Avatar


Poodkryme rúško tajomna.

Dojmy pre PC, PS3, Xbox360, Wii


Filmový projekt Jamesa Camerona s názvom Avatar je stále zakrytý rúškom tajomstva. Prvý poriadny trailer je pripravený na tento piatok, v rovnaký deň bude krátkym videom odprezentovaný aj herný projekt s rovnakým názvom. A práve herného Avatara nám dnes na GamesCone odprezentovali v Ubisoft stánku.

V ďalekej budúcnosti na Zem doľahne kríza, ktorej sa obávame už teraz. Ľudstvo vyčerpá všetky prírodné suroviny, neostane nič, čo by sa dalo využiť pre potreby priemyslu ba ani pre splnenie základných potrieb. Zúfalá situácia si vyžaduje zúfalé riešenie – kolonizácia planéty Pandora vzdialenej 4 svetelné roky od našej rodnej kolísky.  Okrem nedýchateľnej atmosféry, agresívnej flóry i fauny ľudských kolonizátorov na Pandore čaká ešte jedno prekvapenie – trojmetroví, do modra zafarbení domorodci Na'vi.

Hráč sa vžije do postavy vojaka korporácie RDA, ktorej úmysly sú na prvý pohľad jasne čitateľné. Využitie nesmierneho minerálneho bohatstva Pandory v prospech záchrany ľudstva znie ako šľachetný ba dokonca hrdinský cieľ. Lenže každá minca má dve strany a v tomto prípade záchrana Zeme znamená katastrofu pre Pandoru a všetkých jej obyvateľov. Morálna otázka a voľba menšieho zla bude plne v réžii hráč, svojimi činmi a rozhodnutiami zásadnou mierou ovplyvní, ako príbeh o  Avatarovi skončí.

Prezentované demo akčnej 3rd person strieľačky začalo príletom scifi vrtulníka, ktorý hlavnú postavu dopravil na malé poľné letisko. Vrtuľník, rovnako ako množstvo ďalších vozidiel v hre, je možné ovládať. Počas krátkeho výkladu sme mali možnosť vidieť ešte buginu a tiež malého mecha ovešaného guľometmi.

Po pristáti viedli naše kroky cez hustú džunglu plnú síce zelených, ale pre pozemšťana veľmi exotických rastlín. Čoskoro sme sa presvedčili, že producentovo „na Pandore je všetko proti vám“ platí do slova. Ocitli sme sa pod útokom zvierat i rastlín, pričom fauna i flóra dokázala byť rovnako nebezpečná. Džungľa skrýva mnohé smrtiace tajomstvá, navyše vďaka striedaniu dňa a noci dochádza aj k zmene vyskytujúcich predátorov a tak keď už si myslíte, že ste si na nepríjemných viperlionov zvykli, objavia sa na scéne úplne iné nočné potvory.

Skúmanie nepriateľov, odkrývanie ich slabých a silných stránok je jednou z možností, ako vylepšovať svoju postavu. Druhou je plnenie primárnych a sekundárnych misií, ktoré je možné plniť niekoľkými spôsobmi. Odomknuté skilly dokáźu neraz zvrátiť priebeh bitky, prípadne sa jej úplne vyhnúť. Od neviditeľnosti až po kobercové nálety, Avatar príde s množstvom schopností, zlepšovaním parametrov, upgradami zbraní i brnenia.

Ničím nerušenú vychádzku po džungli (teda ak medzi „nič“ nepočítame desiatky ozbrojených stretov s radovými nepriateľmi) po chvíľke prerušil prvý väčší protivník. Predstavte si pozemského nosorožca, niekoľkokrát ho zväčšte, prefarbte do modra, pridajte jeden pár očí a hlavu vymodelujte podľa žraloka kladivohlavého.  Takýto macko si poradí s čímkoľvek, nezachránia sa pred ním ani minimechovia a tak neostáva nič iné len nájsť slabinu v jeho pancieri alebo použiť zbrane väčšieho kalibru (rozumej raketomet).

Zásadné prekvapenie prichádza v momente, keď prezentujúci odpovie kladne na možnosť prijať vedľajšiu misiu a miesto vojaka pozemšťana sa okamžite zmocníme domorodého Na'viho. Guľomety, raketomety a granáty vymenia kyjak, meče a luk s obrovskými štítami. Gameplay sa z Gears of War (alebo skôr Lost Planet) štýlu zmení na hack and slash, letecké nálety sú nahradené používaním prírodných schopností nie nepodobných mágii. Zatiaľ čo ľudia sa spoliehajú na kovové monštrá a vozidlá, domorodci sa bránia pomocou každého prírodného elementu, ktorý im Pandora ponúka. To, proti čomu ste ešte pred pár sekundami ako pozemšťan bojovali sa zrazu stáva vaším najväčším spojencom. A o tom je vlastne celá hra. Spoľahneme sa na na technológiu, alebo sa skôr uchýlime k prírode?

Grafické spracovanie planéty je výborné. mimozemská džungľa prekypuje zeleňou, herný svet síce nie je sandboxový, no nemusíte sa obávať ani metrových koridorov. Všimli sme si tiež prácu so svetlo, najmä prechod medzi obdobiami dňa vyzerá naozaj dobre. Detaily postáv, zbraní i objektov sú na vysokej úrovni, čo spolu s výborným ozvučením sľubuje poriadne audiovideofilné hody.

Keď sme si už mysleli, že sa prezentácia skončila, boli sme vyzvaní k odskúšaniu dema. V druhej miestnosti na nás čakala obrovská telka s podporou 3D režimu a chlapík s okuliarmi v ruke. Presne tak, Avatar je jedna z prvých hier, ktorá bude podporovať 3D imersívny zážitok. Pre vytvorenie 3D obrazu potrebujete tri veci, hru, ktorá takúto technológiu podporuje, televízor schopný vykresliť 3D obraz a spomínané okuliare. Po ich nasadení sme boli doslova vtiahnutí do džungle na Pandore, rovnakí pocit mali aj kolegovia novinári stojaci za nami. 3D mód vyzerá skutočne dobre, aj keď hra samozrejme nie je až taká ostrá a stratí na detailnosti. Pocit z priestoru tieto nedostatky hravo prekoná a snaha skutočne sa dotknúť všetkých tých exotických kvetín v nás ostala ešte dlho po odohraní dema.

Avatar je naplánovaný na koniec tohto roku a ak vás navnadil tak, ako nás, možno vás poteší správa, že sa objaví na všetkých aktuálne podporovaných platformách. Na Wii-čku a DS-ku dokonca budú hry pozmenené aj príbehovo a osvetlia cely príbeh kolonizácie Pandory z iného pohľadu.


napísal je2ry 20.8.2009



Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.