6.5

Close to the Sun


Objavte svet Nikola Teslu

Recenzia pre PC, PS4, Xbox One
pôsobivý dizajn prostredí
dobré vyrozprávanie príbehu s tajomnou atmosférou
prepracované alternatívne univerzum
téma si pýtala niečo viac ako walking simulator
krátke
jednoduché úlohy
postupne monotematické prostredia


Autori zo Storm in a Teacup dostali zaujímavý nápad a zamysleli sa, ako by vyzeral svet, v ktorom by Nikola Tesla neskrachoval. Naopak bol úspešný, dodal svetu veľa vynálezov, aj keď mu chýba ešte jeden, ten najdôležitejší - zdroj nekonečnej energie.

Tvorcovia to celé zachytili v hre Close to the Sun, tematicky veľmi podobne koncipovanej ako Bioshock, aj keď, žiaľ, len v podobe walking adventúry, bez akcie. Na druhej strane so zaujímavým príbehom. Podobne ako v Bioshocku aj tu sa dostávame na opustené zariadenie, konkrétne masívnu luxusnú loď Teslu, na ktorej pracoval na svojom najnovšom experimente. Všetci však zmizli a deje sa tu niečo zvláštne. Vašou úlohou bude zistiť čo.. Preberiete postavu nič netušiacej Rose Archerovej.

Rose totiž dostala list od svojej sestry, ktorá je na palube lode a potrebuje pomoc. Neviete, čo sa tam deje, ale vydávate sa na cestu. Na cestu objavovania tajomstiev a možno záchranu všetkých. Bude to však relatívne krátka, troj až štvorhodinová cesta, ale príbehovo veľmi intenzívna a hlavne atmosferická. 

Vitajte na lodi Nikola Teslu.



Bez väčšieho spoilovania si môžeme povedať, že Tesla v tomto univerze spravil všetko o čom sníval, vytvoril distribúciu elektriny ľuďom zadarmo, ako aj veľa ďalších vynálezov (niektoré známe, ktoré vyvinul ešte pred inými vedcami). Problém však je, že energiu na tú všetku elektrinu zadarmo musí odniekadiaľ získavať, a to práve je cieľ aktuálnych pokusov. Tie, ako už tušíte, nešli práve bezproblémovo. 

Utvrdíte sa v tom v samotnej hre, kde s Rose vyrážate do útrob masívnej lode. Budete skúmať jej vnútro, prezerať si prakticky Teslovo múzeum so všetkými vynálezmi,ale hlavne sledovať stopy. Hlas vašej sestry ako aj ďalšie osoby vás budú viesť stále ďalej k miestam, na ktorých môžete všetko zastaviť. Nebude to jednoduché, v lodi sa objavujú zvláštne flashbacky, presúvate sa do časov, kedy ešte bola plná ľudí, zároveň v aktuálnej realite vidíte svetielkujúcich duchov z minulosti. 

Je to pôsobivá cesta, pomalá, preplnená rozhovormi a zaujímavými informáciami, ale nič viac. To je zároveň aj problém hry. Je to len walking simulator s minimálnou interaktivitou a jednoduchými puzzle úlohami. Vaša postava nemá žiadny inventár,  v prostredí sú len veci na pozretie, noviny na prečítanie, ale maximálne čo zoberiete je kľúč a puzzle úlohy sú asi také, že je potrebné prečítať kód na jednej stene a zadať ho pri druhej. Ak si ho však nevšimnete, môžete stráviť dlhý čas zdĺhavým blúdením po okolí. Jediné čo to dopĺňa, sú polo-akčné útekové sekvencie, kde musíte ísť správnym smerom, aby ste unikli. Ak si vyberiete zlý smer, zomriete a sekvencia sa reštartuje. Nie je to však dostatočne intenzívne, aby to oživilo hrateľnosť a postupne sú sekvencie nudné.

Chýba tu viac rozmanitosti herných prvkov a zároveň tu chýba aj viac hororu. Miestami narazíte na brutálne scenérie, ale všetko je statické, hre sa nikdy nepodarí vytvoriť atmosféru hororu ako Layers of Fear alebo Outlast, v tomto ohľade vyznieva plocho. Autori sa snažili budovať atmosféru v rôznych smeroch, ale podarilo sa im to len v oblasti spoznávania netradičného sveta.

Vizuálne je hra decentná, možno kvalita prostredí nie je najvyššia, ale dizajn je jedinečný a na malé indie štúdio je to celé pôsobivo spracované. Kombinácia zlata a dreva sa nesie celou loďou a keďže ste na Teslovej lodi, dopĺňa to množstvo elektrických výbojov dotvárajúcich a osviežujúcich statické prostredie.

Možno nasvietenie by si zaslúžilo dotiahnuť viac, keďže všetko je v tme a niekedy je to neprehľadné, ale stále sú tu veľmi pekné detaily, loď a vlastne celé univerzum je detailne spracované, všetko vybavenie. S týmto sa autori veľmi pekne pohrali. Na každom kroku vidieť ako si naštudovali a prepracovali celú tému. S čím sa však nepohrali, sú animácie postáv, ktorých aj preto veľa neuvidíte. Sú slabé a zle spracované. Oveľa pôsobivejšie sú len tiene minulosti v podobe žiariacich bodiek. Tie sú animované a priam pred vami lietajú miestnosťou.

Puzzle úlohy sú jednoduché.



Na prvý pohľad vyzeral Close to the Sun ako nový Bioshock. Ukázal pôsobivé prostredia, záhadný príbeh a aj hlas, ktorý vás vedie vpred. Problém je, že tam to končí, zostal z toho len jednoduchý walking simulátor. Pôsobivý, ale stále obmedzený a len priamočiary výlet netradičnou loďou. Ak máte radi walking simulátory, určite neváhajte, ak by ste chceli niečo akčnejšie alebo hororovejšie, toto pre vás nebude.


napísal saver 23.5.2019



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.