KILLZONE 3

KILLZONE 3

Helghanské peklo v 3D je božské

Dojmy

 Úvodné štyri odstavce obsahujú spojlery týkajúce sa príbehu a prostredí Killzone 3.

Killzone má u nás vždy špeciálne miesto, z časti pre oddanosť samotnej sérii, z časti je to tým, že na bojisku nám tá surovosť vždy sedela a z časti tým, že jednoducho drsné a silno atmosferickú FPS môžeme konzumovať za akýchkoľvek podmienok kedykoľvek. Generalizovať? Áno. Podpora Move a podpora 3D. Veľká vec? Veľmi!

„V Killzone 3 sa pozrieme do rôznych prostredí počas objavovania Helghanu, domácej planéty Helghastov." otvára prezentáciu Hermen Hulst, managing director Guerrilla Games „Pozrieme sa do mimozemských džunglí plných Helghastov, prejdeme cez arktické polia a nakoniec skončíme v otvorenom vesmíre," prezrádza kulisy príbehu prirovnaného k súboju Dávida s Goliášom.

Príbeh Killzone 3 priamo nadviaže na koniec dvojky, kedy Sev a Rico popravia tyranského vládcu Helghanu Visariho. Dvojica hrdinov si síce vydýchla, ale vojnová mašinéria rozdrvila invázny útok jednotiek ISA aj za pomoci odpálenej nukleárnej bomby a nad palácom v Pyrrhuse sa začínajú zlietať nepriatelia ako osy na med. Roztrúsené jednotky spojencov sú teraz na území, ktoré po odrazení útoku, opäť ovláda nepriateľ a ich cieľom je útek z prehranej bitky. Zatiaľ čo jednotka replikovala blitzkrieg, dvojka inváziu, tak trojka bude o nohách na pleciach. Vodca je síce mŕtvy, ale vojna nie je zďaleka u konca, hovorí Hulst.

„Vákuum, ktoré vzniklo počas mocenského režimu pod tvrdou rukou Visariho, sa stalo živnou pôdou pre politické hry v pozadí, intrigy a nakoniec vraždy. Dvaja najmocnejší ľudia na Helghane bojujú o moc nad svetom vybudovaným podľa predstáv tyrana. A teraz bude roztrhaný na kúsky," dodáva jedným dychom. Tým Goliášom nebude jedna osoba, ale celá vojnová mašinéria. Dávida zastupujú vojnou zocelení Seth a Rico, ktorý tentoraz slovník nadávok obmedzil, ale to jeho konštantne nahnevanému charakteru neublížilo. Čelo má stále pokrčené od rozčúlenia a kričania príkazov. 


 Technologická búrka pojmov

„Bude to skutočná jazda ako na húsenkovej dráhe, počas ktorej neviete, čo môžete očakávať za rohom," načína Hulst tému technická stránka. „Každé jedno SPU sme vyžmýkali, aby Killzone 3 bol ešte väčším zážitkom," hovorí na margo enginu, ktorý je po všetkých stránkach vylepšený. Ako príklad uvádza streaming, ktorý zabezpečí, že všetko od levelov, textúr, až po muziku je načítané bez páuz. Vylepšený základ dovolil nafúknuť levely a nepriateľov čo do veľkosti, zbrane čo do ničivejších efektov a zvýšiť aj počet vozidiel.

„Tu predvádzaný level je približne 10x väčší ako level v Killzone 2, čo znamená, že máte pred sebou oveľa väčší priestor na preskúmanie a niekoľko ciest k tomu." A aby tých prirovnaní nebolo málo a svoje číselné tvrdenie podložil, Hulst vyťahuje tri minúty trvajúce otvorenie arktického levelu (ide o štvrtú kapitolu Killzone 3). Úvod s výbušným náletom na výsadkovom module a kropenie nosných stĺpov ropných plošín stacionárnym guľometom má oveľa viac objektov na scéne, ako celý úvodný level v Killzone 2 s výsadkom na pláži.

„Hry Killzone boli vždy o intenzite a silnom zážitku. Pre potreby Killzone 3 upravujeme engine tak, aby ste boli priamo TAM. Killzone 3 bude kompletne hrateľný v 3D. Na 3D móde sme začali pracovať hneď od počiatku vývoja a prináša ovocie už teraz. Viete rýchlejšie prečítať bojisko, jednoduchšie mieriť, orientovať sa v priestore, lepšie identifikovať nepriateľov v prostredí." Hermen Hulst vie, o čom hovorí. Jeho rozplývanie nad tretím rozmerom nie je výstrel do prázdna, zažili ho na vlastnej koži účastníci Sony tlačovky, ktorý ohkali a vzdychali pri každom zaprskaní trysiek na jump packu. 3D funguje.

Pekelný 3D Helghan

Ako sme sa na vlastnej koži mohli presvedčiť, 3D pridáva nielen tretí rozmer, ktorý laicky rozmazáva všetko, čo je mimo vášho zorného uhla. Nie je to ani tak hĺbka, resp. šírka záberu ako keby ste sa dívali do krabice, ktorej okraje zakrývajú scénu rozťahujúcu sa po stranách. Aj obyčajné snehové vločky, za normálnych okolností považované iba za doplnok scény, vyzerajú inak, reálnejšie. Ostro kontrastujú a nechávajú vyniknúť v bielo-šedej krajine industriálne stavby pokryté ľadom. Padajúci sneh je vrstvou ponad všetko ostatné, vy sa medzi vločkami prechádzate, sú ako normálne objekty. Okrem toho vysielajú do sveta aj správu, že v Guerrilla Games dokážu robiť aj iné ako šedohnedé levely a vedia sa aj pohrať s počasím. Veď Holanďania už skrotili blesky. 

Killzone 3

 Sneh dokonca zavadzia pri mierení a prekáža v dobrom slova zmysle. A to sú iba obyčajné vločky, vrtochy počasia. Keď sa od kovových stien spustí spŕška iskier z odrazených guliek, keď vám vbehne do úsmevu Helghast a vy mu spravíte očnú inšpekciu nožom, zisťujete, že ste zadýchaní. Na bojisku Killzone 3 vás dokáže vyčerpať každý súboj. Neobyčajne brutálna nátura vo vás vyburcuje zúrivého býka a každú ozvenu hlasov nepriateľa chcete potrestať efektnou dokončovačkou. Šliapnutie na hlavu kanadou je po vysypaní zásobníka na schovaného nepriateľa mimoriadnou satisfakciou.

Helghani pôsobia démonickejšie. Ako keby ich červeň bola v očiach o stupeň pekelnejšia. Ich bojové výkriky trhajú na kusy prázdnotu v opustených budovách nakláňajúcej sa plošiny. A čo je najlepšie, že pri hraní pre vás prestáva existovať okolitý svet, aj keď je reprezentovaný zvedavcami, ktorí sa nakláňajú cez vaše rameno. Vďaka depth of field audiu je zvukový prejav tak pohlcujúci, až z toho behá mráz po chrbte. 3D nie je bubák. Ak sa zapájate aktívne do diania pred vami, zrazu ani tá povinnosť nasadiť si okuliare neprekáža. Je naozaj ťažké prirovnať zážitok z hrania v 3D k niečomu existujúcemu, je to ako keď si zapnete/vypnete zvuk pri horore. Po nasadení okuliarov sa dostaví úplne odlišný pocit, ktorý nastavuje latku tam, kam sa dá dosiahnuť a porozumieť mu, iba ak ho zažijete na vlastnej koži.

Tajomný multiplayer, skvelý jump pack

Môžete mať okuliare, hrať v 2D alebo len tak z nudy pri čakaní na rozhovor bez slúchadiel, svet Killzone 3 je zvláštny svojou mnohotvárnosťou. Keď odoberiete jeden vnem, zastúpi ho druhý, resp. posilnia sa tie, ktoré sú zapojené do hry. Či už na zemi alebo vo vzduchu, kosiť Helghastov nebolo nikdy tak uspokojujúce. Killzone 3 sa od svojho staršieho bračeka odlišuje po vizuálnej aj zvukovej stránke. Vyzretejšia technológia napumpovala na obraz pokročilú fyziku látok, oveľa väčšie lokality, dohľadnosť a perfektná práca so svetlom dodáva spolu s výtvarným štýlom Jan-Barta van Beeka hre charakteristický opotrebovaný vizuál.

A koho by zaujímalo, čo sú tie skákacie pasáže s jet packom, tak ide o malú vsuvku, ktorú môžete s tým čudom opakovať, koľko sa vám chce. Jump pack (pretože s tryskami zavesenými na chrbte nezmôžete dlho lietať) sa dá vyskočiť na vežu a skočiť do tváre Helghasta, vie vás vystreliť do výšky a pohodlne môžete pokropiť vojakov zatiaľ čo vás už tlačí gravitácia neúprosne dolu. Ale vie vás dostať aj cez ľadové popraskané pole a umožní vletieť na vzdialenú plošinu ako Mario na steroidoch. 


Podľa Hermena Hulsta si v Guerrilla Games vypočuli všetky námietky komunity, je to poznať aj na alpha verzii na ovládaní. Už nie je tak cítiť váhu zbrane a je upravené rozloženie tlačítok, aby vyhovovalo dlhoročným hráčom FPS. Vraj ovládaciu schému bude možné kompletne preprogramovať podľa chuti. Autori boli skúpi na slovo, keď prišiel na pretras multiplayer, ale máme minimálne čakať nové módy a väčšiu prístupnosť. „Myslím, že sme integrovali do hry všetky featúry, ktoré boli tak žiadané," dodáva Hulst.

„Killzone 3 bude mať kolosálnu kampaň," aká bude dlhá? To sa presvedčíme vo februári 2011. Dovtedy budeme o novej kapitole v helghanskom konflikte ešte počuť, napríklad aj v pripravovanom rozhovore. 


napísal spacejunker 6.7.2010
Páči sa mi!
KILLZONE 3


Killzone 3
PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Guerrilla Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 23. február 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19629)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk