The Legend of Zelda: Breath of the Wil...


Stará známa s novou tvárou

Dojmy pre WiiU


S novou Zeldou som strávil pekných pár minút, no aj tak si stále nie som istý, čo vám o nej prezradiť. Niežeby som nemohol. Jednoducho to len neviem, respektíve je toho toľko, že sa informácie ďalej odovzdávajú ťažko bez toho, aby vznikol nezmyselný guláš. V zásade ale platí, že to bolo unikátne stretnutie s hrou, akému by som vo svojej krátkej histórii herných výstav len ťažko hľadal obdobu. Ak ste sa už v minulosti so sériou zoznámili, bude vám tu každú krok povedomý. No zároveň bude pre vás aj úplne nový. Známy svet je rovnaký aj iný. Je to ako povedomé mesto z detstva, do ktorého sa vraciate po rokoch. Jeho esencia je možno známa, no všetko ostatné je nové.

Isté je to, že The Legend of Zelda: Breath of the Wild je pre Nintendo a aj sériu veľkým krokom tak trošku do neznáma. Vybrali sa úplne novým smerom, aj keď pri dodržiavaní niektorých klasických pravidiel. A my sme si to mohli vyskúšať v dvoch demách. Jedno ponúklo voľné hranie vo svete, druhé zas prezradilo niečo viac zo začiatku príbehu hry. Asi to už poznáte z predstavenia hry na E3, no čokoľvek okolo seba vidíte, to sa dá preskúmať. Na každú horu sa dá vyšplhať, z každého svahu zase zliezť dole. Viete plávať v jazerách, no aj loziť po stenách hradieb a chrámov, pričom Link smelo vyzýva na duel Ezia a iných borcov v tomto obore. Nová Zelda vás nebude vodiť za ručičku, ponúkne príbeh, no aj obrovskú slobodu.

Pozeráme sa na stánok Nintenda v Kolíne okolo seba a vidíme množstvo stojanov s hrou, za ktorými sú ďalší novinári a všetci hrajú to isté demo ako my. Všetci začínali v zhruba rovnakom čase (a aj keby nie, demá boli časovo obmedzené, takže veľké rozdiely medzi hráčmi neboli) a nestačíme sa čudovať, že je každý na úplne inom mieste a robí niečo úplne iné. Každý tak mohol mať z dvojice demo ukážok úplne iný herný zážitok. Niekto bojoval, iný zbieral suroviny, ďalší len tak lozil po skalách a skúmal prostredie.


Zo sveta v deme pokojne mohla spadnúť sánka. Bol rozsiahly a plný rôznych možností. Jednoducho sme nevedeli, kam sa najskôr vybrať. Chceli by sme ísť tam, hentam a ešte aj na ďalšiu stranu a všade naraz. Čo skôr, to bola tá najpálčivejšia otázka vo freeroam deme. A keď sme očkom hodili na stanicu vedľa a videli, že niekto iný robí niečo zaujímavejšie ako my, už sme sa tam chceli dostať tiež. A potom k nám prišiel jeden zo zástupcov Nintenda, ukázal nám mapu, odzoomoval a zistili sme, že to všetko naokolo je naozaj len maličký výrez sveta, ktorý hra ponúkne. Na jeho hranice sa nám však nepodarilo dostať.

Freeroam demo možno nebola najlepšia ukážka hry ako takej, ale skôr len prezentácia možností. Vidíte rozbúraný chrám, z ktorého ešte stále stojí vysoká vežička? Vylezte tam. Už len pre ten výhľad na svet navôkol sa to oplatí. Chcete loviť? Pokojne, osvojíte si aspoň základy súbojového systému a pritom ešte získate nejaké tie suroviny, ktoré zjavne v novej hre budú zohrávať významnú úlohu. Alebo ak vo vás drieme drevorubač, môžete rúbať drevo. Tí dobrodružnejší z vás budú chcieť isto hneď vyskúšať padák na nejakom útese či štít na zasneženom svahu, no pozor na mráz, Link sa totiž bude potrebovať zohriať.

Možnosti sú naozaj rozsiahle. Nechcem povedať, že by vám z nich priamo padla sánka, no rozhodne sa v nich jednoducho stratíte. A pravdepodobne aj veľmi radi. Ak ste ako ja, stále sa budete chcieť niekam štverať, aby ste sa dostali najvyššie, získali ten najlepší výhľad a možno tam našli aj niečo tajné a skryté. Problémom je, že si pritom úplne prestanete uvedomovať čas. Skáčete z jedného monumentu na druhý, vyzvete do súboja kamenného obra a podobne. Už som sa chystal na ďalšie miesto, na ktoré by som skočil, no v tom sa predo mnou zjavila obrazovka s nápisom „Thank you for playing“. Ale aj tak idem toto demo znova a skúšam iné a nové veci, na ktoré som predtým nenarazil, či som si ich nevšimol.

Takto nejako prebiehalo moje hranie Freeroam dema a ak by si hra vedela aj vo finálnej verzii zachovať takúto radosť z bádania, skúmania a objavovania, je sa na čo tešiť. Dobrou správou v tomto prípade je, že Story demo na to išlo veľmi podobne, no v niektorých aspektoch bolo trošku viac priamočiarejšie. Stále sme mali slobodu výberu vlastnej cesty, no tu a tam sme mohli vidieť a zažiť niečo dôležité. A bolo zaujímavé skúmať toto demo, v ktorom Nintendo chcelo niečo naznačiť, no zároveň nič neprezradiť.

Vo svete sa prebudila tajomná a starobylá sila, ktorá dala do pohybu mnohé neznáme veci. Pravdepodobne nebude náhoda, že sa spolu s ňou Link ocitne uprostred svätyne. V jeho koži musíte postupne odhaliť, čo sa za tým všetkým skrýva a bude len na vás, ako hlboko sa do príbehu rozhodnete ponoriť. Už prvé stretnutie s tajomným starcom ale dá jasne najavo, že asi príbehom len tak nepreletíte a ak ste poctiví hráči, rozhodne budete chcieť vedieť viac. Starec vás jemne navedie na cestu a na nej sme v deme stihli stretnúť ešte drobného pomocníka Koroka.

Breath of the Wild so sebou prinesie naozaj veľa noviniek v rámci série a jednou z nich bude aj dabing. Séria totiž vždy stavala na inej, možno trošku staršej forme rozprávania, ktorá keď už využívala slová, tak prichádzali v textovej podobe. Teraz vás už hneď na začiatku privíta hlas. Nežný a opäť tajomný, no netušíte, komu by mohol patriť. Je to Zelda? To možno zistíte neskôr. Opäť však veľkú úlohu zohrajú rôzne mystické sily, čo nám jasne naznačili svätyne, v ktorých bola možnosť modliť sa, no zatiaľ v deme bez väčšieho dopadu.


Gamepad Wii U je priamo do hry zakomponovaný prekvapivo inteligentným spôsobom, keďže je premenený na herný prvok. Link v hre dostáva akúsi dosku, ktorá mu má na jeho púti pomáhať a táto sa náramne podobá práve na ovládač. Používate ho už štandardnými spôsobmi – ako mapu aj ako veľký inventár. Veríme však, že Nintendo časom ukáže aj ďalšie možnosti jeho využitia. Vyskúšali sme si napríklad amiibo podporu, kde Wolf Link amiibo do hry prenesie pomocníka v podobe vlka. Musíte si na neho ale dávať pozor, keďže po jeho smrti ho budete môcť opätovne použiť až o 24 hodín.

A okrem toho všetkého skúmania a hľadania dobrodružstva príde tu a tam aj čas na tasenie mečov či iných zbraní. Inventár je naozaj veľký, môžete v ňom mať udicu, luk so šípmi, fakľu, no aj zbrane - od jednoduchých konárov, cez meče, až napríklad po sekery, ktoré si môžete potichu ukradnúť z kempu nepriateľov. Hra totiž ponúkne aj stealth možnosti a zakomponovala dva dôležité ukazovatele. Ten prvý meria teplotu a dáva vám najavo, kedy už mrznete. Ten druhý zas ukazuje hluk, ktorý v prostredí robíte. Môžete sa tak aj vďaka nemu pokúsiť o nenápadné zakrádanie a útok od chrbta.

Takmer hodina strávená s hrou v tej či onej podobe by sa mohla zdať ako dostatočný čas na zhodnotenie a odhad toho, čo nás čaká, no opak je pravdou. The Legend of Zelda: Breath of the Wild bude naozaj masívnym zážitkom a to je vlastne to jediné, čím si po Gamescome môžeme byť na 100% istí. No taktiež sa javí byť nápaditou hrou, v ktorej nebude chýbať zábava, tajomno a množstvo nápadov. A to sú veci, na ktoré sme pri tejto sérii už dávno zvyknutí.


napísal matus_ace 12.9.2016



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.