dala možnosti dokonca na prepojenie príbehu s Watch Dogs a konečne by aj mala nejakú väčšiu úlohu, nielen pár pochybných misií ako sme zažili s Desmondom. Čo však vývojári na nás ohľadne nového Assassins Creedu chystajú môžeme zatiaľ len hádať.

 

AC

 


The Witcher
Príbeh Geralta z Rivie sa nám s tretím dielom hry skončil. Síce nás ešte čaká masívny druhý datadisk krv a víno a možno nejaké to malé rozšírenie uvidíme s finálnou Enhanced Edition, to však nič nemení na tom, že Geralt ako hlavná postava v sérii už viac nevystúpi. CD Projekt RED sa začína naplno púšťať do rozpracovaného Cyberpunku 2077 na ktorý sa musí už teraz veľa hráčov veľmi tešiť, aj keď nikto zatiaľ nevie čo nás čaká. CD Projekt ale nepovedal, žeby so Zaklínačskou značkou už nechcel nikdy nič ďalej robiť. Takže možno sa Witcher v budúcnosti vráti s inou hlavnou postavou. Toto univerzum má veľa čo ponúknuť a ešte veľa lokalít sveta Andrzeja Sapkowského sme v hernej trilógii ešte nevideli. Automaticky sa ponúka možnosť nového dielu za Ciri. Jej štýl sme videli už v treťom Zaklínačovi a málokomu by neprirástla k srdcu. Ťažko povedať ako by CDPR vyriešili rôzne konce Witchera 3, aby sme pokračovali v jej príbehu, ale nepochybujem žeby to nejako zvládli. Naskytujú sa aj iné možnosti čo sa hlavnej postavy týka. Máme tu treba veľmi málo rozpovedané o Geraltovom veľmi dobrom priateľovi zaklínačovi Eskelovi. Jeho príbehy by mohli byť nemenej zaujímavé ako tie Geraltove. Rovnako zaujímavá by bola aj úplná zmena hrateľnosti ak by sme hrali za niektorú z čarodejníc, či dákeho mága, no najväčšiu pravdepodobnosť prikladám pôvodnému zámeru CDPR ešte než vôbec rozhodli, že hrdinom ich hier bude Geralt z Rivie. Pôvodne sme v prvej časti mali ovládať svojho vlastne vymodelovaného zaklínača a preto si myslím, že týmto smerom sa hry vyberú ďalej. Vytvoríme si vlastného Zaklínača niektorej z iných škôl (škola medveďa, gryfa, mačky, zmije, či inej) a ten bude raziť svoju vlastnú cestu. Zaisto by sme ale stretli staré známe postavy z kníh a hier....uvidíme.


Withcer

 


F.E.A.R.
V roku 2005 uzrela svetlo sveta strieľačka, ktorá veľmi rozvírila vody FPS žánru. Bol to F.E.A.R. od vývojárov z Monolith. FEAR bol v niektorých veciach absolútne výnimočný. Ponúkol hororový tajomný príbeh o pokusoch vytvoriť telepatických veliteľov armády naklonovaných vojakov, dôležitejšie boli ale iné aspekty. Veľkú popularitu si získal hlavne sa špičkovú AI, ktorá aj dnes patrí k jedným z najlepších aké v hrách existujú a masakrálne prestrelky plné krvi, skvelých particle efektov a ozvučenia. Úspech zaznamenal aj prvý datadisk Extraction Point. Potom vyšiel aj poslabší Perseus Mandate a nakoniec aj F.E.A.R. 2. Ten síce nebol zlý a minimálne v rozmanitosti prostredí bol aj lepší, ale prestrelky boli výrazne menej šťavnaté, AI už toľko nevynikala, particle efekty akosi neboli také ako u jednotky a aj atmosféra bola o niečo slabšia. Čo však značku veľmi zabilo bola tretia časť od budgetových autorov, ktorí aj dostáli svojmu menu a priniesli nijako oslnivú hru, kde jediná pozitívna vec bol vraj coop (ku ktorému som sa ani nedostal, pretože som bol z hry extrémne znechutený už po pol hodine). No a čo teraz ďalej by sa so značkou dalo robiť? Príbeh hry už sa s tromi hrami a dvomi datadiskami od rôznych autorov zagulášoval dostatočne, takže môj návrh by bol úplný reštart série. Samozrejme buď pod taktovkou Monolithu, alebo iného poriadneho štúdia. Monolith bude ale dozaista po úspechu ich Shadow of Mordor pracovať na jeho pokračovaní, takže v úvahu prichádza len iné štúdio. Ja by som navrhoval vystavať úplne nový príbeh založený taktiež na rôznych špinavých tajomstvách zbrojných korporácií prepletených s paranormálnymi javmi a hlavne popracovať na nevídanej AI a zábavnosti brutálnych prestreliek. Vôbec by nevadilo aj otvoriť bojisko viac do Crysis sandbox štýlu, možno aj s pridaním dopravných prostriedkov. Čo však na tom keď to vyzerá skôr tak, že FEAR značka už zapadla prachom a jej vzkriesenie v poriadnom spracovaní je len mojím zbožným prianím.

 

FEAR

 


Need for Speed
Keď sa na niektorej z herných výstav prvý krát ukázal nový Need for Speed (2015), boli reakcie naň veľmi pozitívne. Je jasné, že všetkých uchvátila hlavne veľmi pekná grafika, no veľa ľudí bolo nadšených z návratu k možnosti tuningu, tým pádom k časom Undergroundov. Výsledok však už od novembra máme na konzolách (v marci príde aj na PC) a nevyzerá to, žeby sa srdcia hráčov plnili nadšením a žeby ovácie lietali na všetky strany. Recept bol správny, ale nevyšlo to...opäť. Čoby som so sériou najradšej spravil ja osobne? Určite by som nechal tuningové možnosti, aj keď veľké prítlačné krídla, cool maľby/nálepky, nasávania a neóny na bežných Hondách, či Golfoch už dávno niesú v móde. Netrepal by som do hry nasilu multiplayer, ale pekne by som nechal aj singel kampaň. Veľmi by som uvítal keby bola do hry zapracovaná deštrukcia vozidla, ktorá by mala aj vplyv na jazdu a nebolo by problémom aj žeby vám polícia dokázala auto v naháňačke zničiť. To by samozrejme znamenalo aj iný štýl naháňačiek ako doteraz, kde v NFS bolo vaše auto tank, ktorý ničil políciu jedna radosť a jedine obkľúčenie a zastavenie znamenalo vaše dopadnutie. NFS malo vždy dosť slabý príbeh, preto by som najal kvalitného scénáristu a režiséra (napr. z niektorých HBO alebo ABC seriálov), ktorí by vytvorili do hry konečne kvalitný príbeh z prostredia ilegálnych automobilových závodov a iných kriminálnych aktivít s tým spojených. Najväčšia zmena by však bola v tom, žeby boli v hre aj časti, kde sa bude ovládať priamo hlavná postava a užili by sme si tak priamo nejaké tie krádeže, bitky, úteky po vlastných, stealth misie aj prestrelky. Hra by dostala možno nádych GTA, ale závody a naháňačky s políciou, či inými oponentami by boli stále hlavnou náplňou hry, len by sa takto oveľa lepšie a súvislejšie rozprával príbeh. NFS by sa tým pochopiteľne muselo vzdať nálepky PG3+, teda že je aj pre deti, ale ak sa pozrieme aký úspech zožal prechod Tomb Raidera do dospelejšieho poňatia, myslím žeby išlo nakoniec o veľký úspech.

 

NFS

 


Sniper Elite
Prvý Sniper Elite mám veľmi rád a osobne ho radím niekam medzi 10-20-tou priečkou v mojích obľúbených hrách čo som kedy hral. Drsná sniperská akcia v ruinách Berlína, mechaniky ala Nepriateľ pred bránami, pocity satisfakcie keď misiu zvládnete podľa svojich predstáv popri rozdeľovaní dokonalých zásahov a na svoju dobu aj celkom dobrá AI, ktorá nedá svoju kožu lacno. Dvojka bola pre mňa mierne sklamanie. Oveľa lineárnejšia so slabšou AI, no stále to malo dobrú atmošku a grafika bola veľmi fajn. Trojka aj keď bola oveľa viac otvorená, tak akoby tomu Rebellion zabudli prispôsobiť hru a celé to pôsobí ako dvojka vo väčších mapách, kde AI nevie poriadne reagovať na streľbu z diaľky a celá hra bola často dizajnovo nedomyslená. A naviac to stratilo prakticky všetku svoju vojnovú atmosféru. No dosť bolo vyplákávania a teraz je čas na vykecanie toho, čo by som chcel v pokračovaní. Vôbec by mi nevadila zmena obdobia a už dávnejšie som si predstavoval, žeby sa mi páčila hra viac v súčasnosti v zasneženom prostredí. A veľmi sa mi páči myšlienka zasadenia do 90-tych rokov do vojny na Balkáne. V koži elitného ostreľovača by ste sa prvú tretinu hry dostávali na kobylku k dôležitému dôstojníkovi, ktorého likvidácia by sa nepriateľa dotkla o dosť viac než sa predpokladalo a nasledne ste sa stali štvanou zverou, ktorá sa musí dostať do bezpečnej zóny a cestou sa ubrániť, prebojovať a prekabátiť vašich lovcov. Rebellion sa posledné roky so Sniper Elite značkou opäť rozbehol, tak predpokladám, že na ďalší diel sa nebude dlho čakať....aj keď veľmi pochybujem žeby sa SE4 nejako priblížil mojím nápadom. Bude mi stačiť ak zapracujú na AI, herných mechanikách a atmosfére a potom mi bude úprimne jedno kde a kedy sa to bude odohrávať.

 

SniperElite






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.