ELVEON

ELVEON

Najambicióznejší tuzemský titul pod našou lupou. Všetko, čo ste chceli, aj nechceli vedieť o Elveone v rozsiahlom preview.

Dojmy

Počas návštevy 10TACLE STUDIOS Slovakia sme sa s director managerom Slavom Hazuchom nebavali iba o minulosti, prítomnosti a budúcnosti tohto vývojárskeho štúdia (profil). Rozhovor opustil biznis rovinu a mučivé názory na dnešné trendy a voľne sa prehupol do druhej polovice, ktorá bola zameraná na Elveon, najambicióznejší tuzemský titul. Keďže Slavo nie je PR manažérom a jeho názor na next-gen platformy je známy z profilu, tak otázka: aké je to next-generation action RPG? padla iba z povinnosti, ako signál, že sa budeme baviť výhradne iba o Elveone.

„Koncepčne máme nejaké posuny, ktoré súvisia vlastne s tým, ako vidíme vývoj trhu a vývoj cieľovej skupiny. Naša stratégia je evolučná, nie revolučná. Je to žánrová evolúcia, ktorá sa nám zdá byť rozumná, logická.“ po dlhom rozmýšľaní sa Slavo rozbieha a začína pozicionovať Elveon. „...čiste akčná cieľová skupina je omnoho väčšia, než tá čiste RPG skupina. Čiže my sme zobrali akčné RPG ako jadro nášho konceptu a priblížili sme ho trocha viac na tú akčnú skupinu, s tým že zostávame v osiach, ako fungujú klasické RPG princípy.“ pokračuje a okamžite odráža môj slovný útok na nadvládu akcie.

Elveon = Gothic + Prince of persia + God of War?

„Akcia bude rozhodne prevládať, nemyslím, že to bude na úkor RPG. Pretože v niektorých hrách, nemôžu byť obe stránky rovnako zastúpené. Myslím, že hráč Oblivionu by neocenil, keby mal súboje omnoho akčnejšie a takisto v našom prípade by hráč neocenil, keby musel hľadať pakľúč nato, aby odomykal truhlice.“ Samotný pomer akcie a RPG prvkov v Elveone vysvetľuje nasledovne „Ono to existuje v takom balanse a my sme urobili krok medzi tie dva žánre, ako boli definované aj v súčasnej, teda odchádzajúcej generácii.“

Dobre, ale čo konkurencia? Akčných RPG je na trhu veľa a mnohé sa pripravujú. „Môžeme si Elveon umiestniť niekde medzi Gothic, Prince of Persia a God of War. V danom čase bude celé spektrum fantasy hier vždycky konkurentom. Najbližšie RPG-čko a najbližšia akčná hra budú brané ako konkurent.“ Žeby neexistoval priamy konkurent? A čo v čase vydania? „Nenašiel som ani pri hľadaní, nejakého koncepčného priameho konkurenta. Heavenly Sword sa bude hrať úplne inak ako Elveon, tam to bude bazírované na priestorovú akciu.“ Elveon sa bude isto porovnávať napríklad aj s Fable, dodáva Slavo a pokračuje.

„Taká najbližšia, porovnateľná vec, ktorá je ale prostredím niekde inde, je Jade Empire, kde si hráč s jednoduchým RPG systémom vyrábal svoj vlastný bojový štýl a prechádzal príbehovo poháňaný herný svet.“ No a keď sme už pri tom hernom svete povedzme si niečo o jeho histórii.

Elveon
Elveon
Elveon

Priestor pre mnohé príbehy

Elveon je časťou veľkého sveta fantasy, ktorý sa rodil od roku 2002 vo veľmi malom tíme Eldaia. Predprodukcia vo vlastnej réžii trvala dva roky a zahŕňala niekoľko variant scenárov, grafických a technologických prototypov. Koncept (pre-produkcia) bol predložený vydavateľom, ale práve u Nemcov 10TACLE si potriasli autori rukami. Bol to obojstranný záujem, takže nemuseli niesť do Nemecka obojručáky, aby ich presvedčili. „Chceli sme takýto model a je zdravý pre štúdio.“ Mnohí vydavatelia nepodpisujú pre-produkcie. Zaujímavé sú pre nich dokončené pre-alfy, ktoré v sebe už nenesú riziko dlhého vývoja a po podpísaní sa už len prispôsobia, aby z tej alfy vznikol titul vyhovujúci záujmom publishera v rámci prehľadného dokončovacieho budgetu.

„Súčasťou našej pre-produkcie bolo, že sme ponúkali produkt, ktorý je otváračom nového potencionálneho brandu. Elveon je nosnou platformou pre fantasy svet, ktorý sa môže vykryštalizovať nielen ako počítačová hra. Je tu priestor na rozprávanie iných príbehov, inou formou ako len počítačovou hrou. Nosné médium a komplikovaný fantasy svet to dovoľuje.“ Autori uvažujú aj o iných produktoch mimo samotnej počítačovej hry v čase vydania Elveonu. Potenciál obrovského fantasy sveta chcú rozhodne využiť. „Máme v tíme mnoho umelcov, ktorí dokážu pripraviť materiál pre rozsiahlejší artbook, ktorého výhodu oproti inému artbooku bude v tom, že okrem obrázkov a insider informácií, bude mať aj príbehovú časť“

Ilustrovaná kniha je len jednou cestou, ako priblížiť hráčovi svet, kde sa Elveon odohráva. „Hráč, ktorý si kúpi Elveon, bude mať možnosť prehĺbiť si okamžite svoje znalosti a rozfantazírovať sa cez webovú prezenciu, ktorú chceme tomuto svetu spraviť. A potom aj cez ďalšie produkty.“ 10TACLE pristupuje k Elveonu naozaj zodpovedne. „Vo všetkých sférach niečo existuje; veľká miera takej hĺbkovej kvality. Kvôli tomu sme sa rozhodli vytvoriť si vlastný elfský jazyk a písmo. Spolupracujeme so šermiarmi, aby nám vyvinuli elfské bojové umenie.“

Sladkým fantasy hrám odzvonilo

Samotný jazyk je krásnym príkladom toho, ako sa ideme pozicionovať oproti univerzálnym fantasy produktom. Konkrétne nepoužívame klasické elfské klišé, že sú to nejakí keltskí Welšania, ktorí polospevom rozprávajú, ale zobrali sme si za vzor antické jazyky. Grécky, egyptský a možno aj trochu hebrejskej, čiže je to ťažký, výrazový antický jazyk, než taká spevavá welština. Prakticky celý náš svet je tak postavený. Tu nejde o elfov, ktorí by spievali stromom pesničky.“ Za základnú inšpiráciu bola označená biblia Tolkienovho sveta Silmarillion. So samotným Tolkienom ale nechceli súťažiť, kto spraví lepší jazyk. Autori chceli spraviť účelový jazyk, taký, ktorý bude znieť zaujímavo a bude mať svoj zmysel.

Elveon nebude vyčnievať spomedzi ostatných fantasy hier iba vlastným jazykom a písmom, ale aj samotným svetom a konfliktom, ktorý tieto svety trhá na kusy. „Väčšina fantasy hier je umiestnená v jednom (podobnom) časovom priestore, kde veľa dobrých a zlých rás bojuje medzi sebou o nejakú nadvládu. Vždy tam figurujú elfovia ako rasa, ktorá tam bola od prvopočiatku a ktorá už teraz skôr odchádza. Ale pre každého znalca fantasy je známe, že elfovia mali históriu a elfovia boli tou hlavnou rasou. My chceme priniesť príbeh o týchto elfoch.“

Elveon
Elveon
Elveon

Príbeh Elveonu sleduje rýchly odchod bohov zo sveta Naon, ktorý si vybrali za svoj raj. Zanechali tak praelfov Neamas a ich nasledovníkov napospas osudu. Po návrate bohov späť, sa Naon zmenil na nepoznanie. Zúria tu vojny, hnev, nenávisť. Začala nová éra, ktorá má zabrániť praelfom, aby siahli na božské dedičstvo. V tomto konflikte sa rodí hrdina, najväčší naonský bojovník a jeho úlohou bude naplniť dávne proroctvo – oslobodiť bájne mesto Nimathar.

„Poznanie sveta nie je nevyhnutnosť, ten svet má dať len príjemný ambient pre hráča, ktorý si chce zahrať akčnú hru a pre hráča, ktorý sa o svet zaujíma, má dať dodatočné signály, že je premyslený, veľký, má hlavu a pätu a má vlastnú mechaniku, podľa ktorej funguje.“ odpovedá Slavo na otázku o dôležitosti poznania celej histórie fantasy sveta, kde sa Elveon odohráva. „Keď si zoberieme celú históriu, tak je to insignifikantné časové obdobie.“ hovorí o príbehu. Pokiaľ si neviete predstaviť, aký je skutočne veľký svet Elveonu, tak Slavo ponúka vysvetlenie. „Herný príbeh hlavných herných postáv je veľmi krátkym, malým príbehom, počas ktorého je odhalený jeden veľký príbeh a ten je len jednou z mnohých legiend a mýtov elveonového sveta.“

Nauč sa blokovať a prežiješ

„Ideme sa pozrieť na Elveon“ plní Slavo to, čo som v kútiku duše čakal, že sa stane; vidieť Elveon v pohybe. Techdemo, ktoré bolo predvádzané na tohtoročnej E3 bolo zamerané na prepracovaný bojový systém a ukážku kvality technického spracovania. Ako prvé sú predvedené súboje, na čo je určená scéna so zničeným mostom olemovaným sochami. Ovládaná postava v nablýskanom nebeskom brnení čelí nepriateľovi s kopijou. Má nastavený defenzívny mód a každý jeden pokus o útok úspešne vykrýva. „Nebude to žiadne divoké stláčanie tlačítok, nebude to ani neprístupne ťažké na rozdávanie komb.“ vysvetľuje Slavo a dodáva „Hra nie je postavená na tom, že tá akcia ktorú dostaneš v character developmente ako poslednú, je tá, ktorú stále používaš a všetky boje s ňou vyhrávaš.“ Hráč divokými údermi v žiadnom prípade nezvíťazí a veľmi skoro otrčí kopytá. Súbojový systém ho donúti venovať sa blokom, viac taktizovať a hľadať slabé, odokryté miesto na protivníkovom tele, ako len útočiť.

V Elveone budú použité reálne (fyzikou podmienené) kolízie zbraní. Akt blokovania výpadu sa prejaví aj na postave, jej postoji. O tom, že naozaj dochádza k bloku, je ukázané vykrytie výpadu s kopijou malými dýkami. Doslova cítite, že ovládaná postava pod silou takéhoto úderu je v nevýhode, keď ju odhadzuje smerom dozadu a rozhodí rukami. Pri takomto „blokovaní“ nemôže dôjsť ani k okamžitému protiútoku, ako napríklad pri meči, pretože hrdina sa bude spamätávať z toho, že s dýkami asi veľa vody nenamúti proti kopiji.

Zbrane za budú dať meniť za behu a v súbojoch zohrajú kľúčovú rolu. Budú rozdelené v rámci tried (dlhé, krátke, obojručné) a budú sa podpisovať aj pod únavu hrdinu. S takou ťažkou kopijou síce uštedríte nepriateľovi poriadne zranenie, ale nie formou rýchlych piatich úderov ako s dýkami. Meč je považovaný za akúsi zlatú strednú cestu pri súbojoch. V tech deme sa postava vyčerpala po štyroch švihnutiach čepeľou. Stamina bola vyčerpaná a únava sa odzrkadlila na pomalších pohyboch, bojovom postoji a premietla sa aj do sily výpadov. Pokiaľ sa stamina znovu nezrenegeruje, tak nemôžete útočiť ani sa efektívne kryť! Stamina ovplyvňuje všetko, údery, bloky aj výskoky, priamo úmerné váhe držanej zbrane.

Elveon
Elveon
Elveon

Základom súbojového systému sú jednoduché údery (S mečom môžete útočiť z rôznych strán zhora, zdola, sprava, zľava), z nich sa potom dá postaviť vlastný reťazec, tzv. rýchle kombo. Animácie pritom plynule na seba nadväzujú a výsledný zostavený útok vyzerá ako jedno predom naskriptované kombo. To, že autori skutočne nenechali nič na náhode, dokazuje vytvorenie bojovej vzdialenosti medzi hráčom a útočníkmi. Ak sú na seba nalepení, nemôžete sa ohnať naplno mečom, ale uštedríte špeciálny úder. Ak sú naopak ďalej, môžete zreťaziť údery.

Mimoriadne efekné a úspešné ataky sú brané akčnými kamerami, kedy si lietanie iskier z čepelí vychutnávate v spomalovačkách. „V hre budú one on one súboje, súboje skupinové, budú aj so spojencami“ To už ale prvý demo súper leží na zemi pod silným kombom a z oboch koncov sa k ovládanej postave ženú dvaja nepriatelia. Volí sa kopija a po niekoľkých výpadoch ležia na kamennej dlažbe. Súboje v Elveone budú naozaj pôsobivé a atraktívne. Sú prepracované, ako po vizuálnej, tak aj po technickej stránke (choreografia). A ak si máme zašpekulovať s naozaj tuhými nepriateľmi budete bojovať niekoľko dlhých minút. Ale taký duel bude rozhodne stáť zato.

Výkony hlavného hrdinu budú priamo úmerné dosiahnutému levelu v bojových školách. Hráč má na výber, či sa stane majstrom jednej zbrane alebo to zoberie v globále a bude sa oháňať všetkými triedami zbraní rovnako. V Elveone dostali prednosť hlavne chladné čepele a zbrane použiteľné na diaľku pred mágiou. „Nie je klasická, ako hádzanie fireballu, ale taká mystická.“ Vlastnosti postavy budú ďalej ovplyvňovať rôzne doplnky na zbrane, brnenie atď.

Kniha elfov otvor sa

Čo asi každého zaujíma je, akú zostavu bude vyžadovať na plynulý chod Elveon. „Ono to pôjde aj na slabšom hardvéri, len bude treba čo-to povypínať, ale hrateľnosť ako taká nevyžaduje až tak veľa.“ diplomaticky odpovedá Slavo a pokračuje „Je to podmienené enginom, že vlastne Unreal 3.0 si o kartách GeForce z nižšej kategórie ako siedmej generácie veľa nemyslí“ Unreal nie je jediný middleware, ale 10TACLE využíva na okolitú prírodu, teda na časť okolitej prírody SpeedTree. Stará sa o animáciu korún stromov, ale ich kmene sú prácou grafikov. SpeedTree vraj neurobí taký detailný model a tak si ich vymodelovali pracne sami a sami ich aj nasadili do herného prostredia. Týmto sa docielilo, že v hre to vyzerá neuveriteľne prirodzene so všetkými tými zvráskavenými časťami, koreňmi vytrhávajúcimi dlažbu atď.

V Elveone nie je nič generované, ale hra je nasekaná na pracne nadizajnované levely. Hráč bude putovať cez opustenú, zruinovanú krajinu, čo vyvolá nostalgickú atmosféru. Takmer všetko, čo bolo ukázané (budovy, most, les), vyvolávalo dojem, že to nahlodal zub času. Jeho cesta bude ohraničená hlavnou nosnou príbehovou líniou a vedľajšími questami.

„Určite sa bude dať na to dívať.“ žartuje Slavo o grafickej stránke, ktorá vyzerá úchvatne (pre porovnanie, príroda je krajšia ako v Oblivione). Tráva zostáva pošliapaná pod krokmi hráča, dynamicky sa mení počasie, denná doba, svetelné lúče sa derú cez listy stromov a v prírode hocikedy na vás vyskočí šabľozubá šelma (bojovať sa bude aj s monštrami). Na otázku, či budú v hre lietať useknuté končatiny, odpovedá Slavo takto: „Lietanie končatín je vec, ktorú vieme spraviť, je to otázka ratingu (smiech). Je to reálne, že niečo sem-tam uletí. V rozumnej miere, nie v zmysle, že sa nepriateľ rozpadne na 50 kusov, to nebude škodiť.“

Elveon


Elveon


Elveon


Leto 2007 bude v rukách elfov

Vývoj Elveonu beží na plné obrátky. Momentálne sa nachádza v pokročilej produkcii, čo znamená skriptovanie levelov a ladenie finálnej hernej podoby. Do hry sa pridáva dynamické fyzikálne prostredie, ktoré bude možné využívať počas bojov. Grafika a technológia je z väčšej časti hotová a od E3 dema sa kvalitatívne zlepšila, čo môžeme potvrdiť na základe najnovších obrázkov, ktoré budú v dohľadnej dobe uvoľnené.

Elveon je naplánovaný na leto 2007, kedy by sa mal objaviť, ako na PC, tak aj na next-gen konzolách. „Jednotlivé verzie budú silne prispôsobené požiadavkám platformy, obzvlášť ovládanie a dizajn menu.“ Jemné rozdiely bude možné nájsť aj v obsahu, nebudú však dramatické. Pre Elveon sa plánuje sťahovateľný obsah, využitie Xboxového Marketplace, ako aj multiplayer zameraný na súboje. Vo finálnej hre bude multiplayer skôr symbolický. 10TACLE sa mu chce naplno venovať až po vydaní hry formou add-onov.

Touto informáciou zakončil Slavo dychberúcu prezentáciu Elveonu, po ktorej som musel pod hrozivo vyzerajúcou čepeľou, vyššou ako dospelý muž, zložiť bobríka mlčanlivosti, aby som nevyzradil veci o pripravovanej patriotickej slovenskej lokalizácii (hups) a ďalších príjemných drobnostiach. S úsmevom na tvári som sa rozlúčil s tímom 10TACLE a Slavo prisľúbil, že sa uvidíme nad hrateľnou verziou Elveonu na výstave GC v Lipsku, takže sa môžete koncom augusta tešiť na dojmy z hrania.

Nakoniec predsa jedna informácia, ktorá ma snáď nebude stáť krk. Ak náhodou na nejakej akcii uvidíte v budúcnosti šermiarov-elfov, tak vedzte, že 10TACLE prezentuje elfské bojové umenie a dodáva fantasy svetu kredit, pretože ako hovorí Slavo: „Nie je to len jedna fantasy akčná hra, ale naozaj sa oplatí cez tú hru vstúpiť do toho sveta.“


napísal spacejunker 28.7.2006
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Elveon
| ELVEON
[30.8.2006]
Elveon
| ELVEON
[17.8.2005]
Elveon
| ELVEON
[18.4.2008]
Elveon (Combat)
| ELVEON (COMBAT)
[7.8.2006]
Elveon
| ELVEON
[11.5.2006]
ELVEON


Elveon
PC
Slovenské hry

Vývoj: Elveon / Elveon team
Štýl: Akcia / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2016
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (2)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19466)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk