The Dark Pictures Anthology: Man of Me...


Máte chuť sa báť?

Dojmy pre PS4, PC, Xbox One


Dnešný internet nás už prakticky neustále pripravuje o prekvapenia. Kľúčové detaily filmov si tam prečítate ešte pred premiérou a lepšie to nie je ani v hernom svete - či už je to predstavenie novej konzoly, alebo odhalenie úplne novej hry, detaily sú vonku už dlho dopredu prostredníctvom rôznych únikov. Informácie môže prezradiť niekto z pozadia vývoja, niekto zo spoločnosti najatej na marketing (ako pri Spyrovi a Crashovi), alebo to prezradia herné výstavy. Menšie faux pas sa tento rok stalo E3, keď prostredníctvom zoznamu vystavovateľov prezradili, že tam CD Projekt ukáže Cyberpunk 2077. No a niečo podobné sa podarilo aj organizátorom Gamescomu, keď v oficiálnych nomináciách na ocenenia ešte pred začiatkom výstavy prezradili hneď niekoľko neoznámených hier.

A táto hra bola jednou z nich, pričom to bola snáď aj prvá vec, ktorú nám autori pri prezentácii povedali. Chceli si pre nás pripraviť prekvapenie, no niekto im ho už niekoľko dní dopredu vyfúkol. To však neznamená, že sme neboli prekvapení. Určite sme od projektového označenia Mephisto čakali temnejšiu hru, aj tak nás ale príjemne prekvapilo, že autormi novej hry sú Supermassive Games, ktorí sú v hororovom žánri už dobre známou firmou. No tam prekvapenia nekončili. Toto štúdio bolo totiž známe výrobou exkluzivít pod Sony, no teraz sa s nami stretli za zatvorenými dverami stánku Bandai Namco a hru oznámili pre PC, Xbox One a PS4. A to je pre nich veľká vec.

Stále však s prekvapeniami nekončíme. Aj keď zostávajú vo svojom domovskom žánri, predsa len je The Dark Pictures Anthology niečím špecifická a to viete vyčítať už zo samotného názvu. Nie je to jedna hra, bude to jedna séria. Zároveň to ale nie je epizodický titul, ale antológia. To znamená, že sa síce bude skladať z viacerých častí, no budú to úplne samostatné príbehy, samostatné hororové hry. Predstavte si to napríklad ako jednotlivé série American Horror Story. Každá hra bude mať vlastný príbeh a vlastné postavy, pričom ak sa ich rozhodnete hrať po kompletnom vydaní, môžete ich hrať v ľubovoľnom poradí, nakoľko na seba nebudú nadväzovať.


Konečný počet jednotlivých častí zatiaľ nie je vytesaný do kameňa a určite ho bude ovplyvňovať aj to, aký bude mať séria úspech. Ak si hráčov nenájde, možno ju autori zarežú skôr. Ak sa bude predávať v miliónoch, určite bude dlhšia, no zatiaľ v Supermassive plánujú štyri časti. Budú to skôr kratšie hry a príbehy. Nečakajte od toho Until Dawn, skôr niečo v štýle ich VR hororových hier. Každý hra by tak mala ponúknuť zážitok na nejakých 4-5 hodín, čo nie je veľa, no ani málo. Na dobrý horor to určite bude stačiť, najmä v tomto štýle.

Supermassive totiž neplánujú odbočiť od svojho štýlu, či už ide o hrateľnosť, alebo rozprávanie príbehu. To znamená, že hrateľnosť bude pomerne oklieštená v rámci adventúrych prvkov, no zároveň tu budete mať možnosti voľby, ako dokážete ovplyvniť dej hry. Ak ste hrali ich predchádzajúce hry, veľmi dobre viete, do čoho pôjdete. Koniec koncov nám to ukazuje aj krátky gameplay z dema, ktorý nájdete nižšie v našom videu. Ten je z prvej časti, ktorá vyjde niekedy v budúcom roku (zatiaľ bez bližšieho termínu) a bude sa volať Man of Medan.

The Dark Pictures Anthology  bude založená na existujúcich a známych mýtoch a legendách, ktoré si autori upravia podľa svojich potrieb pre vlastný príbeh. Niečo ako prvé série seriálu Supernatural, ktorý bral známe urban legends a vdýchol im nový život. Niečo podobné čakáme aj tu a vlastne nás ani neprekvapilo, že hneď ten prvý príbeh sa pozrie na loď duchov. Takto chcú Supermassive Games vzdať hold hororovému žánru a aj preto chcú vychádzať z jeho tradičných trópov. Fanúšikovia už asi vedia, čo ich čaká, no nebude to pre každého. Ako som už písal pri Until Dawn, tá hra bola neraz klišovité béčko, ale dobré béčko a ak niekto má rád slashery, tak si tam príde na svoje. Podobne to zatiaľ pôsobí aj tu, no Supermassive dodávajú, že to má byť pocta hororu, nie samoúčelnému násiliu.

Man of Medan napríklad ponúkne päť hrateľných postáv, čo presne zapadá do konceptu známeho práve z Until Dawn. Asi vás neprekvapí, že to je päť mladých ľudí, ktorých môžete jednoducho zaradiť k určitý archetypom, patrí to k žánru. Tí sa vydávajú na more s cieľom nájsť stratený poklad, no ako to býva, nájdu tu akurát nebezpečenstvo a možno mnohí z nich aj smrť. To bude totiž len a len na vás. Päť postáv totiž v mysliach vývojárov z tohto štúdia znamená množstvo spôsobov, ako môžu tieto postavy zomrieť. Potom sa musíte už len sami seba pýtať, či ich dokážete všetkých zachrániť.

Hra má ambície fungovať ako vás morálny kompas, teda sami rozhodnete, kto bude žiť a kto nie. Sami budete formovať vzťahy. Niečo z toho dokážete jednoducho predvídať, predsa len hra používa dobre známe trópy, no niečo nie. Do hry opäť zakomponujú aj niečo svojské, nejaký mechanizmus, na ktorom je vstup do deja vystavaný. Poznáme to z Until Dawn a aj z Hidden Agenda. Tu sa napríklad musíte rozhodnúť, či ste emocionálny, alebo racionálny typ, čo bude mať vplyv na ďalší vývoj, no demo bolo príliš krátke na to, aby sa niečo z toho prejavilo.

Samotnú hrateľnosť si teda môžete pozrieť na videu hore a je to niečo, čo Supermassive prinášajú už pravidelne. S postavami sa pohybujete po prostredí, hľadáte aktívne predmety, rozprávate sa s ostatnými a do toho neustále vstupujú vypäté scény, dokonca aj „ľakačky" ako vo filmových hororoch. Naozaj sa opäť môžeme baviť skôr o interaktívnom filme v tejto oblasti, no ak to bude aspoň také ako v Until Dawn, môže to byť naozaj dobrý interaktívny film, aj keď nie pre každého, nakoľko tu priama hrateľnosť skutočne nie je na prvej koľaji.


Keďže však opäť pôjde o interaktívny film, nesmú chýbať známe herecké tváre. Tie mali vo svojich posledných hrách vždy a ani tentoraz tomu nie je inak. Tou najväčšou hviezdou prvej časti bude zjavne Shawn Ashmore (Iceman) ako Conrad, aj keď zatiaľ nemáme ani poňatia, kto Conrad vlastne bude. Ukázal nám ho len trailer. Avšak vyzerá to tak, že ani zvyšné obsadenie nebude zaostávať a spolu s tým Supermassive opäť nechávajú vyniknúť svoje technológie.

Tváre, ich detaily a aj mimiky sú spracované špičkovo. To isté sa však dá povedať aj o prostredí zdanlivo opustenej lode, ktorá vyzerala veľmi dobre a uvidíme, čo autori dokážu, keď budú môcť pracovať aj s výkonnejším hardvérom. Kamera opäť limituje to, kam sa môžete pozerať a občas to aj hnevá, takže s ňou snáď ešte do vydania popracujú. Najlepšie to môžete vidieť na videu hore. A keď už ho sledujete, nasaďte si slúchadlá a sústreďte sa len na ten nádherne mrazivý zvuk, ktorý umne pracuje s efektmi, s ambientnými ruchmi a presne vie aj to, kedy má pridať nejaké tie sláky. Veď to poznáme už od Psycha.

Pri niektorých hrách môže byť relatívne náročné odhadnúť, ako to s nimi nakoniec dopadne. Na Gamescome sme si vyskúšali hneď niekoľko takých. No v prípade Man of Medan vyložili autori všetky karty na stôl a jasne sa z nich dá vyčítať, že toto bude zážitok veľmi podobný tomu, čo sme zažili s Until Dawn. Ak to bola vaša šálka kávy, máte sa opäť na čo tešiť. Ak nie, ani toto vás pravdepodobne neosloví. Každopádne aj koncept antológie sľubuje, že by mohol osloviť fanúšikov rôznych druhov hororov rozdielnymi témami a príbehmi, ktoré si budeme do značnej miery sami formovať.


napísal matus_ace 1.10.2018



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.