Call of Duty: Infinite Warfare


Ako sa javí nové Call of Duty?

Dojmy pre PC, PS4, Xbox One


Call of Duty je séria, podľa ktorej byt ste si mohli nastavovať hodinky. Je síce jednou z najväčších sérii na hernom trhu, no už dlhé roky to v nej prebieha vždy podľa jednej známej šablóny. Dokonca už vždy dopredu vieme, ktoré štúdio bude stáť za ďalšou hrou. Na konci jari nás čaká predstavenie, na E3 vidíme gameplay videá z kampane, do Gamescomu tu a tam Activision niečo predstaví (napríklad novú Zombies kampaň), no a na Gamescome už máme hrateľný multiplayer. Do novembra už len čakáme na vydanie, pričom nám Activision v správach a videách rysuje už konkrétne kontúry hry a pripravuje nás na Season Pass.

Tento rok to je ale inak. Predstavenie, E3, menšie novinky a oznámenia v lete sme tu mali ako aj predtým. Avšak zmena prišla na Gamescome. Roky sme tam zvyknutí hru skúšať na vlastnej koži v niekoľkých multiplayerových zápasoch, no to sa tentoraz nestalo. A verte mi, všetci sme boli prekvapení. Namiesto hrania sme sa pohodlne usadili a sledovali inside look troch zo štyroch hlavných častí hry, ktoré nás tento rok čakajú. S komentárom sme si za zatvorenými dverami pozreli ukážku kampane, videli sme aj súčasnú tvár Modern Warfare v ukážke z remasteru, no a nakoniec nám autori predviedli aj nových zombíkov.

To však nie je jediná zmena v tohtoročnej inkarnácii série. Call of Duty: Infinite Warfare už nejakú bežnú vojnu hádže za hlavu. Ak ste si pri predchádzajúcich častiach mysleli, že sú poriadne sci-fi, tak sa pripútajte. Teraz totiž letíme do vesmíru. Infinity Ward na hre robia údajne už od roku 2014 a zavedú nás v nej do ďalekej budúcnosti, kedy už Zem nedokázala uniesť rastúcu populáciu, a tak sa ľudstvo obrátilo ku hviezdam. Slnečná sústava sa stala domovom mnohých kolónií, no aj miestom obchodu a ťažby dôležitých surovín. Svet sa zjednotil pod vlajkou UNSA, no táto idylka dlho nevydržala a musí čeliť radikálom z SDF. Medzi dvomi frakciami prebieha vojna a vy sa ocitáte v koži kapitána Nicka Reyesa, ktorý velí vesmírnej lodi Retribution.


Retribution je Nickovým hlavným stanom a z nej sa spolu so svojím tímom vydáva na misie vo vesmíre a jednu takú sme si mohli pozrieť. Zaviedla nás na asteroid, ktorý bol domovom UNSA stanice, ktorá sa ale záhadne odmlčala. A nielen to, z nejakého dôvodu je tento asteroid navedený na kolízny kurz so Slnkom. Musíte sa tak naň rýchlo dostať, zachrániť, koho len bude možné a ešte rýchlejšie odtiaľ zmiznúť. Musíte ale rátať s problémami a tým najväčším sa zdá byť rotácia asteroidu, ktorá ho každú chvíľu vystavuje slnečným lúčom a tie sú pre vás smrteľné. Po povrchu tak musíte prebehnúť len v momentoch, keď sa nachádzate na odvrátenej strane asteroidu.

A asi netreba pripomínať, že vás čaká veľa momentov záchrany na poslednú chvíľu, kedy je ešte aj pád na zem pri behu predskriptovaným eventom. Príkladom záchrany na poslednú chvíľu je zatvorenie bezpečnostných dverí tesne predtým, ako by vás Slnko dokázalo spáliť. Infinity Ward sa tak opäť pri budovaní atmosféry spoliehajú hlavne na presné pripravenie všetkých herných udalostí. Ale v útrobách samotnej stanice je to už o niečom inom. Atmosféra je skôr komornejšia a temnejšia. Počujete len ambientné zvuky a postupne nachádzate nejaké tie mŕtvoly, no netušíte, kde sa tu nabrali. Nachádzate indície a rozhodne tu niečo nesedí s robotmi.

Zaujímavé je, že aj keď je hra zasadená do ďalekej budúcnosti, kde budete lietať vo vesmírnych stíhačkách a bojovať v beztiažovom stave, nepôsobí ako ťažké sci-fi a tiež nie až tak futuristicky. Minimálne nie po stránke dizajnu výstroja a výzbroje, ktorá sa zas až tak nelíši od predchádzajúcich častí. S troškou nadnesenia by sa dalo povedať, že hra pôsobí takmer súčasne. Pozriete sa na svojich vojakov a vyzerajú relatívne obyčajne. Aj svet okolo vás je ukotvený v súčasnosti a až na pár vecí sa autori držali pri zemi, čo je možno trochu netradičné, no vyzerá to fajn.

Druhou predvádzanou súčasťou bol remaster Call of Duty: Modern Warfare, z ktorého nám tvorcovia predviedli prepracovanie misie Shock and Awe, čo je desiata misia hry a asi najlepšia možná na takúto ukážku. Ak si ju už nepamätáte, je v nej úplne všetko. Začínate vo vrtuľníku pri prelete ponad púšť, pomaly sa dostávate k mestu a kosíte desiatky nepriateľov roztrúsených po strechách, pričom sa snažíte zlikvidovať hlavne tých, ktorí majú RPG. Po pár minútach pristávate na zemi a beriete to do vlastných rúk.

Všade je akcia, stále okolo vás niečo vybuchuje, predvádzajú sa časticové efekty. Vy pri tom všetkom bojujete v uliciach, no presúvate sa aj do budov, ktoré musíte vyčistiť od nepriateľov. Konečne sa dostanete z ulíc, nastúpite opäť do vrtuľníka, no jeden z vašich je zostrelený a vy tak máte obmedzený čas na záchranu pilota. To sa vám len tak-tak podarí, no táto misia nekončí happyendom. Na jej konci vybuchne atómovka, čo je vlastne aj jedna z najznámejších scén v sérii od jej prerodu do súčasnosti a budúcnosti.

Ako som už skôr napísal, na prezentáciu je táto misia ideálna a je v nej všetko. A už na prvý pohľad je vám jasné, že aj keď hra nevyzerá úplne súčasne, prešla veľmi slušným faceliftom a pohľad na ňu neurazí, aj keď vek je badať aj na remasteri. Zároveň sa ponúka veľmi zaujímavý kontrast, keď máte takto hneď po sebe odprezentované ukážky z Infinite Warfare a Modern Warfare. Tento kontrast je obrovský - vo svete, jeho štylizácii a aj akcii. Stále ale dokážete jasne identifikovať, že ide o hry z tej istej série a vidíte medzi obomi ukážkami výrazné paralely a príbuzenstvo.




Nakoniec nám vývojári predviedli aj nových zombíkov, ktorí si odbili debut práve počas Gamescomu. Infinity Ward si zjavne zobrali inšpiráciu z minuloročnej inkarnácie tohto populárneho režimu a opäť trošku popustili uzdu fantázii. Zombies in Spaceland opäť ponúkne poriadne strelenú variáciu na vraždenie nemŕtvych vo štvorici a tentoraz zavedie hráčov do „šialených osemdesiatych“, ako to opísali autori. Spolu s tým stavili aj na tradičné trópy, ktoré sa viažu k tejto ére, ako napríklad neónové vizuály a hudba (napríklad Frankie Goes To Hollywood). Okrem štýlu zombíkov z Black Ops 3 sa tu však možno trochu pretavil aj Blood Dragon.

Príbeh zombie režimu vás zavedie do retro sci-fi zábavného parku, kam si výstredný Willard Wyler (Paul Reubens) pozval štvoricu nádejných hercov. Nečaká ich tam však konkurz, ale boj o život. Predstavujú štvoricu archetypálnych postáv a sú to Andre (Jay Pharoah), A.J. (Ike Barinholtz), Pointdexter (Seth Green) a Sally (Sasheer Zamata). Bonusom a poriadnou fackou až z 80. rokov je miestny DJ, ktorý hrdinom pomáha v boji svojimi inštrukciami a zhodou okolností vyzerá a rozpráva presne ako David Hasselhoff.

Tohtoročné netradičné Gamescom stretnutie s Call of Duty v nás zanechalo nesúrodé dojmy. Chceli sme hrať, no nebolo čo. Všetky prezentácie ale ponúkli pekný a hlboký pohľad na tri zo štyroch základných pilierov hry. Zombíci vyzerajú správne uletene, no možno by sa už uživili aj v samostatnom titule. Modern Warfare sa vráti v dobrej forme. No a Infinite Warfare ponúkol aj zaujímavé a menej podarené momenty, no už je otázne, či to ešte stále vôbec je Call of Duty, alebo niečo úplne iné. Dozvieme sa 4. novembra.


napísal matus_ace 30.8.2016



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.