Tabletop Gods


Malé-veľké boje o vežičky

Dojmy pre PC


Máte radi stratégie, v ktorých treba zdolať oponentov v aréne? Jednou z nich je aj rozpracovaný titul Tabletop Gods, kde nepôjde o nič menšie ako o trón najvyššieho boha, ktorý môže byť váš. Ale, samozrejme, musíte si ho najskôr vybojovať. Skúsili sme to a kým si lížeme rany a oslavujeme prvé víťazstvá, priblížime vám obsah pripravovanej hry.

Ide teda o arény v štýle stolových hier, čo hru predurčuje najmä na multiplayerové potýčky. Tie si však v testovacej verzii ani veľmi neužijete, pretože ešte nemá vybudovanú komunitu. Každopádne táto možnosť tam už teraz je a navyše sa počíta s crossplatformovým multiplayerom, v ktorom si spoločne zabojujú hráči tradičnej a VR verzie pre Oculus Rift alebo HTC Vive. A pribudne aj PS VR. Zatiaľ vám však prezradíme, čo sme sa naučili v singleplayeri.

Sólo ponuka má byť prípravou na duely hráčov, ale už teraz má slušnú náplň so štyrmi režimami, kde sú desiatky výziev ocenené podľa výkonu hráča patričným počtom hviezdičiek. Jednotlivé režimy sa vlastne odorávajú na rovnakých mapách a líšia sa podmienkami víťazstva. V prvom prípade musíte spravidla v troch kolách celkovo zničiť viac súperových vyhliadkových veží ako on vám.  Druhý režim sa líši tým, že musíte ničiť vybrané veže podľa určeného poradia a tie ostatné môžete ignorovať.


Tretí režim je zameraný na zabitie kráľa, ktorý sa ukrýva v niektorej nepriateľskej veži. A tú pravú odhalíte tak, že podľa potreby jednu za druhou aspoň do polovice zničíte, až kým nenarazíte na správnu s vysvietenou korunkou. Potom sa stačí zamerať na jej úplnú likvidáciu a je to vyhrané. Napokon je tu ešte obdoba základného režimu, kde je však výrazne zvýhodnený počítačový protivník a rýchlejšie produkuje jednotky.

Ako to prebieha? Každé kolo tvoria dve fázy - prípravná a bojová. Takže najskôr v aréne využijete svoje body na rozostavenie pascí (s ostňami, bleskom...)  a obranných veží (delostrelecké, s jedom alebo katapultom), ktoré môžete umiestniť vo svojich alebo neutrálnych sektoroch (to sú tie, kde kedysi stáli vaše alebo súperove hliadkovacie veže, kým ich druhá strana nezničila). V bojovej fáze už len produkujete jednotky a zosielate kúzla. Môžete hrať za ľudí alebo nemŕtvych a každá strana má iný sortiment bojovníkov, avšak s podobným významom.

Jednotky kupujete za priebežne pribúdajúce body a umiestňujete v teréne. U ľudí sú základom rytieri, ktorí automaticky bojujú s nepriateľmi, chránia vaše blízke budovy a postupujú neustále vpred. Lukostrelci slúžia hlavne na obranu, stoja tam, kde ich vytvoríte a útočia na všetko v ich dostrele. Pomalí, ale silní obri sú určení najmä na ničenie protivníkových veží. Sortiment dopĺňajú čarodejníci, odolný šampión a samovražedné postavy s bombou. Sortiment nemŕtvych pre zmenu tvoria kostlivci, zombíci či lich. 

Postavičky môžete posilniť ochranným kúzlom s extra brnením a nepriateľov ostreľovať ohnivou guľou. Tá je sprevádzaná veľmi efektným výbuchom, ktorý má podobu ohnivého hríba ako pri atómovej bombe. Na všetko však potrebujete body a máte aj určité limity jednotiek, ktoré sa postupne dopĺňajú a zvyšujú sa im levely reprezentované hviezdičkami. Musíte preto dobre zvažovať, čo a kedy použijete, aby ste viedli úspešnú ofenzívu a súčasne ubránili svoje vyhliadkové veže.

Princípy hry sú jednoduché a rýchlo si zvyknete. V prvých bitkách sa všetko zdá nenáročné, ale pri vyspelejšej AI už sa treba poriadne obracať a so živými hráčmi to už bude naozaj dramatické. Zatiaľ je v hre len pár máp - jedna so sviežou krajinkou počas dňa, druhá temná, daždivá, pasuje hlavne k nemŕtvym. V plnej verzii ich, prirodzene, očakávame viac a budú tam aj zápasy s rebríčkom a zrejme ešte čosi navyše.
 
Na výsledný produkt by sme nemali čakať veľmi dlho, je to skôr otázka týždňov ako mesiacov a potom sa uvidí, či je obsah hry pre záujemcov dostatočný a atraktívny. Nevyzerá to však zle, Tabletop Gods si každý rýchlo osvojí a  boje o vežičky s dobrým súperom vedia byť dynamické a zábavné. Osviežujúce to môže byť hlavne vo virtuálnej realite. Už čoskoro.



napísal uni 4.3.2019



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.