HellSign


Lákavé pátranie po stopách duchov

Dojmy pre PC


Duchovia a paranormálne javy sú fascinujúce. Zahráva sa s nimi aj rozpracovaný titul HellSign a keďže nás lákajú tiež, vyskúšali sme si verziu s predbežným prístupom a stali sa „krotiteľom duchov". Toto však nie je komédia v štýle obľúbených filmov Ivana Reitmana, hoci aj v tomto prípade ide o lov prízrakov či démonov. HellSign sa snaží navodiť temnejšiu atmosféru a nahnať hráčovi, ktorý prehľadáva podozrivé lokality, strach z nadprirodzena. A darí sa to, hoci nie všetko funguje tak, ako má a rozhodne je treba ešte popracovať na obsahu aj hrateľnosti.

Začínate ako amatérsky vyšetrovateľ podozrivých úkazov v mestečku, ktoré je priam zamorené duchmi. Najskôr si vyberiete svoje zameranie, ktoré určí vaše prvé schopnosti a základnú výbavu. Archeológ uprednostňuje prehľadávanie okolia a dokáže vyrábať artefakty. Breacher je drsný a akčný, má viac života a profituje z ťažkých brnení. Detektív hľadá odpovede a najlepšie mu to ide s vyspelými technologickými hračkami. Každopádne si svoju postavu počas hry vylepšujete bodmi, ktoré získavate pri každom novom leveli. Zdokonaľujete ju v štyroch oblastiach - vyšetrovanie, zbrane, survival a útočisko. Môžete teda zlepšiť jej vnímavosť a úspešnosť pri pátraní, zvýšite odolnosť, manipuláciu s výzbrojou, ale aj úspešnosť pri kartovej hre Blackjack , ktorá je doplnkovou aktivitou a možnosťou ako získať nejaké peniaze navyše.

V teréne vládne lákavá pochmúrna atmosféra. To vďaka izometrickému pohľadu v tme, ktorú pretína len svetlo vašej baterky. V dosahu lúča a okolí vašej postavy je šero a vo väčšej vzdialenosti úplná temnota. Všetko čo vidíte, je však detailne vykreslené, hoci sa vždy jedná len o schátraný dom, ktorý máte preskúmať a jeho blízke, veľmi limitované okolie. Vystúpite zo svojej dodávky a môžete sa túlať popri vonkajších stenách alebo rovno vkročiť do obydlia. Dom tvorí séria miestností, kde nájdete rozbitý nábytok, odlupujúcu sa omietku, staré obrazy, telá nebožtíkov a krvavé stopy na podlahe. Všetko môžete prekutať, ale je to toho dosť veľa a navyše na získanie dôkazov o pôsobení duchov a temných síl musíte použiť špeciálnu výbavu.


Základom je EMF detektor podozrivých signálov - čím sú hlasnejšie, tým bližšie ste k objektu, ktorý súvisí s paranormálnou entitou. Keď prístroj zapíska, našli ste presne to, čo ste hľadali. Ultrafialové svetlo zas odhalí bežne neviditeľné stopy na podlahe či stenách ktoré vás opäť zavedú k nejakému zaujímavému nálezu. S tým si pre začiatok vystačíte, ale určite sa oplatí prikupovať novú výbavu, s ktorou sa rozšíria vaše možnosti. Môžete získať pasce, termálny skener alebo parabolický mikrofón, ktorým zaznamenáte podozrivé zvuky.

Pomocou prístrojov objavíte rôzne rituálne a prekliate predmety a znamenia, získate nahrávky, vzorky krvi a symboly. Teda ak to predčasne nevzdáte alebo vás niečo nezabije. Z misie totiž môžete kedykoľvek odísť - stačí nasadnúť do dodávky a hra vám zobrazí štatistiky, výdavky, prípadné nálezy a extra finančný zisk za dedukciu a zozbieranie všetkých symbolov. Dôvodom na útek môžu byť temné sily, ale tým predchádzajú stretnutia s obrími pavúkmi a stonožkami, ktoré špacírujú po dome. S týmito fyzickými potvorami sa stretnete často, sú rýchle a ťažko sa zameriavajú pištoľou, ktorú máte pri sebe. Pavúky až taký problém nie sú, ale stonožky vás najmä v prvých domoch, kde ešte nemáte prikúpenú lepšiu výbavu a najmä efektívnu brokovnicu, neraz zabijú. A frustrujúce je i to, že sa tieto bytosti, aj keď sú hmotné, veselo pohybujú aj cez steny. Máte síce vždy dve injekcie na doplnenie zdravia (neskôr aj lekárničky) a môžete sa uhýbať kotrmelcami, ale ani to nemusí stačiť.

Po smrti vaša aktuálna prehliadka domu končí, prídete o najlepšie nálezy a časť skúseností. No potom to jednoducho skúsite v inom strašidelnom dome. Ak ste však pri vyšetrovaní úspešní a v obydlí nájdete niekoľko potrebných stôp, môžete si priamo tam otvoriť špeciálnu knihu Cryptonomicon, spájať a vyhodnotiť dôkazy. Do slotov na stránkach knihy vkladáte nálezy a môžete z nich vyvodiť, aká nadprirodzená sila alebo bytosť vyčíňa v danom dome. Súčasťou analýzy je aj identifikovanie správneho symbolu či štruktúry podľa údajov v knihe. Ak vyberiete nesprávne označenie, môže to viesť k mylnému záveru. V prípade správnej voľby však získate nové poznatky, zistíte, o čo ide a aké sú najlepšie spôsoby pri útoku či obrane pred objaveným nepriateľom. Tomu sa neraz môžete postaviť aj zoči-voči v náročnejšom súboji.

Z terénu sa po vyriešení záhady ďalšieho strašidelného domu alebo predčasnom odchode prenesiete na mapu. Tam sú vyznačené lokality ďalších desivých miest, no ako zistíte, vyžadujú prakticky rovnaký postup a navyše sa miestnosti domov často opakujú. Budú síce aj pokročilé misie, kde je to už dramatickejšie, ale aj náročnejšie a potrebujete najskôr získať určitú úroveň reputácie, inak sa tam nedostanete. Prostredníctvom mapy vstúpite aj do svojej provizórnej „kancelárie". Tam si môžete prehadzovať výbavu, vyrábať artefakty, zbrane a iné predmety či odomykať schopnosti.

A potom vyrazíte do ďalšej akcie, alebo ešte predtým zaskočíte do baru a obchodu so zbraňami a doplnkami.  Na obrazovke baru sú siluety postáv - s tými môžete hodiť reč a najdôležitejší je kšeftár, ktorý vám ponúkne džob, predá alebo zaplatí za rituálne predmety a informácie z beštiára. Tradičnú výbavu však kúpite v obchode, kde nájdete slušný sortiment strelných zbraní, náboje a časti oblečenia, ktoré má aj ochranné účinky. Ďalej pasce, medikamenty a nové prístroje, ktoré využijete pri vyšetrovaní. A keď sa patrične vybavíte (ak máte za čo), nezostáva vám už naozaj nič iné, len si vyhliadnuť ďalší strašidelný dom.

HellSign má skutočne výborný námet aj značný potenciál, avšak hrateľnosť ako taká zatiaľ pokrivkáva. Boje sú dosť ťažkopádne a spočiatku až frustrujúce aj vďaka chybám a nevybalansovanej obťažnosti. Hľadanie stôp najskôr zaujme, ale je zdĺhavé a čoskoro aj stereotypné, dizajn domov sa opakuje a mapa, na ktorú sa vraciate po misii, neponúka veľa možností a zatiaľ je fádna. Ale netreba zabúdať na to, že je hra v ranom štádiu a kým dorazí do cieľa vo finálnej verzii, môže sa (a malo by sa) všetko patrične vylepšiť. Ten potenciál tam totiž skutočne je, len treba rozšíriť a vyladiť obsah a ponúknuť ho v atraktívnejšom podaní. Dúfame, že sa to vývojárom podarí.



napísal uni 10.12.2018



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.