World War 3


Konkurencia pre Call of Duty a Battlefield?

Dojmy pre PC


World War 3 bol jedným z našich posledných zážitkov na Gamescome, no po faktami nabitej prezentácii sme si jednoducho museli tento titul vyskúšať aj za cenu toho, že by sme, nedajbože, nestihli lietadlo domov. Je to veľmi ambiciózna multiplayerová prestrelka, ktorá sa nebojí pustiť do otvoreného boja s veľkými značkami ako Call of Duty či Battlefield. Naopak si doslova žiada, aby sme hru s týmito titulmi porovnávali a v mnohých aspektoch sa snaží dokázať, že sa to dá spraviť inak. Poľskí autori z The Farm 51 síce nie sú v hernom svete žiadni zelenáči, no toto rozhodne nie je ľahká úloha a pokojné dokonca nechcú zanechať ani vody Battle Royale. Early Access je plánovaný na koniec tretieho štvrťroku. Poďme sa teda bližšie pozrieť na to, v čom je World War 3 odlišný, v čom sa snaží byť lepší a či má šancu na úspech.

Všetko to začína detailne prepracovaným editorom vybavenia vášho vojaka. V tomto smere sme snáď nič podobné ešte nevideli a pri pohľade na desiatky ponúk pod ktorými sa skrývali len ďalšie možnosti, nám doslova padla sánka. Ako prvé si asi budete vyberať svoje zbrane. V tejto oblasti nie som žiaden guru, spamäti poznám možno tak AK47 a M416 a preto si tu nebudem vymýšľať ďalšie názvy a sériové označenia, ale vedzte, že tu je masívna ponuka a každú jednu si navyše viete upraviť do posledného detailu.

Názov World War 3 by vo vás mohol evokovať nejaký futuristický konflikt, ale v skutočnosti sa hra odohráva v blízkej, priam až súčasnej dobe, a tak zasadením pripomína napríklad Battlefield 4. Nehľadajte tu pritom žiadne triedy vášho mariňáka. O štýle hrania a úlohe v tíme rozhoduje iba vybavenie, ktoré si so sebou na bojisko vezmete. Nič vám teda nebráni v tom byť medik so snajperkou, alebo sa vybaviť ako trojitý Rambo s tými najmasívnejšími samopalmi. Tu je ale otázne, či to všetko unesiete. Dôležitým faktorom a v podstate jediným obmedzením je totiž váha výzbroje. Tá má masívny dopad na vašu mobilitu na bojisku a tento merač tak musíte neustále sledovať. Validnou stratégiou ale na druhej strane môže byť aj zobrať si so sebou len zopár ľahkých pištolí a snažiť byť rýchlym agentom. Samozrejme, nebudete mať takúto brutálnu ponuku dostupnú hneď na začiatku. My sme hrali prezentačné demo, kde bolo všetko odomknuté. Radi ale vidíme, že ak budete mať chuť a čas, môžete nazbierať naozaj veľké množstvo vybavenia a vytvoriť si svoj dokonalý mix.


Pri zbraniach to, samozrejme, nekončí. Ďalej si môžete vyberať z rôzneho príslušenstva, granátov, anti-tankových mín, C4, bazúk a do všetkého čo strieľa si môžete zvoliť aj až 3 druhy munície, ktoré môžete počas hrania striedať. Všetko je to navyše reálne vojenské vybavenie a žiadne vymyslené komponenty. Potom vás ešte čakajú rozsiahle kozmetické úpravy a nás by neprekvapilo, ak by sa dali zmeniť aj šnúrky na topánkach. Takto vytvorenú konfiguráciu si viete aj uložiť a máte tak hneď niekoľko vlastných štýlov.

Ďalšou veľkou podsekciou menu s úpravami je Strikes, predstavujúce dostupné pozemné vozidlá. Tie si počas hrania budete môcť povolať za špeciálne body a následne tak budú dopravené na určené miesto. Čiže na rozdiel od Battlefieldu sa nebudú objavovať stále rovnaké tanky na rovnakých miestach. Keď vývojár klikol na úpravu tanku, len aby sa znova rozložil na jednotlivé komponenty podobne ako predtým samopal, tak sme už naozaj nevedeli, čo dodať. V tomto ohľade World War 3 už teda teraz prekonal s prehľadom konkurenciu. Kiežby na tom bola celá hra takto dobre.

Predtým než sa dostaneme k samotným herným režimom, treba ešte spomenúť globálnu minihru. K tej máte prístup hneď na úvodnej obrazovke a ide o akési obsadzovanie oblastí. Do tých môžete investovať nazbierané body a keď má práve vaša frakcia navrch, dostávate rôzne bonusy ako nové predmety a skiny. Frakcie sú celkom dve, teda východ a západ. Je len na vás, pre ktorú z týchto dvoch sa rozhodnete a hra na vás v tomto ohľade nekladie žiadne obmedzenia. Pokojne môžete hrať za východ a hrdo nosiť Nemeckú vlajku na ramene. Hra aktuálne obsahuje 4 rôzne mapy a tak tom má byť aj pri prechode do Early Access. Berlín, Varšava, Moskva a Smolensk - všetky vybudované verne svojim predlohám. Prvé tri majú poskytnúť mestskú hrateľnosť, kde sa častokrát dostanete aj do súbojov nablízko, zatiaľ čo Smolensk ponúkne skôr otvorenú zalesnenú krajinu, kde sa ukáže potenciál vozidiel na maximum. Z herných režimov tu máme Warzone 32 a 64, čo sú klasické conquest verzie pre daný počet hráčov.

Zaujímavosťou je tretí režim, ktorý ponúkne hrateľnosť inšpirovanú žánrom Battle Royale. Nebude to ale len o tom prežiť ako posledný. Zahráte si sólo alebo v skupinách a budete čeliť aj rôznym úlohám. Asi najunikátnejším prvkom je zbieranie boxov s informáciami, ktoré vám poskytnú podporu, body a prípadne ďalšie výhody. Má to ale háčik. Nestačí takúto škatuľu len nájsť, ale musíte získané informácie následne zahlásiť základni. Akonáhle však začnete s vysielaním, celá mapa sa dozvie o vašej lokalite. Je to preto delikátna záležitosť a musíte si veľmi dobre rozmyslieť, kedy je ten správny moment.

Warzone režim ponúka už štandardnejšiu conquest hrateľnosť. Práve tento režim sme si mohli vyskúšať vo verejnej hale na Gamescome spoločne s ďalšími 31 hráčmi. Po prezentácii a ukážke možností úprav sme boli veľmi nabudení a aj preto sme boli možno zo samotnej hry trocha sklamaní. Celkovým vzhľadom to veľmi pripomína Battlefield, ale so značnými chybami a drobnosťami, ktoré vám otravujú život. Titul sme hrali na očividne dobrej zostave, no napriek tomu sme ihneď badali nepríjemné prepady snímkovania. Hra je postavená na Unreal Engine 4, ktorý síce vyzerá dobre a realisticky, no má svoje obmedzenia. Pri prestrelkách je aj veľmi dôležité, aký pocit máte zo správania zbrane. Veľké značky to určite dlhé hodiny testujú a vylaďujú zážitok. V tomto smere má World War 3 čo robiť, keďže niekedy sme zo streľby mali takpovediac lacný pocit.

V samotnom pohybe vášho vojaka po bojisku sa autori tiež snažia priniesť viaceré zmeny. Ak sa plazíte po zemi a potrebujete sa rýchlo pozrieť za seba, môžete sa prehodiť na chrbát. To je veľmi intuitívne a zároveň sme to asi v žiadnej inej hre nevideli. Ďalšou unikátnou vecou je spôsob, akým funguje free kamera. Bežne ju v hrách využívame na to, aby sme sa počas behu pozreli cez plece a kryli si boky. Po deaktivovaní sa ale pohľad štandardne vráti do pozície, kam mieri zbraň. Tu to funguje trochu inak a ponúka sa možnosť, kedy sa práve zbraň namieri tam, kam ste doteraz pozerali. V praxi to využijete napríklad tak, že otvorený priestor pred sebou pokrývate streľbou a zatiaľ si kryjete nejakú bočnú uličku. Ihneď, ako sa tam objaví nepriateľ, vypnete free kameru, zbraň skočí na toto miesto a protivníka bleskovo zneškodníte.

Vozidlá sme si vyskúšali len nakrátko, ale platia tu viac-menej pravidlá, na ktoré sme zvyknutí. Vozidlá majú navyše prepracovaný deštrukčný model a napríklad stav tanku je tak reprezentovaný hneď niekoľkými ukazovateľmi. Dokážete mu totiž zasiahnuť delo, alebo sa prefíkane zameriate na optiku. Áno, to sa reálne dá a nepriateľský strelec sa tak stane bezmocným, keďže nič ako prepnutie do pohľadu z vonku tanku tu nie je. Pôsobivé, však? Vozidlá sa nedajú opravovať priamo na bojisku, na to sa musíte vrátiť na špeciálne plošiny, ktoré sa väčšinou nachádzajú na vašej základni.

Vo World War 3 dokážete zničiť nejaké úzke múriky, alebo sa prestrieľať lepenkovými stenami a záclonami. Rozsiahlu deštrukciu prostredia á la Battlefield tu však nenájdete. Podľa autorov to je zámer aj kvôli balansu hry a máp. Ak totiž umožníte hráčom zničiť celé budovy a steny, mapa sa veľmi dynamicky mení, čo môže jednému z tímov poskytnúť veľkú výhodu a totálne tak zmeniť podmienky na bojisku. Pravda je ale asi aj taká, že Unreal Engine 4 na také niečo nie je plne pripravený a implementácia predstavuje technickú výzvu. V tomto smere autori napríklad oproti DICE ťahajú za kratší koniec. Tí so svojou sériou Battlefield používajú vlastný engine, ktorý si môžu dokonale upraviť pre potreby hry. S tým súvisí aj vizuálna stránka. World War 3 rozhodne nie je zle vyzerajúca hra, no konkurencia je v tomto smere veľmi silná.


Zážitok z hrania World War 3 v nás zanechal zmiešané pocity. V niektorých aspektoch absolútne exceluje a potom človeka až prekvapuje, ako je možné, že pocit zo samotného hrania taký skvelý nie je a dokonca tu narazíme aj na hlúpe chyby. Príkladom je napríklad aj ukazovateľ, ktorý sa pri zásahu nepriateľa z nejakého dôvodu sfarbí na bledomodro. To je síce fajn, čo sa týka viditeľnosti, no zakaždým z toho máte pocit, že ste trafili jedného zo svojich (áno, friendly fire tu je aktívne). Ďalej aj nefungujúce animácie, kedy sa napríklad nepriateľ v zaseknutej polohe šúcha po bojisku, alebo nebodaj vznáša nad zemou, kazia celkový dojem.

Áno, hra je, našťastie, ešte v ranom štádiu vývoja a autori majú kopu času všetko poriadne vyladiť. Avšak po takom veľkom množstve zabugovaných Early Access hier, v ktorých sa objavujú stále nové problémy a vyzerá to tak, že nebudú nikdy dokončené, sme skeptickí. Napriek tomu má World War 3 obrovský potenciál a nás hráčov len poteší, keď sa podarí na výbornú. Nielenže tu budeme mať skvelú hru, ale aj zdvihnutý prst pre veľké značky, že tu nie sú samé a len opakovanou recykláciou obsahu môžu o svoju pozíciu ľahko prísť. Tak čo, ste rovnako ako my zvedaví, ako to nakoniec dopadne?


napísal rolan 29.8.2018



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.