KINGDOMS OF AMALUR: RECKONING

KINGDOMS OF AMALUR: RECKONING

Sladká, ale krvavá RPG

Poviem vám o jednej akčnej RPG, ktorá môže pripomínať čokoľvek rozprávkové so sladkou príchuťou farebnej grafiky a prísľubom nenáročného dobrodružstva v magickom svete plnom víl, škriatkov, goblinov a zlých čarodejov. Nemôžem však hovoriť o úplne všetkom. Za prvé sľúbil som to EA, že nevyzvoním to najdôležitejšie a za druhé, nepripravím vás o prekvapenie z úplného začiatku, ktoré obsahovala preview verzia. Vlastne, hrateľná ukážka zaplnila celý Blu-ray a kto vie, čo by sa stalo, keby som po 5 hodinách neprestal hrať. Teraz viem, že cesta bude poriadne zarúbaná a oplatí sa po nej vydať aj ďalej.

EA stavia Kingdoms of Amalur: Reckoning do ťažkej pozície, hráči sa ešte nestihli spamätať zo Skyrimu a hlad po ďalšej rozsiahlej RPG nie je dostatočne prehĺbený od novembrového vydania hry roka. Na druhej strane sú tu takí (ako ja), ktorých obrovský svet odradil a nepustil medzi drakobijcov. No a potom je tu najviditeľnejšia prekážka – sladká, pestrofarebná grafika, v ktorej má prsty aj tvorca Spawna Todd McFarlane. Štylizáciou má najbližšie k Fable. Nad rastlinami zvláštnych farieb poletujú fialové mušky, mestečká tvoria roztomilé budovy, NPC postavy vyzerajú, že by neublížili ani muche a budí dojem , že v dungeonoch skrížite meče s bielymi králikmi a plyšovými medveďmi.

Stačí ale jeden rozhovor a ideál o dokonalej rozprávkovej krajine sa vyparí pri pohľade na padlého elfa, okolo ktorého mudruje celá skupina ľudí, ale nik mu nechce pomôcť. Opodiaľ sa nad dedinkou rozkladá za vysokými múrmi chrám fanatického kňaza a v krajine medzi jednotlivými frakciami vládne extrémne krehký mier. Sladké pozlátko zakrýva problémy reálneho sveta a nejde iba o rasovú neznášanlivosť. Autori investovali so spisovateľom R.A. Salvatorem do histórie a pozadia príbehu také množstvo úsilia, až je čudné, prečo EA nevydáva knižný prequel ako tomu bolo v prípade Dragon Age.


Vybrať si stranu a favorizovať fae (tak sa nazývajú elfské bytosti) alebo žoldnierov je po úvodných hodinách extrémne ťažké. Každá z dôležitých postáv má na udalosti svoj názor aj na frakcie a región, v ktorom sa nachádzate. Questy však v žurnáli pribúdajú pomerne rýchlo a s nimi sa zaplní aj inventár tonami predmetov, zbrojov, zbraňami a rôznymi bylinami určenými na varenie lektvarov a kryštálov na vylepšovanie. Úlohy sa dajú mnohokrát vyriešiť viacerými spôsobmi. Spomínaná zranená osoba potrebuje liečivý nápoj a ten môžete za pomerne vysokú sumu rovno v obchode kúpiť, namiešať ho z dostupných surovín alebo ho sprosto ukradnúť a poštvať si proti sebe predavača. Skúšať to môžete aj pri získavaní dýk pre klan žoldnierov. Majiteľov môžete priamo v tábore podrezať alebo sa zakrádať a potichu ich okradnúť .

Amalur pôsobí ako tradičná RPG, ale nie je tomu tak. Z veľkej miery za to môže akčná zložka, ktorá je mimoriadne rýchla a za svoju dynamiku vďačí extrémne svižnej technológii. Hra tak pôsobí ako 3rd person akcia, ale súbojový systém ju tlačí do pozície hack’n’slash a niekedy aj medzi bojovky. Dokážete tak vytvárať pôsobivé kombá primárnymi a sekundárnymi zbraňami jednoduchými kombináciami dvojice tlačítok a ich nabíjaním (podržaním). Nielen útoky sa dajú reťaziť, ale aj rýchle kotúle do strán či dvihnutie štítu pre counter alebo odrazenie výpadu. Nie je to celkom ani klasická rúbanica. Čo zbraň, to iný efekt a iné kombo.

Podceňovať nepriateľov nemožno aj na úrovni normal vám dajú poriadne zabrať. Smrť po jednom údere neexistuje, zato AI dokonale zvláda koordináciu útokov skupiny. V úvode ma nepríjemne prekvapila svorka vlkov, z ktorej som chcel jednu hladnú beštiu vylákať lukom. Nepodarilo sa a štvorica najskôr na mňa zaútočila naraz a potom ma obkľúčila. Útočili zo všetkých strán a ja som padol vyčerpaný. V dungeonoch pomerne skoro začnete odkladané flaštičky konzumovať pre dočasné zvýšenie sily či automatického uzdravovania. Amalur vám nedá zadarmo ani levely, postup na vyššiu úroveň je pomalý, ale stojí za to. 

V hre neexistujú tradičné povolania. Na začiatku prejdete výberom príslušnosti k rase, ktorá vám dá výhody v elementárnej mágii či iným schopnostiam. Dokonca ich môžete aj ignorovať a namiesto výhod siahnuť po percentuálnom bonuse k získaným expom z bojov. Namiesto delenia hrdinov na bojovníkov, zlodejov, mágov, klerikov atď, máte voľnú ruku pri vývoji postavy a jej schopností v troch základných stromoch – mágia, precíznosť a sila. Investovaním bodov do schopností tak odomykáte ich silnejšie verzie ako aj nové kúzla. Avšak dôjde aj na výber vašej profesie tarotovými kartami, na ktorých predurčíte osud vášho hrdinu.

Osobne ma potešilo, že mág sa nemusí vôbec sťahovať z boja a držať v úzadí, spokojne sa s palicou môže oháňať tvárou v tvár nepriateľvi a chŕliť firebally či blesky. Funguje aj tichá smrť dýkami zlodeja a keď je najhoršie, dá sa aktivovať Reckoning – agresívny mód, ktorý zahaľuje obraz modrým závojom, spomaľuje čas a zvyšuje troj-štvornásobne útoky. Reckoning je zakončený brutálnym finišinom a divokým mačkaním tlačítok v štýle God of War.

Amalur má mnoho tvárí, ale sú to hlavne drobnosti, ktoré spríjemňujú hranie. Zoberme si také dialógy. Máte tu koliesko na výber tém ako v každej hre od BioWare. Hlavný dialógový strom zaberá dolnú štvrtinu obrazovky, tu vidíte aj meno postavy, s ktorou môžete jedným stiskom tlačítka prestať komunikovať. Témy sa dajú preskakovať, pričom poslednú vetu vidíte vždy zobrazenú v hornej časti. Truhlica sa dá otvoriť silou alebo minihrou s nakláňaním pakľúča a posúvaním západky zámku. Ak je zamknutá mágiou, tak ju odomykáte ťukaním do tlačítka v pravý moment. Poklady sú schované aj medzi skalami nielen v truhliciach, dá sa prehľadávať dno jazier, no a samozrejme, v dungeonoch je kopec debien a sudov na rozmlátenie. Čo myslíte, skrýva sa za prvým vodopádom poklad?


V hre sa pohybujete rýchlo, postava vie šprintovať, presun z jednej lokality aj po svojich bez teleportácie je rýchly a čo je neuveriteľné, Amalur je historicky prvou hrou, kde na NPC postavy nečakáte, ale udržujú s vami tempo , ak vás niekam majú zaviesť. Ani loadingov si nevšimnete, z exteriérov do interiérov sa dostanete behom okamihu.

Kingdoms of Amalur: Reckoning sa tvári ako tradičná RPG, obsahuje mnoho moderných prvkov a necháva sa inšpirovať rýchlymi akčnými hrami, čo z nej robí tak trochu unikát. Nám sa v novom fantasy RPG mimoriadne páči a ešte pred vydaním vám prinesieme ďalšie zápisky z questovania. Zatiaľ si môžete vyskúšať demo, ktoré je na PSN, XBL, Steame aj Origine.


napísal spacejunker 20.1.2012
Páči sa mi!
KINGDOMS OF AMALUR: RECKONING


PC
PS3
Xbox 360
Xbox One BC

Vývoj: EA / EA Czech / 38 Studios
Štýl: Akcia / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 10. február 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19874)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk