PHOENIX WRIGHT: ACE ATTORNEY - JUSTICE FOR ALL

PHOENIX WRIGHT: ACE ATTORNEY - JUSTICE FOR ALL

7.0

Phoenix Wright má vo svete veľké meno, budú sa masy za ním trhať aj u nás?

Recenzia na DS verziu

Phoenix Wright má vo svete veľké meno, v Japonsku dokonca také silné, že mu zabezpečilo piaty diel v sérii, v Amerike len tretí. Európa je ako vždy posledná a musí sa uspokojiť zatiaľ s dvomi časťami. Otázka kvantity je momentálne irelevantná a žiadam, aby bola vyškrtnutá zo zápisnice. Námietka! Zamieta sa! I keď sú v Justice For All iba štyri prípady, nadväzujú na seba a dokonca majú spojnice s úspešným predchodcom minimálne po stránke flashbackov.

Spravodlivosť pre všetkých

Prípady sú hneď po predložení jasné, váš nový klient spáchal ťažký zločin, všetky dôkazy stoja proti nemu, svedkovia ho označia prstom za vinníka. Vy ako Phoenix Wright, postrach súdnych siení, musíte z toho vykorčuľovať, s kamennou tvárou stáť a znášať sprchu žalujúcej strany a potom predložiť predmet doličný, ktorý z klienta spraví anjela, spupného žalobcu donúti rezignovať a zároveň usvedčí pravého vinníka. Nič nie je nemožné, v prípade tejto advokátskej hry nič zadarmo nedostanete.

Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice For All
Škoda, že hra nepodporuje Rumble Pack, námietky si vibrácie doslova pýtajú.
Presnorenie miesta činu, vyspovedanie svedkov, zbieranie dôkazov, páčenie informácií, zostavenie časovej osi, to si všetko musíte odkrútiť sami. V tejto fáze hra funguje hra ako klasická adventúra, kedy sa rozprávate s postavičkami, zbierate predmety, zisťujete okolnosti vraždy, preskúmavate každý milimeter obrazovky. Všetko sa deje ako na koľajniciach, pokiaľ na niečo zabudnete, nedostanete sa k prvému zasadnutiu súdu, kde si obhajoba a žalobca skočia do vlasov. Počas krížového výsluchu môžete zatlačiť na svedka a tak z neho dostať niečo, čo je na prvý pohľad nepodstatné, alebo mu predhodiť pred nos dôkaz (ak ho máte), čím ho pritlačíte k múru ešte viac.

Najukecanejšia hra na DS

Na dialógoch stojí a padá celá hra. Na rozdiel od hrozne ukecanej adventúry Hotel Dusk, je Phoenix Wright takou encyklopédiou obkecávania. To najhoršie je však to, že musíte dávať pozor, pretože každá maličkosť počas dokazovania a vyvracania teórií, môže zmeniť súdny proces a aj ho zmení. Nesprávne dôkazy sú s chirurgickou istotou zmetené zo stola a vám tento krok ukrojí trochu zo života. Premárnite ho, prípad prehráte a môžete si ho dať od znovu. Ukladať pozícia sa dá kedykoľvek, väčšinou sa na ňu zabúda a radšej chcete čo najrýchlejšie rozdupať nechutného žalobcu. Pri opakovanom hraní si zamilujete pretáčanie už vypočutých rozhovorov.

Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice For All
K tajomstvám chráneným zámkami sa musíte dostať.
Ak má niečo k prípadu čo povedať, je to vždy právnik. A keď rozpráva, je vhodné si sadnúť. S vedomím, že tých kľučiek a predvedené balansovanie na hranie porušovania zákona, bude trvať dlhšie, som si ľahol. Položil hlavu na mäkký vankúš a klikal na touchscreen, nech sa už konečne postavy vyjadria a povedia všetko, čo s prípadom aj tak (zdanlivo) nesúvisí. S prekvapením som zistil, že to nie je právnik, ale klient a postavy spojené s prípadom, ktoré najviac kvákajú. Právnik už len v súdnej sieni buchne do stola, spotí sa a potom dokáže/vyvráti/uzemní dôkazom nevinu svojho mandanta.

No, ako si tak ležím, tak som sa pod tlakom jednoznačne podávaných informácií v 12 súvetiach, počas ktorých musím minimálne 24 kliknúť, dozvedel, že… a potom sa to stalo. Svoju obhajobu nepostavím na pekelnom teple, aj keď aj tá sa podpísala pod spotené čelo, ani neobviním môj vankúš, ktorý spôsobil bolesť v zátylku, ale hru. Námietka? Dvakrát, páni dvakrát ma uspala a donútila si zdriemnuť! Po prebudení sa to však opakovalo. A to som lúskal iba druhý prípad!

Námietka!

Dialógov je skutočne veľa, sú natiahnuté japonskou formou, v ktorej nesmú chýbať trojbodkové reakcie, výmena ničnehovoriacich pohľadov cez rýchly strih cut-scén gradujúcich napätie v súdnej sieni a rozprávanie o veciach nesúvisiacich s prípadom. Zblížia vás s postavami, ako žiadne iné, všetko trvá však pridlho. V tom množstve vzťahov, zážitkov, poloprávd a popisovania sa ľahko stratíte. Tu by hre pomohol zabudovaný poriadny diár s detailnými profilmi svedkov, podozrivých, stôp a dôležitými časťami rozhovorov. Riešenie prípadu by sa stalo o to zaujímavejšie, že by ste nemuseli skúšať pri usviedčaní, ktorým to dôkazom vyvrátiť teóriu zaručene klamajúceho svedka.

Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice For All
Podivne doobliekané postavy budete obhajovať.
A že klamať budú! Ich schovávané tajomstvá prezrádza počet zámkov, ktoré ich držia v bezpečí. Pri páčení dôležitej informácie sa každý zámok otvára jediným pravým dôkazom s takou silou, že mu dokáže podlomiť kolená a vysype aj to, čo nevie. Phoenix Wright vyžaduje maximálnu koncentrovanosť, vyriešenie prípadu je závislé na maličkostiacha a tie ľahko môžete prehliadnuť. Prípady sú na prvý pohľad prehrané, ale ako sa do nich ponárate, objavujete komplikovanú sieť intríg, možných motívov a spojitostí, že by sa aj Grissom čudoval.

Ticho, lebo dám vykydliť súdnu sieň!

Phoenix Wright sa hrá ako klasická point'n'click adventúra, keď sa nachádzate v teréne, vo vnútri súdnej siene inklinuje skôr k puzzlom, ktoré tvoria vety, tony viet. Hájiť farby klienta nie je nič ťažké, ak máte oči ako rys a zmysly nabrúsené ako žiletky. Jedna chyba vás môže stáť život, jeden prehliadnutý predmet zase hodinový zákys. Hra síce hlása „Spravodlivosť pre všetkých“, ale pre všetkých rozhodne nie je. Komu sa nepozdávajú dlhé dialógy, ženy navlečené do dievčenských kostýmov, arogantné postavy vystrihnuté ako z japonských animovaných filmov a stroboskopické prestrihy, ten by zásadne nemal prekročiť prah súdnej siene.

Zvyšok sa oblečie do drahého obleku, vytiahne stylus a svojimi ostrými ťahmi začne obhajovať nevinných v jednej z najukecanejších hier, ktorá predkladá komplikované a do detailov prekreslené prípady a vzťahy medzi postavami.


napísal spacejunker 26.6.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.0
Ohodnotiť
PHOENIX WRIGHT: ACE ATTORNEY - JUSTICE FOR ALL
+ výborne vykreslené postavy
+ zúfalá situácia a dopredu prehrané prípady
+ komplikované vzťahy
- extrémne ukecané
- a z toho dôvodu zbytočne natiahnuté
- chýba podpora rumble packu


RECENZIE HRÁČOV
DS

Vývoj: Capcom / LOGUS / Capcom
Štýl: Adventúra
Dátum vydania:  2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19989)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk