Epic vs. Steam vs. hry vs. hráči

napísal mmiminoo 3.2.2019 pre PC

Užívateľský článok

Začínal som hrať hry na starých pc u bratrancov. Hrávali sme hry ako Prehistoric II, Jazz Jackrabbit. Neskôr Mortal kombat a Transport Tycoon a neskôr aj Roller Coaster Tycoon a verziu Deluxe TTD.

V roku 2002 som dostal prvé PC. Celeron 1,7 GHz a Geforce 2.
To bola paráda. Hral som hry ako GTA III, Vice City, Industry Giant II, Warcraft III. Soldier Of Fortune, Diablo III ...

Neskôr som kúpili grafiku na geforce 6700 gt plus viac RAM a nový HDD. Už sa dali hrať aj HL I, HL II, CS 1.6, prišiel Linaage II, WoW, vlastný server na WoW (loot a stacky v *.txt súbore, neskor SQL tabulky)...

Skoro všetky hry sa hrali offline bez potreby kadejakých kravín. Kúpiš nainštaluješ a hráš !!! Jediná podmienka bolo mať CD/DVD v mechanike. To sa dalo ľahko obísť crackom.

A neriešilo sa nič iné iba hranie. Ak bola hra zabugovaná, nedorobená, tak ju herné magazíny ako Score alebo Gamestar rozniesli na kapytách a hra asi ani neškrtla, hráči nejavili záujem o nedorobky a paskvyli.
Neexistovali predobjednávky, alebo len v minimálnej forme. Neexistovali DLC, season pass, loot boxy... Nebolo treba launcher, byť nonstop online, zero day patch... Boli len poctivé Datadisky za peniaze. Datadisky ktoré reálne aj niečo pridali. A nie len dodali obsah vyrabovaný z hry tesne pred vydaním a zaradený do DLC a season passov.

A hráči len hrali hrali a hrali.

Ak chcel človek update alebo fix musel si väčšinou počkať na ďalší mesiac kedy vyšli na CD/DVD časopisu. Ak mal prístup na internet tak si stiahol hneď a mal opravenú hru. Hry vychádzali v 99% stave tj. -> fungovalo všetko od A po Ž. A ak niečo nešlo hráči to dali vývojárom vyžrať naplno.
DNES ???

Už pár rokov pozorujem ako sa herný svet mení. Už neexituje Datadisk. Už neexistuje komplet offline hranie. Už neexistuje hra na 99% dorobená a AŽ potom predávaná.

Dnešný svet je plný predobjednávok, nedorobkov, odpadu, ktorý hráči vo veľkom kupujú ako ultra super mega AAA hry. Kedy naposledy vyšla AAA hra ktorá sa dala hrať hneď v deň vydania a jedinou podmienkou bolo CD/DVD/BR v mechanike? A nebolo treba launcher, byť online, alebo zero day patch?

Dnes je situácia úplne ....

Keď vyšiel Steam (ako sa tu niektorý oháňajú) bol to des a hrôza. Mal som nafigu internet tak som si legálne a reálne nemohol zahrať HL 2, iba z crackom. Steam rástol stal sa z neho niečo ako etalón v klientoch. Pridala sa komunita, módy achievy, zľavy, výpredaje, Indie tituly. Skoro každá hra mala ochranu, často vyžadovala aktiváciu online, často sa bez online nedala ani hrať. Časom sa muchy vychytali dalo sa hrať offline, achievy sa synchronizovali po pripojení, pridala sa záloha save to cloud atď.

Neskôr sa objavil GOG s „veľkou“ revolúciou ->> HRY BEZ DRM ->> Kúpiš nainštaluješ a hráš !!! Neviem síce aká revolúcia keď skoro všetky normálne hry kedysi takto fungovali. Áno mali DRM, alebo vyžadovali CD/DVD v mechanike.(stačil crack a bolo). A svitala nádej že znovu to začne fungovať ako kedysi ->> Kúpiš nainštaluješ a hráš. Ťažko som sa mýlil. Objavil sa Origin, Uplay, Battlenet, Geforce Experience, Geforce Now, Epic Store... a ďalšie 3thd party SW. (časový sled si nepamätám kedy ktorý klient vyšiel, o to nejde). Herný trh sa začal poriadne meniť -> kúskovať. Začali sa diať veci ako predplatné za hranie, loot boxy, mikro transakcie, rozdelenie hry ešte pred vydaním na dlc a season pass. A najhoršie na tom je že to ide ešte do väčšej ().()

Ako TO?

ZABILI TO HRÁČ SAMI !!!

Ako TO?

Že podporujú takýto biznis. Že sa starajú viac a herného klienta, čo má a a čo nie. Že si kúpia hru ktorá musí inštalovať klienta. Že vyžadujú mať hernú komunitu, achievy a iné kraviny. Hráči sa úplne prestali zaujímať o hranie a hru samotnú. 

V stádach predobjednávajú hry o ktorých už dopredu vedia že bude rozdelená na dlc, a season pass, a že bude obsahovať mikto transakcie o tom ani radšej nehovorím. Už aj veľa AAA hier čo si za ťažko zarobené peniaze hráč kúpi je pay 2 win.

V stádach podporujú svojimi peniazmi takýto biznis. A potom sa čudujú prečo zas ďalší klient ??? Prečo treba toto, prečo klient nemá toto a hento, prečo zas musím kupovať dlc,loot box season pass..

LEBO SAMI TAK VYBRALI !!!

LEBO SAMI NARVALI PENIAZE do takýchto projektov !!!
Tak sa prestaňte sťažovať Steam vs Epic store a ZAČNITE konečne reálne riešiť HRY a HRANIE samotné !!!

Ako to riešim ja?

Za posledných 5-6 rokov som nekúpil ani jednu jedinú novú AAA hru v predobjednávke alebo za plnú cenu pri uvedení. ANI JEDNU JEDINÚ !!! A ba kúpil Hero Of the Kingdom II a III lebo je to od malého vývojára a I. bola úplne super a nie je to AAA ntitul za 50+€
Všetky ostatné som nakúpil v zľave roka dva po vydaní alebo ešte neskôr ako Deluxe alebo Master alebo Ultimate Collection. KEBY takto rozmýšľalo viac hráčov a nekupovalo „zajíce v pytli“ bol by herný svet o mnoho lepší jednoduchší a hlavne by šlo o HRY a HRANIE samotné a nie o herného klienta.

Veď ide o nás, naše peniaze a náš zážitok z hry a hrania !!!
Tak prestane riešiť provízie, komunitu, pomalosť/rýchlosť ne/kvalitu launchera/klienta !!!

PROSTE HRU NEKÚPTE ! Aj keď je neviem aká dobrá alebo očakávaná. Alebo neviem ako ju človek chce.

JEDINE takto dáte vývojárom, vydavateľom, storeom najavo že chcete niečo iné ->>> NEDAJTE IM SVOJE PANIAZE !!! Namiesto vyplakávania na fórach a diskusiách o tom kde si hru kúpim alebo kto čo ne/má.

Hotovo bodka.

PS: Sorry za chyby či už gramatické alebo štylistické. Aj za časové nepresnosti a možno moc veľké zhrnutie.






Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.