SHINY: THE FIREFLY

SHINY: THE FIREFLY

2.5

Minipríbeh svätojánskej mušky

Recenzia na PC verziu

Shiny The Firefly je ďalším titulom, ktorý sa zaoberá o veľkými problémami malého hmyzu. Tentokrát hráč preberie úlohu svätojánskej mušky. V našom prípade to bude vlastne skôr "mušiak" alebo možno "mucho". V každom prípade, ide o relatívne starostlivého slobodného otecka desiatok až stoviek svetlušiek predškolského veku. Krásny, avšak osudný večer, trávila família niekde na dvore rodinného domu, keď sa z ničoho nič aktivoval automatický zavlažovací systém a chúdence deťúrence rozprášil po celej záhrade. Statočný otecko sa však svojho potomstva len tak nevzdá a okamžite sa vydáva na záchrannú akciu.

Celé dobrodružstvo je rozdelené na misie a každá misia sa delí na 10 úrovní a jeden veľký súboj s bossom. Shiny okrem svojich prirodzených schopností, čiže letu a bioluminiscencie, dostal od vývojárov do vienka aj barličky v podobe krátkeho turbo-zrýchlenia a hlavne schopnosti zbierať drobné plody malých rastliniek a hádzať ich po nepriateľoch. Na zvláštne plody je naviazaná aj veľká časť jednoduchých puzzle úloh. Napríklad tečúca voda môže byť pre okrídlený hmyz smrteľne nebezpečná, preto je neraz treba získať a zasadiť plod rýchlorastúcej rastlinky, ktorá pred očami hráča vyrastie a odkloní prúd vody iným smerom. Inokedy môže otecko Shiny za rovnakým účelom premiestniť balvan (s odhadovaným priemerom 7 centimetrov) a upchať ústie vodovodnej trúbky, ale autori si dali pozor, aby nezakomponovali nič, čo by skutočne potrápilo šedú kôru mozgovú.


Naopak, záhradní nepriatelia sa autorom celkom vydarili a patria k nemnohým plusom tohto dobrodružstva. Škoda len, že ich nie je viac. Za zmienku iste stoja pavúky, ktoré sú síce nebezpečné, ale nemôžu opustiť svoje siete, dravé ryby vyskakujúce z rybníka, pažravé žaby i namosúrené včely. A niekde medzi týmito predátormi sa schovávajú stratené detičky, ktoré zareagujú iba na rozsvietené otcovo svetielko.

Ak Shiny prestane svietiť, malé mušky ho prestanú nasledovať a počkajú na mieste až do chvíle, kedy sa vráti a znova zasvieti deťom na cestu. Je to jednoduchá a pritom prirodzene pôsobiaca mechanika, ktorá Shinymu umožní absolvovať nebezpečné prieskumné výpravy osamote, bez neposedných deciek. Bohužiaľ, toto bol opis jediného spôsobu, ako svätojánska muška využije, že je svätojánskou muškou. Všetko ostatné by zvládla aj mucha tse-tse či obyčajná mäsiarka. Svätojánsky otecko navyše dostáva na štarte každého levelu vždy jednu a tú istú úlohu – preskúmať celú úroveň a dostať aspoň časť svojho potomstva do bezpečia. Nie je ale trochu kruté, zachrániť iba 4 zo 6 stratených potomkov a ubziknúť do ďalšej úrovne? Obraz milujúceho chrobáka-otecka tak dostáva škaredú trhlinu.

Shinyho pohyb v dvojrozmernom priestore je monopolne ovládaný myškou. To by ešte u arkády nebola žiadna zvláštnosť, lenže nevyužijete ani koliesko a dokonca ani pravé myšítko. Je teda čas konečne prezradiť, čo je zdrojom Shyniho skutočných problémov. The Firefly vyšlo minulý rok na iOS a tento rok aj pre Android a v recenzentoch zanechalo zmiešané dojmy. Na PC sa však svetlušky dostávajú iba vo forme jednoduchého portu. Preto myška nemá za úlohu nič iné, iba suplovať prst ťukajúci na dotykový displej iOS zariadenia. Pôvod hry sa okrem ovládania samozrejme prejavil aj na grafike, ktorá je síce pomerne „chutná“ a pre deti snáď príťažlivá. Záhradke nechýbajú pestré farby, je však priehľadná a jej obyvatelia majú klasický rozprávkový look. Avšak absencia detailov prezrádza, že titul bol pôvodne určený len na menšie displeje. Minimalistický prístup k animáciám i soundtracku, absencia možnosti zoomu i slovná zásoba obmedzená na pár písknutí a povzdychov, to všetko si Shiny na Windows preniesol z mobilných platforiem.

Hra nemá multiplayer ani doplnkové singleplayer režimy a znovuhrateľnosť už raz prejdených úrovní sa rovná takmer nule. Všetky úkryty i riešenia puzzle úloh už hráč pozná, a tak mu už zostáva iba zlepšovanie svojho skóre. Počas prechádzania úrovne má možnosť získať tri odznaky a podať tak pomyselný stopercentný výkon. Prvý odznak dostane po prejdení úrovne v stanovenom časovom limite. Druhý bude patriť iba tomu, kto zachráni všetky detičky a tretí je za vyzbieranie všetkých zlatiek porozhadzovaných po celej úrovni. Zlatky však nemajú žiadnu ďalšiu funkciu, nespočítavajú sa medzi úrovňami, nedá sa za ne nič kúpiť, neodomykajú bonusy. Samotné odznaky tiež nemajú hlbší význam. Hráči by ich mali zbierať len preto, že by ich mali zbierať. Kto by ale mal chuť zdokonaľovať sa v hre, evidentne určenej prevažne deťom a nenáročným hráčom? Možno autori dúfali, že uspejú práve u detí, to by si ale mali dať prácu aspoň s lokalizáciou tých pár riadkov textu, ktoré hra obsahuje. Odpoveď na otázky, prečo sa niekto rozhodol túto hru preniesť aj na PC a ktorí hráči vlastne mali byť jej cieľovou skupinou, tak zostáva záhadou z kategórie Bermudského trojuholníka a Lochnesskej príšery.

V plnej paráde však svoju lenivosť autori predviedli až ponukou iba troch misií, obsahujúcich dokopy 30 maličkých úrovní a 3 súboje s bossmi. Hru by ste si mali kúpiť na Steame za takmer 10 €, avšak po jednom krátkom popoludní vám nezostane nič iné, iba kompletne prejdenú hru odinštalovať. Pre porovnanie, na Google Play nájdete tento titul v cene 1,99 €.

Verím, že na malých mobilných platformách môže byť Shiny The Firefly príjemnou kratochvíľou do autobusu i pod lavicu počas hodín hudobnej výchovy či matematiky. Napriek hŕstke pozitív ale nevidím dôvod, prečo by si mal niekto túto hru kupovať na PC. Shinyho držia nad vodou hlavne jeho nepriatelia, ktorí zabránia pádu do strojovej monotónnosti. Primitívne klikanie na miesta, kam by sa mal Shiny vybrať, ale aj tak ničím neosloví a keby to niekoho predsa len začalo baviť, veľmi rýchlo dorazí na koniec poslednej úrovne. Aj keď nikto nemá právo rozhodovať, čo patrí na ktorú platformu, tento port bol takmer rovnako zbytočný ako aj odfláknutý.



napísal roberto 7.7.2014
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
2.5
Ohodnotiť
SHINY: THE FIREFLY
+ hru dokončíte skôr ako nastúpi pocit monotónnosti
- ťažkopádne ovládanie
- krátke
- úbohý soundtrack
- takmer nulová znovuhrateľnosť
- neadekvátna cena
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: Windows XP, 512 MB RAM, 500 MB HDD


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: Stage Clear Studios
Štýl: Arkáda
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19629)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk