MGS V: PHANTOM PAIN

MGS V: PHANTOM PAIN

Snake sa predvádza v Afganistane

Skôr než sa pustím do popisu misie v Afganistane a noviniek ktoré nachystali a predvádzali Kojima Productions na tohtoročnej E3, musím sa k niečomu priznať. Metal Gear Solid: Ground Zeroes u mňa zabodoval na plnej čiare. Rešpektujem názory iných, no nesúhlasím s tým, že šlo o predražené demo a odmietam akceptovať, že po prejdení jednej misie už nebolo čo na základni robiť. Toto však nie je obhajoba Ground Zeroes, len vás chcem pripraviť na to, že Metal Gear Solid V: Phantom Pain nebude iný.

Nehovorím o množstve obsahu ani o počte misií, tých bude vo Phantom Pain podstatne viac, ale o sandboxovom hraní. Kojima Productions "napravítkované" a presne nalinajkované postupy na nepriateľskom území hodili za hlavu a dovoľujú pristupovať k misiám podľa ľubovôle. Ak potrebujete byť na konci za pár hodín alebo hru prechádzať speedrunom, nech sa páči. Phantom Pain ďalej rozvíja ideu otvoreného sveta a využívania zakúpeného vybavenia a prostredia pri plnení úloh.


Misia v Afganistane v predvádzanom E3 deme, ktoré bežalo na PS4, začína konským lajnom. Keď vykoná Snakeov kôň potrebu, vydáva sa do neďalekého tábora, kde je údajne väznený Kazuhira Miller, partner, s ktorým vybudoval Outer Haven. Na začiatku sa ešte mihne Ocelot a ukáže Snakeovi smer. Bol predsa deväť rokov v kóme. Od toho momentu sa začína záchranná misia, na konci ktorej je známka S. Nie sú ukázané alternatívne cesty, iba nové techniky, ktoré vám pomôžu pri nepozorovanom prechádzaní misií.

Jednou z nich je aj schovanie sa za telo koňa alebo plazenie sa na chrbte s namierenou zbraňou. A nebola by to tvorba Kojima Productions, keby demo nebolo plné vtipov, narážok a easter eggov. Pri rozhovore s Ocelotom si Snake zvyká na novú protézu namiesto ruky, namáha sa, aby si vzal čutoru s vodou a napil sa z nej. Neskôr vŕgajúca protéza nahrádza klasické zaklopanie na stenu a prilákanie stráži.

Ak ste hrali Ground Zeroes, mnohé techniky, ako označovanie cieľov a ich viditeľnosť cez steny, CQC z kontajnera či spacifikovanie nepriateľa spoza rohu, už isto poznáte. Absolútnou novinkou je dramaticky vylepšená kartónová krabica. Snake z nej teraz môže vykuknúť, vystreliť a potom sa schovať. Ako čertík z krabičky prekvapiť nepriateľa, nechať sa v nej spozorovať a bočnou stranou z nej vyskočiť von. A keď sa stráž ku krabici priblíži, prekvapíte ju z iného uhla.

Svet Phantom Pain je obrovský, jeho rozloha by mala byť 200x väčšia ako v Ground Zeroes. V prostredí sú roztrúsené surové diamanty potrebné na upgradovanie a udržovanie chodu základne (o nej neskôr), mnohé zákutia a tajné miesta, pohybuje sa tu dokonca divá zver. Veľkú rolu bude zohrávať dynamické nepredvídateľné počasie. V púštnej búrke je napríklad znížená viditeľnosť a pri striedaní dňa a noci sa mení aj správanie stráží - večer je ich napríklad menej. Tok času sa dá v hre zrýchliť fajčením elektronickej cigary. Vo forme časozberného videa život v hre okolo Snakea akceleruje.

Snake má po ruke funkčne vylepšeného pomocníka iDroid. Neukazuje iba mapu, rozostavenie stráži a checkpointy, ale je dôležitým komunikátorom so základňou, o ktorú ste sa už starali v Peace Walker. Osobne tento diel považujem za najkomplexnejší a som rád, že manažment sa vráti v oveľa prepracovanejšej podobe. Základňa už nie je iba východiskovým bodom, kde si vyberáte misie, ale spojenie s jednotlivými oddeleniami máte aj vtedy, keď ste v teréne.

Ak potrebujete zásoby alebo nové vybavenie, necháte si ho dopraviť a ak namierite presne, tak balík môže dopadnúť na hlavu stráže. V Phantom Pain môžete používať Fulton Recovery System, pomocou ktorého posielate na vašu základňu nových regrútov zo zajatých alebo omráčených nepriateľov. Ale to nie je všetko. Na základňu môžete posielať aj vozidlá, tanky, džípy, obrnené transportéry aj ovce.


Čím väčšia armáda, tým lepšie vybavenie a kvalitnejšie a presnejšie informácie v teréne. Zatiaľ čo oddelenie výskumu pracuje na upgradoch, môžete požiadať o analýzu tábora, ktorý sa snažíte infiltrovať. Na mape sa potom zaznačia miesta, kde sa zdržujú stráže. iDroidom sa dajú aj skenovať dokumenty, ktoré vám pomôžu pri ďalších misiách, dokáže predpovedať počasie alebo privolať kobercový nálet, ktorým dáte bodku za misiou.

Čo je na Phantom Pain najlepšie je to, že základňa nie je tvorená iba štatistickými údajmi, ale že skutočne existuje! Snake a Miller naozaj postavili Outer Haven, podobá sa na Big Shell z MGS 2, je na šírom mori a môžete sa po nej prechádzať. Na základni sú všetci vojaci, technika a dokonca aj tá ovca. Zo zdrojov, ktoré nájdete v teréne, ju môžete vylepšovať a zväčšovať. Môžete s mužstvom trénovať a zvyšovať jeho efektivitu aj investovať do kanónov a obranyschopnosti, pretože základňa môže byť napadnutá.

Metal Gear Solid 5: Phantom Pain sa neprezentuje ako taktická špionážna hra, ale taktická operácia, ktorú budete mať plne pod kontrolu.


napísal spacejunker 18.6.2014
Páči sa mi!
MGS V: PHANTOM PAIN


PC
PS3
PS4
Xbox 360
Xbox One

Vývoj: Konami / Kojima Productions
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 1. september 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19811)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk