2.5

Construction Machines Simulator 2016


Simulácia výdrže hráča

Recenzia pre PC
dobrá lokalizácia
rozmanitá technika
nuda
minimálna zábavnosť činností
nemotorné ovládanie
podivná fyzika ovládaných vozidiel
zlé spracovanie
nutnosť opakovania úrovní


Poznáte ich všetci. Nájdete ich v regáloch postavených kdesi na rohu, aby ste o ne nenápadne zavadili pohľadom. Lákajú cenou a sú odhodlané poskytnúť skvelý zážitok z pohľadu nejednej z bežných profesií. Dokonca až tak, že budete mať chuť hneď podať výpoveď a prehodnotiť svoje sny o dream jobe. Simulátory podivného pôvodu sú často bizarné a takmer vždy neuveriteľne nudné a hlúpe. Construction Machines Simulator 2016 nie je výnimkou.

Napriek názvu hry budete spočiatku len upratovať neporiadok na stavenisku, nosiť nepotrebné pneumatiky na vybrané miesto, zrážať kolíky, vyrovnávať zem, búrať budovy, naberať piesok a presúvať ho na iné miesto - no skrátka idylka a ohurujúca zábava, za ktorú by ste aj život položili. Alebo ani nie. Nech sa CMS 2016 tvári akokoľvek vážne, výsledkom ostáva nezáživná, nudná arkáda, ktorej zmyslom je monotónne vykonávanie ničím nezaujímavých činností. Mohlo to dopadnúť aj lepšie. Stačí sa pozrieť na nedávno recenzovaný Car Mechanic Simulator 2015 - sústredil sa na jednu činnosť a pokúsil sa ju rozobrať na čo najmenšie kúsky, ktoré nechal hráča spájať zábavnou formou. Fungovalo to a bavili sme sa.

V obchode nakupuje novú techniku a môžete si ju aj vylepšiť, takže viac vydrží alebo má lepšiu spotrebu.



Construction Mechanic Simulator 2016 neponúka žiadnu zábavu. Ani kúsok, ani za náprstok, skrátka sa budete nudiť už v samotnom menu lokalizovanej verzie. Na výber máte okrem jednotlivých úloh spojených do pofidérnej kampane ešte samostatné misie. Tie si však musíte najprv odomknúť v postupne predstavovaných scenároch. Ak chcete v kampani pokročiť v jednej z ďalších viac než dvoch desiatok misií, potrebujete mať vo virtuálnej garáži adekvátnu ťažkú techniku. Bez domiešavača ťažko vylejete betón do základov (buďme radi, že sme v hre nemuseli hádzať do miešačky piesok a cement ), no ten si, samozrejme, musíte najprv kúpiť. Aby ste si naň zarobili, je často nutné okrem povinných misií plniť opakujúce sa činnosti. Repetitívnosť zábave nikdy kladné body nepridávala. Tu je to až absurdne pritiahnuté za vlasy.

Hlavným problémom je, že každú činnosť si síce radi vyskúšate, ale len preto, aby ste po dvoch-troch minútach iba opakovali nudné postupy. Je úplne jedno, či vysokozdvižným vozíkom premiestňujete palety s rúrami alebo tehlami, či naberáte piesok bagrom. Vďaka zjednodušenému fyzikálnemu modelu, neexistujúcemu poškodeniu, nemotornému ovládaniu a neskutočnému zasekávaniu sa o predmety nie je na hre zábavné nič. Voľný pohyb po stavenisku je dôvodom jedine k tomu, aby ste behali po kanister s palivom do večne nenažraných strojov (vydržia fungovať zopár minút) a náhradné pneumatiky, ktoré rozrežete okamžite po nájazde na ostrý predmet. Ak zachytíte gumou alebo bandaskou akýkoľvek objekt, vypadne vám z ruky a my sme pritom si nostalgicky spomenuli na podobne bizarný Trespasser.

Všetky ťažké stroje vzbudzujú, samozrejme, rešpekt, no ich pohyblivosť je v skutočnosti v skúsených rukách až ohromujúca. V CMS 2016 pôsobia neohrabane, nikdy netušíte či vyberiete miernu zákrutu, skrátka si to ide ako chce a kde chce, zaseknúť sa čímkoľvek o kúsok betónu nie je nikdy žiadny problém. Môžete sa snažiť akokoľvek, no jediným riešením je vyprostenie zakliesneného bagru položkou v menu. Chvalabohu, bez finančného postihu, inak by sa niektoré úrovne pravdepodobne nedali úspešne dokončiť. Arkádová hrateľnosť by hre sadla, ak by zbytočne nebazírovala na presnosti, ale samotná hra ponúka minimum indikátorov kvality vykonanej práce. Jeden príklad? Nebudeme chodiť ďaleko po konkrétnu úlohu a ostaneme pri vylievaní základov betónom s domiešavačom. V tej nemotornej ohave máte limitovanú zásobu betónu a taktiež priestor vymedzený zátarasmi. Či pracujete správne a betón lejete efektívne na dobré miesto, vidíte len podľa toho, že vám ukazovateľ percenta zaplnenia stúpa rýchlejšie. Iný vizuálny indikátor by bol lepší, prirodzenejší a zábavnejší. K naberaniu sutiny po búraní, ktorá vám neustále vypadáva z lyžice bagru, takže sa cítite ako v nepodarenej komédii a presúvate pomaly jednu tehlu po druhej, sa nebudeme obšírnejšie vyjadrovať.

Kvalita grafického spracovania nedosahuje ani priemer. Môžeme ale povedať, že textúry jednotlivých objektov majú aspoň základnú úroveň. Hardvérové nároky dokonca vyzerajú až neprimerane vysoké a zdajú sa nám maximálne prehnané, hlavne ak naokolo sú to všetko len trápne kulisy, atrapy. Umelé, neinteraktívne objekty iba zbytočne zavadzajú a robia z hrania pohyb v bludisku. To, že máte v ruke kladivo, znamená len to, že rozbije stenu, ale trúbku trčiacu zo zeme musíte prejsť buldozérom. Zvuky sú len výsledkom úbohosti celého konceptu a jediným pozitívom je, že sa dajú vypnúť. Hudba zastúpená motivujúcimi skladbami popového charakteru má asi podobný výsledný efekt ako stupídne melódie v obchodných domoch snažiace sa simulovať pohodu domova. Výsledok je často opačný. Dostanete chuť si tým kladivkom radšej rozmlátiť hlavu, nech tá šialená hudba konečne skončí. Opička s činelami je oproti tomu symfonickým orchestrom.

Najväčšie sklamanie vyvolala fyzika a celý model naokolo. Keby sme sa preniesli v čase minimálne o 10-15 rokov dozadu, aj tak by to bolo málo, pretože interaktivita v hre spočíva v príncípe akcia-reakcia tým najjednoduchším spôsobom. Buchnete dvakrát kladivom a stena spadne. Simulácia pevnosti materiálu síce nie je úplne márna, no viac vedel už prvý Red Faction. Naberanie piesku bagrom síce možno vyzerá sofistikovane (prvé tri sekundy), avšak ide len o to, aby ste lyžicu dali dole, tam hocijako naberiete dve alebo tri jednotky toho sypkého „sajrajtu", občas sa vám to vysype, pretože… pretože, no to nik vlastne ani netuší, ale to je jedno, nebudeme si kaziť vianočnú atmosféru. Potom to dakde vyklopíte a ľaľa, lopata je zrazu prázdna. Keby boli jednotlivé činnosti poriadne prepracované a nie len simulované stupídnym stlačením tlačidla, bola by to zábava. Takto je to skrátka a jednoducho hlúposť.

Zásadná otázka teda znie, pre koho je Construction Machines Simulator 2016 určený. Hranie tohto produktu je ako za trest (pozn. redakcie: prepáč, Kordi...). Možno uvidíte niekoľko vtipných gameplay videí, ale ani na to by sme príliš nestavili. Nie je o čo stáť, so samotnou simuláciou stavby alebo demolovania to nemá nič spoločné, takže jediná rada znie: od tohto dajte ruky jednoznačne preč a skúste len v prípade, ak už máte dosť kvalitných, ba čo kvalitných, aj priemerných hier a chcete ich znovu milovať. Pretože Construction Machines Simulator 2016 vás presvedčí o tom, že všade inde len nie tu nájdete more zábavy.

Trafiť na správne miesto chce aspoň trochu cviku. Teda zaberie vám to asi 10 sekúnd a potom sa skončí všetka zábava.




Hardverové požiadavky:
Minimum: CPU i3-2100 3.1 GHz / AMD Phenom II X3 715 2.8 GHz,4 GB RAM, 512 MB VRAM GeForce 9600 GT, 4 GB HDD
Optimum: CPU Quad Core Intel Core i5-2300 / Athlon X4 760 K 2.8 GHz, 896 MB VRAM GeForce GTX 260



napísal kordi 29.12.2015



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.