HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE

HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE

8.5

Nový nepriateľ si vyžaduje novú stratégiu

Recenzia na PC verziu

Začiatkom roka sa priaznivci hernej série Halo dočkali dlho plánovaného pokračovania real-time stratégie Halo Wars, ktorá priniesla do tohto univerza nový rozmer. Ako veliteľ jednotiek UNSC ste boli vystavení neoblomným útokom Banished vedených Atrioxom. Cieľ bol jednoduchý a slušne  podaný aj vďaka špičkovým prestrihovým scénam. Netrvalo však dlho a vývojári z 343 Industries a Creative Assembly priniesli nielen rozšírenie kampane prostredníctvom DLC Awakening the Nightmare, ale aj nový herný režim. Je toto rozšírenie hodné 20 eur a čo ešte ponúka okrem pár nových misií?

Ako už asi tušíte po zahliadnutí traileru, vaším hlavným nepriateľom bude tentokrát už takmer zabudnutý Flood. Nebudete však bojovať za UNSC ako v základnej hre, ale vžijete sa do úlohy Banished. Konkrétne získate ovládanie nad dvojicou bratov Voridus a Pavium, ktorí slúžia dobre známemu Atrioxovi. Príbeh začína v momente, keď Voridus prenikne do útrob vraku High Charity známeho z Halo 3 s očakávaním zabudnutého pokladu ešte z čias vojen medzi ľuďmi a Convenatmi. Vytúžený poklad sa však mení na nočnú moru.

Halo Wars 2: Awakening the Nightmare
Halo Wars 2: Awakening the Nightmare Hneď v úvode dostanete za úlohu chrániť masívneho Scaraba.
Hneď v úvode dostanete za úlohu chrániť masívneho Scaraba.


Halo Wars 2: Awakening the Nightmare Aj takto môže vyzerať vozidlo ovládané jednotkami Flood.
Aj takto môže vyzerať vozidlo ovládané jednotkami Flood.


Halo Wars 2: Awakening the Nightmare Flood sa blíži vo veľkom počte.
Flood sa blíži vo veľkom počte.





Nielen pre tých, ktorí na Flood zabudli, ale aj pre ostatných fanúšikov série si vývojári pripravili prestrihovú scénu zobrazujúcu obrovskú hrozbu nepriateľov útočiacich v masívnych počtoch. Tie sú tvorené dokonca aj napadnutými vojakmi a ich vozidlami, nad ktorými takmer nezastaviteľná frakcia získala moc. Podobné praktiky sa Flood nebojí použiť aj na vaše armádne zložky, z ktorých sa v priebehu pár sekúnd môžu stať posily nepriateľa. Práve vďaka spojeniu viacerých typov vozidiel z oboch hrateľných frakcií, početným útokom a nevyspytateľnosti jednotiek Floodu vám dá kampaň poriadne zabrať.

Niektoré primárne ciele jednotlivých misií, v ktorých som bol nútený používať nové jednotky, zbrane a herné mechanizmy, mi však neboli dosť jasné a bez zbytočného opakovania som sa nezaobišiel. Bližšie vysvetlenie či lepšie znázornenie hlavného zadania by určite neuškodilo. Aj napriek tomu ma kampaň náramne bavila. Vo väčšine misií bolo mojou úlohou brániť základňu ako aj jednotlivé objekty, medzi ktoré patril aj veľký trojitý vrták. V niektorých misiách som bol nútený postupne ustupovať za pomoci niekoľkých obranných diel a barikád až k priateľskej základni. Nechýbajú ani stealth úlohy, v ktorých som získal ovládanie nad jedným z bratov a jeho špeciálnymi jednotkami.

Mladší brat Voridus sa vyznačuje agresívnym štýlom boja, k čomu mu dopomáha aj masívne kladivo, vylepšení inžinieri a Scarab. Okrem nich určite oceníte aj skupinku Brute Granadiers pripomínajúcu ľahké delostrelectvo. Pavium si na rozdiel od mladšieho brata ako skúsenejší kapitán zakladá na taktickom spôsobe útoku a obrany. Jeho najvýznamnejším prídavkom v hre je Mega Turret, plazmové delo zaberajúce jeden celý stavebný slot základne. Za zmienku stojí aj schopnosť odkrytia zvolenej časti mapy prostredníctvom takzvaného Orbital Designatora. Proti agresívnym útokom Floodu sa mi najviac osvedčili práve vylepšené jednotky mladšieho brata, ktorým aktívne pomáhal samotný hrdina.

Awakening the Nightmare však nie je iba o kampani, ale aj o novom hernom režime Terminus Firefight určenom pre štyroch hráčov brániacich sa pred vlnami nepriateľov zložených z Flood, UNSC a Banished. Rôznorodosť nepriateľských vĺn je tak zaručená Prekvapivo sa mi už po pár sekundách vyhľadávania hráčov podarilo vstúpiť do hry. Vo dvojici s frakciou Banished som sa pustil do výstavby obrany, ktorá by mala vydržať pár desiatok vĺn protivníkov. Žiaľ, už po piatich útokoch sa v strede obrazovky objavil nechcený nápis predstavujúci porážku. So spoluhráčom sme sa zhodli na ďalšej hre, v ktorej nám ako hostiteľ hry navýšil počiatočný stav zdrojov.

Úvod bol tentokrát ľahší a podstatne bohatší na strelné veže a viacero typov obranných prvkov. Využíval som predovšetkým vylepšené barikády zabraňujúce prechod útočných jednotiek, v ktorých sa našiel priestor pre trojicu vybraných peších družstiev. Postupným zhromažďovaním zdrojov som posunul líniu ďalej od základne a zopakoval overený postup. Avšak približne v 20. vlne som aj so spoluhráčom pocítil silu zvýšeného počtu útočiacich jednotiek, ktorým aktívne pomáhali bossovia. Koniec hry sa už nezadržateľne blížil a dosiahnuté skóre pomaly získavalo prívlastok najvyššie. Ak vás baví tower defense žáner a máte aspoň jedného kamaráta, s ktorým by ste daný mód hrali, určite si Firefight vyskúšajte. Skúsenejším hráčom odporúčam nemeniť štartovací počet zdrojov a pokúsiť sa dosiahnuť aspoň prvú desiatku na počítadle vĺn.

Ak ešte Halo Wars 2 nevlastníte, spolu s DLC Awakening the Nightmare bola vydaná kompletná edícia hry s množstvom obsahu za zvýhodnenú cenu. Vývojári sa zamerali predovšetkým na rozšírenie počtu kapitánov, ktorí dokážu v režime pre viacerých hráčov nakloniť misky váh na vašu stranu. Tak ako aj v prípade novo pridaných kapitánov Voridus a Pavium, aj tí predošlí sa vyznačujú novými jednotkami a schopnosťami aplikovateľnými aj v rýchlom režime Blitz. Nedávno bola pridaná taktiež dvojica misií s podnázvom ODST doplňujúca pôvodnú kampaň za UNSC.

Halo Wars 2: Awakening the Nightmare
Halo Wars 2: Awakening the Nightmare Už v piatej vlne režimu Firefight budete čeliť bossom.
Už v piatej vlne režimu Firefight budete čeliť bossom.


Halo Wars 2: Awakening the Nightmare Vašou úlohou v režime Firefight bude brániť obrovský Terminus.
Vašou úlohou v režime Firefight bude brániť obrovský Terminus.


Halo Wars 2: Awakening the Nightmare  Posledný útok sa blíži
Posledný útok sa blíži





DLC Awakening the Nightmare ma príjemne prekvapilo z hľadiska obsahu aj ceny. Za 20 eur získate približne 4-hodinovú kampaň na strednej obťažnosti s občasným opakovaním a podarený Firefight režim. Nevyhnete sa ale prepadom snímkovania počas masívnych bojov prítomných nielen v kampani. Našťastie sa herný engine zotaví rýchlo a hra pokračuje plynule na 30 fps. Je smutné, že ani nie po roku od uvedenia hry na trh som mal problém nájsť hráčov ochotných hrať režim 2 vs. 2 alebo 1 vs. 1. Našťastie si aspoň režim Blitz stále udržuje zdravú hráčsku základňu. Uvidíme, ako dopadne Firefight po niekoľkých týždňoch od vydania.


napísal kestrel 4.10.2017
Páči sa mi! (+2)
8.5
Vo svete
7.9
Ohodnotiť
HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE
+ pestrá kampaň
+ nevyspytateľný Flood
+ vydarený Firefight režim
- občasné prepady snímkovania (Xbox One verzia)
- miestami nejasný cieľ misie


RECENZIE HRÁČOV
PC
Xbox One
Windows

Vývoj: Microsoft / Creative Assembly
Štýl: Stratégia / Realtime
Dátum vydania: 17. február 2017
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19533)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk