GHOST RECON ONLINE

GHOST RECON ONLINE

Útok na špičku free to play hier

Dojmy

Séria Ghost Recon kedysi zažila slávu a honosne na sebe nosila meno známeho autora Toma Clancyho. Jeho politické thrillery brali dych svojimi reálnymi kontúrami, ich svety sa kedykoľvek mohli stať realitou. V niekoľkých prípadoch dokonca roky pred vypuknutím predpovedal konflikty v rôznych častiach sveta. V koži členov špeciálnych jednotiek sme sa už neraz vydali, pomaly a opatrne, naprieč hrozbám svetového terorizmu, aby sme jedným presným a tichým zásahom nakoniec zachránili ľudstvo. Nebolo to nič náročné, no prím hrala taktika. Doby sa menia, takýto štýl sa už dnes nenosí a postupne sa aj duchovia vytratili ako po dobre odvedenej akcii. A teraz sa ukazuje, že sa odmlčali len preto, aby na hráčov teraz vybehli v plnej sile. Možno aj väčšej ako by sa na tajnú jednotku duchov patrilo.

Na vojakov budúcnosti vo Future Soldier sme sa už pozreli. Najnovšie technológie, neviditeľnosť, spolupráca s tímom, no aj prestrelky a explozívna akcia. A teraz prišiel rad aj na Ghost Recon Online. Ten je tak trochu v úzadí, nevenuje sa mu zatiaľ toľko pozornosti, nevidíme z neho každú chvíľu nové video. Skôr naopak, vývoj sa tichučko chýli ku koncu v singapúrskej pobočke Ubisoftu. Free 2 play tituly zažívajú boom a na tejto módnej vlne sa rozhodla zviezť aj jedna z najznámejších značiek Ubisoftu. Uzavretá beta verzia sa nám skončila a my sme v nej samozrejme nesmeli chýbať.

Dokonca tu narazíte aj na isté pozadie, aj keď vzhľadom na typ titulu je pochopiteľné, že na príbeh sa tu nehrá. Jednoduchá línia teroristickej hrozby sa opäť raz črtá, no tentoraz do nej už hlbšie nenačriete. Dalo by sa tu poukázať na paralely s Ghost Recon: Future Soldier, najmä vďaka použití rovnakých (tradične teroristických) lokalít ako napríklad bohato zastúpené Rusko. Trojročný vývoj a zameranie čisto na online časť sa tak pomaly vykresľujú, no táto nedokončená skica zatiaľ nebudí tie najlepšie dojmy. Pozrime sa teda na to, čo nám hra ponúkne.


Priestor free 2 play hier začína hustnúť. Každú chvíľku sa ohlási nový prírastok a tak sa časom aj stane, že presadiť sa bude ťažšie. Môžeme to vidieť napríklad na vstupe väčších štúdií a lepších technológií. Ghost Recon Online do boja ide s tým najcennejším, čo má – pomalým taktickým postupom vpred v spolupráci so svojim tímom. No aj táto taktika musela v niekoľkých bodoch ustúpiť intenzite hrania a prístupnosti väčšiemu publiku. 

Na hru nazeráte cez plecia vašej postavy (podľa preferencií), pričom si však stále držíte primeraný prehľad o dianí pred sebou. Základ hrania by sme mohli nájsť v subsérii Advanced Warfighter. Nechýba menenie polôh postavy, v niektorých fázach veľmi užitočné, systém krytia a samozrejme ani vykláňanie spoza stien a komunikácia s členmi tímu. Všetko, čo potrebujete, aby ste sa nestali ľahkou korisťou hneď v úvode. Teda žiadne odbočenie od tradície. Všetko to poznáme a všetko by to aj bolo úplne super, keby to fungovalo tak ako má.

Na úvod by som spomenul systém krytia. Ten treba súrne doladiť, postavy sa často kryjú za ničím, zasekávajú sa o objekty, či je občas možné trafiť aj cez kryt. A je jedno, či to je drevená stena, alebo betónový múr. S ležaním sa zase spája ojedinelé prepadnutie pod textúry a taktiež trčanie cez objekty. Čas na opravu autori ešte majú, tak ho snáď využijú. Občas vám ešte zahapruje beh, no ten sa tu až tak často nevyužíva. Šikovne je spracovaný sklz, ktorý vám neraz dokáže zachrániť život, keď zbadáte nepriateľa a na poslednú chvíľu buď vkĺznete do krytu alebo sa aspoň vyhnete zásahu.

Mapy sú rozporuplné. Môžete si ich dobre obzrieť pred bojom a ešte v tejto fáze vyzerajú dobre. Pre obe strany (8 na 8) sú dobre vyvážené aj vizuálne pomerne príťažlivé. Urbanistické prostredia v Rusku plné rôznych konštrukcií a zničených budov pôsobia slušne atmosféricky. Metro je síce trochu vykradnuté z iných hier, no dojem z neho je rovnaký. Je tu vojna a kľúčovú rolu v nej zohrávajú tichí zabijaci. Možno trošku komicky vyznievajú billboardy na rôzne Ubisoft hry v zničenom ruskom meste. Mapy sú rozdelené na zóny, v ktorých sa nachádzajú body, o ktoré sa bojuje. V jednom režime sa dajú ešte získať späť, v druhom už nie. Problém nastáva vtedy, keď sa už jeden tím dostane ďaleko. Potom vám ostávajú už len dve veci. Buď sa vydať napospas súperovým sniperom a zomierať pri každom druhom pokuse o priblíženie, alebo počkať do konca odpočítavania.

A nie sú to len sniperi. Lepšie vyváženie sa pýta na viacerých miestach, no toto je asi najväčší problém. Hru totiž v tomto príklade máte síce už vyhratú, no ak ju chcete aj dohrať, tak vás to bude stáť štatistiky. Ak takáto situácia nastane v iných hrách, tak môžete zmeniť triedu postavy. To však v Ghost Recon Online možné nie je a to je ďalší kameň úrazu. Postavu si volíte len pred hrou a počas nej už si musíte vystačiť so stávajúcou. Má to však aspoň jeden plus. Dostať sa so svojim tímom okolo nepriateľov a prekvapiť ich zozadu s tlmičom je o to väčšia radosť, aj keď v týchto záverečných fázach už to mapy moc neumožňujú. 

K dispozícii máte na výber tri triedy postáv: ľahký assault, ťažký support a už spomínaný sniper. Všetky si môžete aj mierne prispôsobiť a samozrejme kúpiť novú výzbroj a vybavenie. Tu prichádzajú na rad aj mikroplatby, keďže je váš postup veľmi pomalý a aby ste sa dostali k pokročilejším veciam hneď, tak si budete musieť priplatiť. Platenie sa vám núka o to viac, že musíte cvakať aj za nákup granátov, ktoré ste predtým minuli. Beta však budila dojem, že platenie nie je jedinou cestou k víťazstvu, takže systém Pay 2 Win by sa tejto hre mohol vyhnúť. Všetkého je v Ghost Recon Online dosť a nechýbajú ani špeciálne „duchárske“ schopnosti ako oslepenie nepriateľov, neviditeľnosť a podobne.


Graficky hru poháňa známy engine YETI, ktorý poznáme už z Advanced Warfighter a vo vylepšenej verzii sa objaví aj vo Future Soldier. Ako už môžete vidieť aj z okolitých obrázkov, tak GRO tých vylepšení moc nepobral. Nevyzerá síce najlepšie, no hlavné je, že sa hýbe veľmi dobre a s jej chodom by ste nemali mať problém. Ani zvukovo nie je najhoršia a zatiaľ, čo sa technológií týka, tak sa radí k tomu lepšiemu, čo môžete medzi Free 2 Play hrami nájsť.

Kým sme nedávno o Tribes: Ascend hovorili ako o najlepšej Free 2 Play FPS a jednej z najlepších Free 2 Play hier vôbec, tak v prípade Ghost Recon Online sa karta obracia a podľa dojmov z bety to zatiaľ na ašpiranta na vysoké priečky nevyzerá. No to neznamená, že by ste sa pri hre nebavili. Chyby síce má, no nie sú také, ktoré by sa nedali vyriešiť updatom. Taktiež na zatiaľ nie práve najlepšom vyvažovaní tímov sa bude dať ešte zapracovať. Systém platieb nie nie nevyvážený a tak by nemusela zvýhodňovať platiacich hráčov. Ako to nakoniec dopadne, uvidíme neskôr v tomto roku na PC a WiiU.


napísal matus_ace 31.5.2012
Páči sa mi!
GHOST RECON ONLINE


PC

Vývoj: Ubisoft / Playman / Ubisoft
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 15. august 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19628)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk