AMD sa dalo na cestu vydávania veľkých aktualizácií ovládačov |
Omega driver dokáže lepšie využiť grafické karty a APU, zavádza Virtual Super Resolution a FreeSync a vylepšuje plynulosť a ostrosť prehrávaného videa.
AMD v poslednom čase zostalo v tieni Nvidie a jej noviniek na poli hardvéru aj softvéru. Spoločnosť síce dramaticky zlacnila cenu svojej top dvojčipovej karty R9 295X2, ale inak sa držala v ústraní. To sa má teraz začať meniť a nový Catalyst Omega driver, ktorý priniesol naraz viacero vylepšení AMD APU a AMD Radeon grafických kariet, ale hlavne ukazuje veľkú zmenu prístupu k vydávaniu aktualizácií ovládačov. Spoločnosť bude naďalej pokračovať aj vo vydávaní menších aktualizácií, ktoré sa budú objavovať podľa potreby v priebehu celého roka, ale zároveň plánuje vydávať veľké balíky s novými funkciami, vylepšeniami výkonu a veľkými opravami bugov. Tieto balíky budú vychádzať pod spoločnou vlajkou Omega.
Z vylepšení a nových funkcií možno hráčov najviac zaujme Virtual Super Resolution. Už meno napovedá, že sa jedná o napodobenie Dynamic Super Resolution od Nvidie. Softvér umožní grafickej karte renderovať hry vo vyššom rozlíšení, než je pripojený monitor schopný zobraziť. Ide síce o proces náročný na hardvér, ale odmenou môže byť nie len vyhladenie hrán, ale aj krajšie tiene a textúry. Druhá novinka je zasa odpoveďou na G-Sync, má eliminovať trhanie obrazu a AMD ju pomenovalo FreeSync. Monitory s podporou FreeSync sa však na trh dostanú až budúci rok. Zapracovalo sa tiež na podpore technológií TressFX 3.0, GPU Post Studio a OpenCL 2.0.
Veľká pozornosť musela byť samozrejme venovaná aj ladeniu výkonu grafických kariet v jednotlivých hrách. Ten podľa testov stúpol u GPU v priemere o celých 16 %, čo napríklad v BioShock Infinite v 4K a ultra nastaveniach môže spraviť rozdiel okolo 6 obrázkov za sekundu. U APU vypočítalo AMD dokonca až 29% nárast výkonu, príkladom je Batman: Arkham Origins, ktorému vo Full HD s čipom A10 7850K pribudlo 11 obrázkov za sekundu.
V oblasti videa prináša Catalyst Omega hneď 5 vylepšení, avšak iba pre karty s určitým výkonom. Po lepšej optimalizácii by sa mali jednotlivé zoznamy rozšíriť.
Fluid Motion Video sa má postarať o plynulé prehrávanie Blu-ray videí. AMD za týmto účelom vyvinulo technológiu dokladania “odvodených“ obrázkov (frames) medzi tie skutočné tak, ako to ukazuje obrázok.
Contour Removal má účinne odstrániť kompresné chyby, pričom neovplyvní detailnosť obrazu.
1080p Detail Enhancement je proste upscaling nižších rozlíšení na obraz čo najviac pripomínajúci Full HD.
FullHD to UltraHD – upscaling 1080p obsahu pre krajšie zobrazovanie na stále rozšírenejších 4K displejoch.
Na záver ešte AMD prihodilo podporu 5K displejov, ktoré sa už rozbiehajú.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >