Evolve má potenciál, prináša niečo iné ako ostatné multiplayerovky |
Autori na druhý deň alpha testu dokázali Evolve slušne rozbehať (teda matchmaking už funguje) a skutočne má hra niečo do seba.
Autori na druhý deň alpha testu dokázali Evolve slušne rozbehať (teda matchmaking už funguje) a skutočne má hra niečo do seba. Minimálne ponúka Evolve úplne iný zážitok z multiplayeru ako pri iných hrách. Nejde tu totiž o boj, ide tu o lov.
Celá atmosféra vyzerá ako vystrihnutá z predátora, len s tým rozdielom, že štyria hráči nelovia malého neviditeľného predátora, ale veľké monštrum, ktoré ovláda piaty hráč. Zatiaľ čo štyri hráči vždy dostanú jeden zo štyroch classov, v ktorých sa priebežne vylepšujú, piaty hráč dostane monštrum, ktoré si tiež postupne zlepšuje.
Presnejšie vždy je na bojisku päť classov, každý z hráčov má pridelený svoj a každý má na bojisku úlohu. Je tam vždy jeden útočník, jeden medik, support a trapper (určený na chytanie monštra to pascí) a nakoniec samotné monštrum. Úlohy sa prideľujú už pri matchmakingu a to podľa preferencii každého z hráčov. Ak napríklad si len jeden z hráčov vybral monštrum ako prioritu a až následne povyberal ďalšie classy, dostane priamo monštrum. Ďalšie classy fungujú rovnako, pričom každý z classov má niekoľko typov postáv ktoré majú iné zbrane, pri monštre je niekoľko typov monštier s inými vlastnosťami.
Samotná hrateľnosť je o love a taktike ako o samotnom boji, mapa je totiž veľká a ešte pred bojom budete musieť monštrum nájsť, či už podľa stôp, alebo podľa iných signálov ako napríklad vyplašených vtákov. Náledne už musíte s tímom spolupracovať na jeho dolapení, trapper sa snaží chytiť monšturm do pasce, popritom útočník a support dodávajú primárnu paľbu a medik ich priebežne lieči. Monštrum sa medzitým snaží rovnako taktizovať, utekať, rozdeliť nepriateľov, takticky ich likvidovať a popritom sa kŕmiť a rásť a získavať tak nové možnosti.
K tomu rázovitý terén si vyžaduje používane jetpackov, ktoré ponúkajú prehľad nad situáciou a aj rýchlejší presun. Celé to dodáva hre na dynamike a zároveň odlišuje hru od bežných fps multiplayeroviek. Máte z toho jednoducho iný pocit, aj keď je dôležité zvyknúť si na iný prístup ako aj na odolnosť monštra.
Zatiaľ vyzerá, že autorom sa podarí zadefinovať nový štýl kooperácie podobne ako to spravili pri svojej predchádzajúcej Left 4 Dead sérii. Tohto štýlu 4vs1 sa už chytá niekoľko ďalších firiem a uvidíme ako sa vyvinie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 72
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 71
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: 2k games / Turtle Rock Studios Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|