6.5

Feudal Alloy


Metroidvania na český spôsob

Recenzia pre PC
sympatický vizuál a osobitý hrdina
má to štýl aj pár dobrých nápadov
spočiatku je to zábava
dobrá cena a česká lokalizácia
niektoré zbytočne frustrujúce pasáže
ťažkopádne ovládanie a inventár
časté blúdenie podporované aj chaotickou mapou
nie veľmi praktické charakteristiky výbavy
málo prostredí
neponúka nastavenia s vysokým rozlíšením


Dvojčlenné české štúdio Attu Games vytvorilo zaujímavú hru v netradičnom Metrodivania štýle. Má síce charakteristické prvky, ale prináša aj sympatické novinky, ktoré obohacujú hrateľnosť. Za zmienku stojí už samotný hlavný protagonista - robot s mečom v ruke, ktorý je ovládaný rybou v jeho hlave. Znie to trochu šialene, ale je to originálne a predovšetkým sa to dobre hrá. Aspoň spočiatku...

Rybami ovládaní roboti sú vlastne v tejto hre bežní, ibaže sú to väčšinou vaši nepriatelia - krabí robot s rybou, poletujúci robot s rybou, nebezpečný robot s pilovými listami... a rybou. A podobnej „plechovo-rybej" hávede je v hre čoraz viac. Snaží sa vám znepríjemňovať prechádzanie dvojrozmerným bludiskom s množstvom miestností, v ktorých sa to všetko navyše neustále oživí vždy, keď odídete a vrátite sa späť. Alebo keď umriete. A opakované prechádzanie miestností bude bežné a nevyhnutné, pretože ako je už v Metroidvanii zvykom, vraciate sa na tie isté miesta, aby ste dodatočne, s novými možnosťami, odomkli a prebádali dovtedy neprístupné cestičky. A s tým súvisia aj určité neduhy, ktorým sa mnohé hry v tomto štýle nedokážu vyhnúť. Bohužiaľ, platí to aj v prípade Feudal Alloy.

Časté „znovuzabíjanie" protívnikov je niekedy na škodu - obnovovanie tých bežných až tak neprekáža, respawn silnejších, ktorí vedia nepríjemne ubrať zo života, môže byť naozaj otravný. A potom je tu blúdenie - hľadanie prostriedkov na otvorenie zakódovaných dverí a následne hľadanie tých správnych niekde tam ďaleko vzadu. Mohla by pomôcť mapa, keď nájdete jej kúsky, ale nepomôže. Ukazuje totiž nezmysly. Tak zhruba sa síce podľa nej orientovať dá, približne viete, v ktorej časti komplexu sa nachádzate, ale mätie vás napríklad to, že tam, kde sú reálne tri miestnosti, zobrazuje len jednu a s cestičkami, ktoré nezodpovedajú skutočnosti. A kvôli tomu sme blúdili viac, ako by bolo akceptovateľné, aby nás hra nezačala nudiť a frustrovať. Ale, našťastie, hra má aj svoje silné stránky, ktoré ju držia nad vodou a motivujú hráča, aby napriek strastiam pokračoval.

Niektoré nástrahy prekonáte len po získaní modulov s novými schopnosťami.



Váš rybací robot je sympaťák s plechovými končatinami a trupom, plus akváriom namiesto hlavy. To všetko a k tomu meč v lepšej verzii môžete kupovať v šiatri alebo výbavu získate popri minciach a súčiastkach z truhlíc a ako korisť z boja. Výbava má nevšedné parametre - nie je číselne udávaná jej sila alebo obrana, ale spravidla dve charakteristické výhody. Napríklad pri bežných mosadzných nohách, ktorými môžete nahradiť svoje pôvodné, sa vyzdvihuje rýchlosť chladenia a poškodenie. Pri iných predmetoch sa ešte často objavuje zbroj a kapacita oleja. To sú kľúčové faktory, ktoré súvisia s výdržou vášho robota. Kým je predmetov menej, takáto charakteristika stačí, no neskôr sa už orientujete horšie, pretože sa napríklad nedozviete, ktorý zo štyroch mečov vo vašom inventári je vlastne v boji najúčinnejší, poznáte len ich sekundárne vlastnosti.

Olej je váš zdroj života, z ktorého vám uberajú pasce a nepriatelia. Dopĺňate ho pri aktivovaní checkpointov zelenými tlačidlami alebo kedykoľvek fľaštičkami, ktoré nosíte so sebou. A dobré je mať aj zásoby chladiacej kvapaliny, pretože robot sa počas boja s nepriateľmi prehrieva. Vtedy sa z neho začne až dymiť a hoci mu nehrozí kolaps, kým je prehriaty, nedokáže sa biť. Samovoľne sa síce ochladzuje, ale to je zdĺhavé a zatiaľ vás nepriatelia môžu aj zlikvidovať, takže niečo studené v inventári nikdy nie je na škodu. Ale pri konzumácii si treba dávať pozor, pretože chvíľu trvá a vtedy je robot ľahká korisť. Takže treba vystihnúť vhodný okamih a prípadne niekam odskočiť a zvládnuť to, kým sa nepriateľská chasa priveľmi nepriblíži.

V teréne okrem iného využijete aj vrhacie výbušniny, vhodné nielen na spacifikovanie protivníkov a niektorých pascí, ale aj rozbitie príslušných zátarás. K tomu ale potrebujete bombový modul a neskôr nájdete aj ďalšie, napríklad „dashovací", ktorý vám umožní krátky rýchly presun do strany. Ten je vhodný napríklad pri prebehnutí cez ostne alebo v spojení so skokom na prekonanie väčších vzdialeností. Na mnohé miesta získate prístup len aktivovaním nejakých spínačov, ktoré aj otvoria skratky a privolajú výťahy.  V teréne občas nájdete aj ukradnuté medailóny a pár ďalších zaujímavých vecí. Na rýchlejší návrat do predošlých pasáží poslúži teleportačný prístroj.

Všetko potrebné nájdete v menu robota, ktoré zahrňuje inventár, mapy, nálezy a stromy schopností. Tam občas môžete investovať získaný bodík na zvýšenie odolnosti, kapacity oleja a ďalších kľúčových vlastností robota.  Ovládanie je však dosť ťažkopádne, a to nielen klávesnicou, ale aj tvorcami odporúčaným gamepadom a v menu robota je obzvlášť nepraktické. Je škoda, že v PC verzii  tvorcovia neuplatnili myš aspoň na nejaké sekundárne aktivity a hlavne manipuláciu s inventárom a ďalšími položkami.

Minimálne spočiatku hra zaujme svojím štýlom aj spracovaním, sympatickou ručne animovanou grafikou a sviežou hrateľnosťou. Ozvučením nevyniká, ale je postačujúce. Počas hrania však vychádzajú na povrch rôzne faktory, ktoré znepríjemňujú celkový zážitok a môžu viesť k postupnému opadnutiu záujmu hráčov.  Väčšinu miestností prejdete bez väčších problémov, ale niekedy narazíte na zbytočne frustrujúce pasáže, kde sa najviac prejavia nedostatky ovládania. Hľadanie nejakého dôležitého predmetu, ktorý je niekde poriadne zašitý, môže tiež viesť až k zúfalstvu, keď sa vám ho dlho nedarí nájsť. A prostredia mohli byť aj pestrejšie - už preto, aby ste sa lepšie zorientovali, keď už tá mapa nestojí za nič.

Feudal Alloy je dobrá hra a keby sa vyhla niektorým zbytočným neduhom, mohla byť ešte lepšia. Na jej zdolanie potrebujete dosť veľa trpezlivosti a húževnatosti - najmä pri blúdení a zdolávaní kritických miest, kde sa vám môžu zamotať prsty. Nás tento titul zaujal, ale neskôr už aj trochu otrávil a počiatočný entuziazmus postupne vyprchal. Môže sa to stať aj vám.

SECTORPICBG1.


Hardverové požiadavky:
Minimum: CPU Intel Core 2 Duo E5200, 4 GB RAM, GeForce 9800GTX+, OS Win 7



napísal uni 22.1.2019



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.