TOP 10 WORST GAMES OF 2013

10 najhorších titulov, ktoré som mal možnosť tohto roku otestovať a hrať.

PC
pridal Vivaldi 26.1.2014 o 22:03 pod používateľské články

A je to tu. Rok 2013 skončil a s ním si treba aj pripomenúť tituly, ktoré sme mali možnosť odohrať. A nakoľko už viacerí predstavili tituly, ktoré boli tými najlepšími, ja som sa rozhodol najprv predstaviť 10 hier, ktoré ma minulého roku poriadne vytočili. V tomto rebríčku vám preto predstavím 10 titulov, ktoré som mal osobne možnosť vyskúšať a je treba uznať, že ich kvality sa dajú skôr nazvať nekvalitami. A preto bez ďalšieho zdržovania, toto je môj TOP 10 najhorších hier za rok 2013.

 

10. THE BUREAU: X-COM DECLASSIFIED

 

 

Ok. Skôr, než sa do mňa všetci pustíte, poviem tu jednu vec na rovinu. The Bureau nie je najhoršou hrou roku a mala aj pár miest, ktoré boli celkom zaujímavé. Bolo treba veľa taktiky, a prostredie 60-tych rokov bolo stvárnené dobre. Problém tejto hry však tkvie v tom, že od začiatku do konca nie je ničím zaujímavá. Postavy sú nudné, dej ľahko predvídateľný a gameplay je urobený presne štýlom Mass Effect až na to, že tu sa pri zadávaní úloh hra nezastaví, len spomalí. Plus si hra vzala niečo z Bioshock a Half-Life. A to je to čo mi vadilo.

 

Celé je to hra urobená cez kopírak, a tým pádom stráca akúkoľvek tvár, ktorú nám mohla ponúknuť. Ďalšia vec, ktorú je treba povedať, že v prípade smrti niektorého z členov vášho tímu sa jeho smrťou nič nezmení. A môžete si kedykoľvek vytrénovať nového člena tímu. Jediný dôvod, pre ktorý sa budete snažiť nechávať ich nažive bude ten, aby ste neprišli o schopnosti, ktoré vedia byť veľmi užitočné v boji. Nepríjemnosti však môžu nastať aj v prípade, že umelá inteligencia vašich partnerov sa rozhodne neposlúchnuť príkazy, a urobiť niečo celkom iné.

 

„The Bureau“ je proste taktická TPS, a tam to aj končí. V momente ako hru dohráte, zabudnete na ňu. A nie je sa ani čomu diviť. Všetci fanúšikovia série X-COM sa tak dočkali nudnej, nezapamätateľnej a celkom zbytočnej hry, ktorej chýbala akákoľvek tvár a originalita. Nie je jediný dôvod, pre ktorý by ste si tento priemerný zlepenec zapli znovu. A to je aj dôvod, pre ktorý si zasluhuje svoje miesto v mojom rebríčku.

 

9. THE RAVEN: LEGACY OF MASTER THIEF

 

Jeden z mojich najobľúbenejších herných žánrov sú adventúry. Zaujímavé príbehy, zmysel pre humor, alebo občas len príjemnú detektívku s nápaditými minihrami je občas viac než dosť. Fungovalo to v sérii Polda a preto som veril, že hra Raven prinesie podobnú dávku zábavy. Realita je však taká, že Raven najlepšie vyzeral v prvej časti.

 

Hrali sme za charizmatického detektíva Zellnera, ktorý v tvári aj myslením pripomínal legendárneho Poirota. Minihier sme si síce moc neužili, dej bol jemne priehľadný, no to by mohli byť asi jediné výčitky voči hre. Príchodom druhej a tretej časti sa však čas na jednu epizódu skrátili minimálne o dve hodiny a okrem toho sme sa aj zmocnili role dvoch nezaujímavých zlodejíčkov a mali sme možnosť vidieť celú hru opäť, ale z inej perspektívy.

 

Úprimne povedané, nepotreboval som hru prechádzať dvakrát a mať tak možnosť vidieť všetko. Možno by bolo lepšie, keby niektoré veci ostanú zakryté rúškom tajomstva. Takto sme mali všetko vyklopené na lopate. Problém však bol aj veľmi zbabraný záver, ktorý ako vyvrcholenie vôbec nepôsobil. Skôr ako neschopnosť autorov vymyslieť uspokojivý záver. A tak si adventúry jednoducho nepredstavujem. Najmä nie po hre „The Night Of The Rabbit“, ktorá bola o niekoľko levelov vyššie než toto. „The Raven: Legacy Of The Master Thief“ jednoducho nebola adventúrou, ktorá by stála o vašu pozornosť. Priehľadná nudná a v druhej polovici maximálne neoriginálna.

 

8. RESIDENT EVIL 6

 

Opäť som si vedomý, že sa nájdu aj ľudia, ktorí so mnou súhlasiť nebudú, no dôvod, pre ktorý si Resident Evil 6 zasluhuje svoje miesto v mojom rebríčku je fakt, že sa už absolútne odklonil od hororu a miesto toho sme z toho spravili akčnú TPS. A okrem toho veľmi nudnú. Hra má síce veľkú dĺžku a sú v nej všetky postavy, ktoré máme radi v štyroch kampaniach. Výsledne je to však všetko úplne jedno, lebo ani jedna z kampaní nie je zaujímavá.

 

Hra je už zameraná viac na akciu než horor. Nebol som fanúšikom série pre strieľanie zombies. To som mohol rovno hrať „Left 4 Dead“. Táto séria bola predsa vždy zameraná na silnú atmosféru, horor a strach. A rovnako sa tam vždy dodali aj prvky adventúry.  To sme si však tohto roku užili len v časti „Revelations“, ktorá bola pôvodne vydaná len pre 3DS. Nepotrebujeme tu ďalšie TPS do zbierky. Chceme Resident Evil. Tu sme dokonca ešte menej koncentrovaný na príbeh než v Resident Evil 5. Ku kreditu tej hry je ale treba povedať, že tá mi neprišla tak bezcieľná, než jej pokračovanie.

 

CAPCOM by sa mali zamyslieť nad tým, či nebude lepšie túto sériu ukončiť, alebo jej vrátiť pôvodný dych. Z hry sa totiž stáva len prevarené klišé, ktoré je hlavne o strieľaní a výbuchoch. A úprimne, zločinec, ktorý sa premení na dinosaura nie je to, čo od tejto série očakávam. Nastal čas, aby sa niečo zmenilo. Inak mám obavy, že nám už Resident Evil nebude mať v budúcnosti viac ponúknuť.

 

7. REMEMBER ME

 

Čo sa stane, keď skombinujete Assassins Creed, Deus Ex a Devil May Cry? Dostanete Remember Me. Čo sa stane v prípade, že predstavíte hráčom nádherný futuristický svet, ktorý však nikdy nebudete mať príležitosť si poriadne obzrieť? Budú sklamaní. Aká teda táto hra bola? Dosť zlá.

 

Ďalšia hra, ktorej očakávania boli na vysokom leveli. Futuristicky Paríž a grafika vyzerali nádherne a rovnako sa mi páčila aj idea upravovania spomienok. To je však jediný nápad, ktorý hra reálne priniesla. Hra je neuveriteľne lineárna a doslova nás vedie za ručičku. Nepustí vás ani o milimeter a stavia vám do cesty prekážky, ktoré by ste v normálnom živote boli schopní obísť alebo preskočiť (dav ľudí v uličke, bedne, čo je vám trochu vyššie hlavy). Nillin však toho nie je schopná. Napriek tomu, že je schopná loziť po strechách. Pri takejto prekážke však len čudne poskočí, až to pôsobí komicky. Okrem toho sú tu zaujímavé postavy, ktoré ale počas hry skoro vôbec nespoznáme. Dokonca ani samotnu Nillin. Ako ich mohli napísať tak plytko a všetko zabiť v nekonečnom gameplayi úderov a kopancov?

 

Problémy s kamerou, gameplay na úkor príbehu, ktorý mohol oveľa lepšie vyniknúť, žiadne vedľajšie questy a veľmi neschopne spravený boj s prvým bossom sú len dôkazom, že DONTNOD sú ešte len začiatočníci, ktorí sa však môžu vytiahnuť. Ja by som im ale doporučil, aby viac investovali do svojich vlastných nápadov, a aby ich rozvíjali lepšie. Povedzme si len fakt, že najviac sme sa tu tešili na remixovanie pamäte. Prečo to zažijeme dokopy štyrikrát? Prečo sme nedostali väčšiu možnosť experimentovať? DONTNOD sa mali postarať o grafiku, no všetko ostatné mali asi dať urobiť Bioware alebo iným tvorcom na otvorené svety a silné príbehy. Potom by to nedopadlo takto.

 

6. STAR TREK 2013

 

Hry podľa filmov sú vždy zárukou, že sa dočkáme zlého titulu. Star Trek však ukázal možnosť, že by sme sa možno mohli dočkať niečoho iného. Niečoho, čo by konečne ukázalo, že filmové tituly, môžu byť rovnako dobré. Žiaľ, nepodarilo sa. A staré známe pravidlo sa opäť len potvrdzuje.

 

Môže za to obrovské množstvo bugov, hlúpa umelá inteligencia, jednoduchosť hry a mizerné využitie lode Enterprise. Pri tejto hre som sa nudil a to napriek tomu, že po stránke gameplayu ma bavila viac než niektoré hry, s ktorými som svoj zoznam začínal.

 

Vezmime si len minihru s loďou Enterprise. Odrážať útoky, upravovať štíty a potom riadiť torpédo do jediného konkrétneho bodu, čo je skutočne najmizernejšou časťou celej hry. Hľadanie spomienok v hlave gornov sú rovnako nezaujímavé a čoskoro sa hra stane tak nudnou, že som sa radšej rozhodol nepriateľov len zneškodniť. Už ma nudilo i strieľať. A len som sa tlačil k ďalšej výhre.

 

Mnohí sa sťažovali aj na umelú inteligenciu partnera, ktorá však mne fungovala celkom dobre. Nepriatelia však krytie skoro nevyužívali a keď aj áno, tak mizerne. Jediné čo túto hru robí zaujímavou sú vedľajšie questy, kde môžete využívať svoj skener a získavať bonusové body, a dialógy medzi postavami, ktoré pôsobia uveriteľne. Inak je však Star Trek 2013 len ďalšou mizernou filmovou hrou.

 

5. ALIENS: COLONIAL MARINES

 

Táto hra je asi najväčším poškodením značky Aliens v hernej histórii. A dokonca sa len ťažko určuje, kto je za toto všetko zodpovedný. Hra mala toľko tvorcov, že dopátrať sa pravdy sa už asi nikomu nepodarí. Mňa by však veľmi zaujímalo, kto sabotoval túto hru. Je síce pravda, že sú tu kvalitné zberateľské predmety, mimo iné aj legendárne zbrane z filmov a aj pár poriadne napínavých miest so slepými votrelcami, no to sú asi jediné veci, ktoré by som mohol hre dať ako plusy.

 

Mizerný príbeh, nudné postavy, katastrofálna umelá inteligencia vašich partnerov i nepriateľov, veľmi zle spracované boje s bossmi, kde „Tank“ na mňa len pozeral, kým som ho likvidoval, a boj s „ Queen“ sa bojom ani nazvať nedá. Neodpustiteľný je pre mňa i fakt, že v druhom leveli už budeme bojovať proti ľuďom so zbraňami a hra sa mení na obyčajnú TPS v štýle Call Of Duty alebo Battlefield. Prečo sa to muselo pchať do Aliens série?

 

Zbraní je tu plný arzenál, nábojov viac než potreba a hra sa stáva maximálne jednoduchou. Jediná nádej, ktorá nám ostáva je, že možno sa dočkáme v budúcnosti novej Aliens hry, ktorá snáď dokáže odčiniť všetko, čo táto FPS napáchala.

 

4. GOD MODE

 

Čo sa stalo, že God Mode sa dostal na môj list? Myslím si, že viacerí už mali možnosť zistiť, že Oldschool Games sa tohto roku prekonali a priniesli nám dve skutočne vrcholovo zlé hry. Obe zabugované, že počas štartu odmietali fungovať a navyše bez akéhokoľvek nápadu.

 

God Mode však priniesol aspoň hord mode akciu, ktorá nepôsobila tak maximálne frustrujúco, nakoľko levely boli dosť veľké a široké. To je ale asi to jediné, čo by sa dalo označiť na God Mode ako plus. Inak je to repetetívna, nezaujímavá akcia, ktorá sa pravidelne v multiplayeri zvykne zaseknúť.

 

Zbraní je tu dostatok, no je nutné si ich hraním postupne odblokovať a vylepšovať. Hra môže byť zo začiatku (ak vám nepadá a nezasekáva sa) zábavná, no postupom času sa stáva maximálne nudnou, nakoľko sa budete čoskoro motať v kruhoch. Nie je jediný dôvod, aby ste volili práve túto hru. Je to len jediné. Strata času a peňazí.

 

3. WALKING DEAD: SURVIVAL INSTINCT

 

Prečo nám to Activision urobili? Prečo sa rozhodli urobiť hru, ktorá absolútne pokazí meno fantastickej adventúre od Telltale? Survival Instinct je FPS, kde je všetko spravené len napoly. Nič nie je dotiahnuté do konca, grafika pôsobí ako z pred desiatich rokov a hra je nudná a repetetívna.

 

Najhoršie na tom všetkom je, že napriek všetkému táto hra mala potenciál. Vynikajúci dabing, veľká dávka stealthu, zombíci občas vedeli prekvapiť, pár zaujímavých bočných misií a hlavne rozdiely medzi jednotlivými zbraňami boli veľmi citeľné. Príbeh hry je však maximálne odfláknutý, umelá inteligencia zombíkov na bode mrazu a celé to pôsobí skôr ako paródia na hru.

 

Walking Dead: Survival Instinct je ukážkový príklad toho, ako to dopadne, keď sa Activision rozhodnú zarobiť na mene známej série, a donútia tvorcov, aby všetko urobili len do polovice. Kazia tým nielen meno tvorcom, ale aj sebe samým. Je na čase, aby si konečne uvedomili, že nechceme po nich rýchlo vykvasené hry, ktoré budú na dve veci. Oveľa radšej by sme uvítali tituly, ktoré by sme si zahrali ešte i o desať rokov s obrovskou dávkou nadšenia.

 

2. R.I.P.D. – THE GAME

 

 

Čo spravíte v prípade, že nemáte žiadnu inšpiráciu, no rozhodnete sa po troch mesiacoch vydař novú hru? Skopírujte si svoju starú a urobte ju ešte horšiu.Oldschool Games, ktorým jedna zlá hra v roku nestačila museli prísť s ešte jednou lahôdkou, ktorú si nezaslúžil snáď nikto. Viete čo je horšie ako zlá hra podľa filmu? Zlá hra urobená podľa zlého filmu. A to je presne R.I.P.D. Koncept celej hry je presne to isté čo ako God Mode, až na to, že tu sme oklieštení na malé mapy, ktoré sme schopní prebehnúť behom pár sekúnd. Originalita tým pádom, nula bodov.

 

Multiplayer pravdepodobne nikdy nikto nehral (a ani nebude), singleplayer sa rovnako často vie zaseknúť, hra je bez akejkoľvek chuti, príbeh tu žiadny nie je, a o grafickej stránke sa tu vyjadrovať ani nebudem. Jediné, čím mohla táto hra zaujať sú rôznorodé zbrane, ktoré si ale musíte odblokovať prechádzaním tých istých siedmich levelov dokola a dokola.

 

Je to viac než nuda. Je to priam typickým príkladom hry, ktorá je maximálne frustrujúca a behom hodiny jej budete mať plné zuby. V prípade, že sa niekto rozhodne urobiť hord mode TPS, je nutné dať do nej niečo, čo nás ako hráčov udrží a spraví ju zaujímavou. R.I.P.D. to však nezvláda ani po stránke špeciálnych schopností. Toto všetko máme síce len za skromnú cenu 10 Eur, no ako jeden človek vo svojej recenzii poznamenal, je veľké množstvo lepšieho využitia týchto peňazí, pričom jedným z nich je ich jednoducho vyhodiť von z okna. Hra, ktorú po ochutnávke už nikdy nebudete chcieť zapnúť.

 

1. RIDE TO HELL

 

 

A najhoršie si nechávame samozrejme na záver. A verím, že ste už všetci vopred vedeli, ktorý titul si obsadí moje prvé miesto. Ride To Hell sa tohto roku skutočne stal titulom, ktorý si nezaslúžil absolútne nikto. To čo malo priniesť otvorený svet bikerov je v skutočnosti len chabý zlepenec herných prvkov, ktoré nefungujú a kvalitatívne tromfli snáď všetky možné faily, na ktoré si človek dokázal len spomenúť.

 

Jazda na motorke je maximálne utrpenie, nakoľko ovládanie je aj na najnižšom stupni maximálne precitlivené. Okrem toho v prípade narazenia do prekážky sa vrátite o kilometer nazad a ak sa to stane moc často len zídete z vozovky a vybuchnete. Dabing je absolútne príšerný a ja by som na mieste ľudí, ktorí sa o neho postarali už nikdy nevyšiel na svetlo sveta. Zvuková stránka pochádza pravdepodobne z nejakého bežného skladu zvukov, ktoré sa dajú kúpiť za 10 centov za kus. A na niektorých miestach dokonca nie sú absolútne nijaké.

 

Bojovať s nepriateľmi je na míle vzdialené kvalitám z GTA, nakoľko tu to bude stereotyp až hrôza. Okrem toho sú nepriatelia maximálne odolní, takže niekedy na nich nestačí ani celý zásobník na to, aby konečne zomreli. A v prípade, že sa vám to všetko zdá stále málo, tak je treba priznať, že Ride To Hell poňal erotiku tak nechutným, urážlivým a sprostým štýlom, že by to znechutilo absolútne každého. Ženy s vami majú okamžitý sex po usmrtení človeka, ktorý ich obťažuje v uličke a okrem toho ešte plne odeté. Vyzerá to ako dve bábiky, ktoré sa na seba tlačia.

 

Absolútne najhoršie však na tom je, že hra mala mať pôvodne tri časti a tvorcovia z nej chceli urobiť sériu. Dúfam len, že sa tohto nápadu veľmi rýchlo vzdali. Tento titul si zasluhuje len jediné. Spáliť v pekelnom ohni samotného Lucifera a poslať ho na jednosmernú cestu do pekla.

 

Tým končím svoj rebríček. Som si vedomý, že tohto roku boli určite aj iné zlé hry, ktoré by sa do neho mohli dostať, ale nakoľko som sa s nimi nekontaktoval, nebudem ich nijako komentovať. Z hier, ktoré som ale mal možnosť odohrať sa pre mňa najhoršími stali tieto. V prípade, že máte iný názor, vyjadrite sa v komentároch nižšie. A pripravte sa čoskoro na rebríček 10-tich najlepších hier, ktoré som mal možnosť minulého roku hrať. 


napísal Vivaldi 26.1.2014



Páči sa mi!

TOP 10 WORST GAMES OF 2013

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 3]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]
8.3
| Final Fantasy XVI
[pridal Tiqer 2.8.2023 27]
2.0
| Modern Warfare 2022 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
9.0
| Modern Warfare 2019 - minirecenzia
[pridal PrecedaVlasť 23.7.2023 0]
8.6
| Assassins Creed Valhalla
[pridal Lukášcico 11.7.2023 2]
| Preview na Final Fantasy 16
[pridal Sidh 26.5.2023 11]
8.2
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal Tiqer 12.5.2023 9]
9.5
| Resident Evil 4 (2023)
[pridal saimonkaca 5.4.2023 0]
10
8.7
| Resident Evil 4
[pridal Tiqer 4.4.2023 26]
9.0
| Lorelai
[pridal de Bielawa 1.4.2023 5]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18425)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk