Team Racing League


Preteky a arénové derby v jednom

Dojmy pre PC


Nudia vás už bežné preteky? Chceli by ste niečo lepšie, svižnejšie, nápaditejšie? Možno aj takéto otázky si kládli vývojári z holandského štúdia Gamious, keď hľadali nápad na ich novú hru. Menšie herné štúdio oslavuje svoje ôsme narodeniny, pričom za svoju existenciu vytvorili trojicu hier z rôznych žánrov. Všetky ich doteraz vydané hry boli niečim iné, neboli obyčajné. Ich myšlienkou bolo priniesť niečo nové. Jednu z týchto hier sme si dokonca zrecenzovali aj u nás - konkrétne to bol Turmoil, kde je vašou úlohou stať sa ropným magnátom. Medzičasom však stihli priniesť ešte v júli 2017 pomerne abstraktnú záležitosť, ktorá je o farbách, obrazcoch a pretekaní - Lines. Len mesiac na to vytiahli z rukáva ďalší titul, ktorý už berie preteky oveľa vážnejšie.

Hra sa volá Team Racing League a síce na nej autori pracovali už počas vývoja Lines, no na Steame ju v Early Access sprístupnili až v auguste 2017. Pri pohľade na tento dátum a spojenie Early Access je zrejmé, že hra si musela prejsť už viacerými zmenami a mala by sa blížiť k vydaniu. Toto tu, bohužiaľ, ani zďaleka neplatí a ani orientačný dátum vydania je neznámy. Po rýchlych počtoch ste si teda asi aj sami dokázali spočítať, že hra je v predbežnom prístupe približne rok a pol, čo je už naozaj dosť dlhá doba. Priznám sa, že tento dátum som si pred hraním hry nevšimol a prichádzam s ním do kontaktu až teraz. Píšem to najmä z toho dôvodu, že som mal pri hraní pocit, ako keby som hral niečo, čo má pred sebou ešte dlhú cestu.

Tímové preteky hráte výhradne 3 na 3.



Jedinečnosť, ktorá vychádza z predchádzajúcich hier tohto štúdia, chce mať svoje miesto aj v Team Racing League. Netušil som, kde sa pri obyčajných pretekoch môže niečo originálne skrývať, no hra ma veľmi rýchlo oboznámila s kontextom. Hneď pri spustení na vás čaká jednoduché intro, ktoré vám dáva priestor na to, aby ste sa dokázali skamarátiť s jazdným modelom. Následne dostávate voľnú ruku a môžete sa ísť pustiť do hrania ľubovoľného režimu. Tých tu nie je veľa, respektíve tu nájdete len absolútny základ v podobe tímovej hry, časovky a hry po sieti. Ako už naznačuje názov prvého herného režimu a v podstate aj názov hry, nikdy nehráte sami za seba, ale za celý tím. Môžete hrať ako s umelou inteligenciou, tak aj so skutočnými hráčmi. V zásade nikdy nezáleží od počtu skutočných hráčov, nakoľko chýbajúcich môžete doplniť umelou inteligenciou. Preteky následne prebiehajú v štýle 3 na 3.

Aby som sa ale konečne dostal k podstate, preteky nikdy nie sú o všetkých šiestich hráčoch, ale len o dvoch - za každý tím jeden. Čo to ale znamená? Či už vecou náhody alebo vzájomnej dohody je vybraný hráč z každého tímu ten, ktorý sa snaží ísť s vetrom opreteky, pričom zvyšní dvaja sa pokúšajú znepríjemňovať život súperovi. Hráči majú hneď niekoľko možností ako spoločne prekaziť čistú jazdu súpera a dostať, respektíve udržať svojho jazdca na líderskej pozícii. Môžete sa spájať, prenášať na vytipované miesta pevné bariéry či spoločne naťahovať virtuálne pásy s hrotmi, ktoré dostanú súpera do šmyku. Rovnako tak sa viete vyhýbať rivalom, prípadne pomocou spojenia dvoch lodí dokážete nabrať výraznejšie zrýchlenie. Hra je tak veľmi dynamická a svižná. Na trati sa môže stať kedykoľvek neočakávaná situácia a preteky sa o pár sekúnd otočia o 180 stupňov.

Tímová súťaž navyše netrvá dlho a hrá sa na dvoje víťazné preteky. Ak by ste chceli ísť v boji o víťazstvo do extrémov, súpera môžete takpovediac upáliť vlastnými motormi. Rovnakú fintu viete využiť aj na roztopenie už spomínaných pevných bariér na trati. Je tu pripravených naozaj hneď niekoľko trikov, ktorými dokážete ovplyvňovať priebeh hry. Tratí je tu celkovo 12, no dizajnom takmer pripomínajú klasické autodráhy, kde jazdíte na malom priestore neustále dookola. Trate sú síce malé, no obsahujú množstvo zradných miest, na ktoré si pri každej jazde musíte dávať pozor. Či už ide o provizórne bariéry okolo trate, ktoré jednoducho dokážete preraziť a vyletieť z trate, alebo aj o rôzne kopčeky, ktorých výšku nie vždy dobre odhadnete a môžete ich minúť, prípadne do nich naraziť. Čo mi však už prekážalo, bola nízka rôznorodosť trás. Síce ich tu je už teraz 12, no niektoré z nich sú veľmi podobné. Nakoľko ide o naozaj malé okruhy, tvorcovia snáď pridajú ešte množstvo ďalších, ktoré výber pekne oživia.

Nielen nedostatok ďalších režimov či jednotvárne trate sú aktuálnym problémom hry. Celkom pochopiteľne sú tu prítomné aj chyby, ktoré tvorcovia ešte budú musieť vyriešiť. Konkrétne by som vypichol umelú inteligenciu, ktorá vie mať veľmi dobré, ale aj veľmi zlé momenty. Najmä pri pokuse o priamy stret je umelá inteligencia dosť nepredvídateľná. Vie sa vám veľmi dobre vyhnúť, na čo sa dá pri vysokej rýchlosti len veľmi ťažko reagovať. V istých momentoch však vie byť až neuveriteľne hlúpa. Ak sa vám ju podarí vyhodiť zo zabehnutého cyklu, spravidla sa veľmi ťažko dostáva do pôvodného tempa. Neraz sa mi stalo, že líder nášho tímu jednoducho pri náraze zostal stáť bez pohnutia. Je to dosť nepríjemné, nakoľko ak by ste nehrali v plnom obsadení skutočnými hráčmi, môže vám to nepríjemne kaziť zážitok z dobre rozbehnutej jazdy. Verím teda, že na tomto tvorcovia do vydania taktiež zapracujú.

Čo naopak musím vyzdvihnúť, je veľmi solídny jazdný model. Nakoľko sa v Team Racing League jazdí na vznášadlách, musíte vedieť odhadnúť kedy zatočiť, kedy pridať, kedy ubrať, prípadne ako prísť a zase vyjsť zo zákruty. Samozrejme, toto všetko sú úplne základné prvky každej pretekárskej hry, alfa a omega, no je pozitívne, že nad všetkými aspektmi vašej jazdy máte veľmi dobrú kontrolu. Správanie vozidla sa dá naozaj dobre precítiť aj pri ovládaní na klávesnici. V tomto momente sa stávajú aj obyčajné časovky nadmieru zábavné, nakoľko sa neustále snažíte prekonať čas vo svetových rebríčkoch. Vidíte, že tu či tam je priestor na zlepšenie, a tak sa znova a znova pokúšate o ešte lepší čas. Presne toto bol môj prípad. Hra podporuje aj Xbox gamepad, no len čiastočne - teda predovšetkým až pri samotných pretekoch. S DualShock 4 ovládačom si, žiaľ, nerozumela.

Aj menšie hry majú v aktuálnych dravých vodách herného priemyslu svoj priestor. Team Racing League sa ho snaží dobyť dobrou myšlienkou, ktorá obyčajné preteky mení na úplne legálne derby, v ktorom musia jednotliví členovia tímov medzi sebou spolupracovať s vidinou víťazstva. Zábavné prvky v spojení s dobrým jazdným modelom dláždia cestičku k istej skupine hráčov, ktorá by takýto štýl hry vedela oceniť. V Early Access však bude musieť stráviť ešte nejaký ten čas, aby autori dokázali vyladiť chyby a rozšíriť obsah, aby bol o niečo viac zaujímavejší.

Jeden pád vás môže stáť poriadne cenné sekundy.




napísal play3man 25.2.2019



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.