ASSASSIN'S CREED II

ASSASSIN'S CREED II

Nová doba si opäť žiada majstra zabijaka.

Dojmy

Hovorí sa, že lepšie je raz vidieť ako stokrát počuť. Ale je veľký rozdiel medzi vidieť a VIDIEŤ na vlastné oči. Možno už máte napozerané všetky videá a rozhovory týkajúce sa Assassin's Creed II, poznáte naspamäť predvádzanú scénu na E3 do posledného detailu, ale pri hre, akou je práve toto pokračovanie, tých informácií nikdy nie je dosť. Niekedy stačí naozaj raz vidieť a viete o hre všetko, Assassin's Creed II je výnimkou potvrdzujúcou pravidlo.

Po 19 mesiacoch od vydania má komerčne úspešný debut novej značky na konte 8 miliónov predaných kópií, Ubisoft si však uvedomuje najväčšie nedostatky a kritizované časti, ktoré sľubuje v dvojke buď úplne ignorovať, alebo vylepšiť. Systém vedľajších misií prešiel asi najzásadnejšou zmenou, štruktúra hry už nie je tak otvorená. Jej lineárna stavba dala zbohom nutnosti pred samotným úkonom vraždy hľadať cieľ pomocou indícií z postranných misií. O ne však neprídete, no budú do progresu zakomponované nenásilne a mnohé z nich splníte počas cesty k novej koristi.

Výmena postov

Zabíjanie pre väčšie dobro tvorí stále základ nosnej story a práve misie, na konci ktorých príde o život niekto dôležitý, majú na seba nadväzovať bez potreby vykonávať iné činnosti. Ubisoft Montreal s rovnakou kreatívnou silou pod vedením producenta Patrice Desiletsa a tvárou série Jade Raymond sa z temného stredoveku presúva do renesančného obdobia, konkrétne do Talianska. Hlavným hrdinom za oponou je opäť Desmond, potomok najväčších zabijakov v histórii. Rozpletaním DNA jeho spomienok dostanú hráči pod kontrolu šlachtica menom Ezio Auditore di Firenze.


Na samom počiatku však nie je zabijakom, postupne je vťahovaný vírom udalostí do konšpirácie točiacej sa okolo jeho rodiny a jediným riešením je chladná oceľ v krku neprajníkov. V kocke, má ísť o pomstu za smrť jedného člena rodiny. Na tejto neľahkej ceste mu bude sekundovať svojimi vynálezmi Leonardo DaVinci, ktorý sa postaral aj o upgrade vyskakovacej dýky upevnenej na zápästí. Ezio je vyzbrojený rovno dvomi čepeľami, pričom nemusel prísť ani o jeden prst práve vďaka géniovi.

Leonardo nebude jedinou historicky známou postavou v Assassin's Creed II, Ezio natrafí aj na Machiavelliho, Sforzu a Lorezna de' Medici. Na E3 predvedená scéna s jednou z mnohých vrážd sa odohrávala v Benátkach, no príbeh nás zavedie aj do Ríma a Florencie, pričom mestá majú byť podobne ako v origináli prepojené divočinou. Ale teraz už späť do Benátok.

Krvavý festival

Je rok 1486, v Benátkach zúri nefalšovaný festival, obyvatelia sa točia vo víre tanca, šlachtici balia pipky opodiaľ, opilci podriemujú na lavičkách, medzi ktorými sedí aj Ezio. V Assassin's Creed II neexistuje schovávanie sa v dave mníchov, ale funguje tu systém splývania medzi ľudmi, ak ich je dostatočný počet navôkol. Zaujímavosťou prostredia má byť aj jeho aktívna zmena, teda ráno po festivale nenájdete na malom námestíčku ani pamiatky. Týmto príjemným zmenám má prispieť aj striedanie denného cyklu.

Eizo podrezaním hrdla preventívne utíši spolusediaceho, ktorý nestihol zakričať „Assass..." a beží k neďalekým debnám. Po nich šikovne vyskáče na škridľovú strechu a odtiaľ je to už len na skok k strážnej veži, kam Leonardo pripravil prvý zázrak. Lozenie po budovách pripomína predchodcu, postava sa zachytáva každého výstupku na stene a plynulá náväznosť pohybov evokuje skutočnú exhibíciu gymnastu-artistu. Na veži je však stráž, Ezio jedným pohybom najprv zapichne vojaka a potom ho rukou zhodí z veže do vody. Postarajú sa oňho ryby.

Assassin's Creed II

Na streche tróni Leonardov klzák (rogalo), zaujímavý prepravný prostriedok, ktorý dovoľuje plachtiť nad mestom pomocou stúpajúceho teplého vzduchu z rozostavených ohnísk. Vraj lietanie bude vyžadovať cvik, s klzákom môžete naberať výšku, potom sa strmhlav spustiť dolu a nabrať rýchlosť. Ohne sú rozostavené strategicky nielen v uliciach, ale aj na lodiach a strechách. Keďže v tom roku nikto lietajúce čudo nevidel, Ezio svojím dopravným prostriedkom vyvoláva poriadny rozruch.

Mestské stráže okamžite zasypávajú horiacimi šípmi lietajúceho démona. Cieľom však nie je strašenie obyvateľov, ale strecha neďaleko námestia Svätého Marka, kde má svoj domov Carlo Grimalde, jeden z najmocnejších mužov Benátok. Teatrálny zostup a odhodenie klzáka zamestnáva stráže, pričom sú si vedomé prítomnosti zabijaka. Na streche je však kľud, Ezio vyšplhá na komín a prvého vojaka zloží charakteristickým letom dravca. Svojou váhou tela zráža na kolená nič netušiacu stráž a vráža jej na zemi do krku dýku. Neďaleko stojaca dvojica dáva priestor na double stealth kill. Tiché zakrádanie prináša svoje ovocie a telá nevládne padajú po zásahu oboch čepelí simultánne.

(Ne)zabiješ!

Skok zo strechy do kopy sena, jeden z trademarkov série, je späť, ale tento dočasný úkryt už nie je tak bezpečný. Rozdielna AI aplikovaná na tri skupiny stráží vysiela prieskumníka na prečesanie vozíka. Novým chvatom ho môžete vtiahnuť do sena a tam zahlušiť. Keď Ezio vyskočí na námestie, stráže sú už v pozore. Tažkoodenci sa oháňajú halapartňami, zvyšok zase mečmi. Novinkou v Assassin's Creed II je branie zbraní po padlých, takže si ruky môžete pošpiniť obojručákmi či sekerami. Súbojový systém pravdepodobne dozná drobných zmien, ale je postavený hlavne na protiútokoch a úskokoch, tak ako ho poznáme.

Cesta k cieľu je voľná, Carlo sa snaží sladkými rečami podplatiť zabijaka, ale naňho plané sľuby neplatia. Ezio ho prebodne ako prasa, podrží pri páde a Carlo sa mu v štýle predchodcu vyspovedá. Scény s mŕtvymi sú mimoriadne krátke, konverzácia nie je zbytočne dlhá a ich vstup, resp. návrat do reality je šikovne spracovaný rozpadávajúcou sa a skladajúcou geometriou aktuálneho levelu. Po vražde je čas na útek.


Ezio proti privolaným posilám nemá najmenšiu šancu, na námestí nie je čas liezť na strechu. Treba vziať nohy na plecia. Našťastie je po ruke ďalší vynález Leonarda, dymovnica. Prekvapení vojaci sa nestačia dymu čudovať, hrdina využíva moment prekvapenia a vybieha ozlomkrky na ulicu. Odtiaľ je to už len kúsok k vode. Hladina sa po efektnej rybičke uzatvorila. Benátky prišli o vplyvného občana. Zabijak je preč.

Nafúknutá bublina?

História sa opakuje, Assassin's Creed II skrýva mimoriadny potenciál a dostatok atraktívnej hrateľnosti, tak ako pred dvoma rokmi pri prezentácii originálu. Nebudú vraždy na jedno kopyto? Prečo sa Ubisoft uskromnil s tak kratučkou ukážkou? Skepticizmus je na mieste, no lineárnejšia štruktúra, dokonale vybudované Benátky podľa historických dokumentov, plávanie a ovládanie lodí, hračky a upgrady od Leonarda hovoria niečo iné.

Assassin's Creed II vychádza 17. novembra vo verziách pre PC, PS3, Xbox360.


napísal spacejunker 18.6.2009
Páči sa mi!
ASSASSIN'S CREED II


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / CENEGA / Ubisoft Montreal
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 20. november 2009
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19966)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk