Detaily noviniek v DirectX 11.2 |
Šesť kľúčových funkcií DirectX 11.2, ktoré dostáva ako Xbox One, tak aj Windows 8.1.
Šesť kľúčových funkcií Direct X 11.2, ktoré dostáva ako Xbox One, tak ich pridáva aj 8.1 update do Windows 8. Pozrime sa na ne bliźšie:
- Podpora hardvérového overlayu, pôvodne funkcia špeciálne vytvorená pre Xbox One. Môžete mať na obrazovke niekoľko, na rozlíšení nezávislých vrstiev, kde napríklad 3D grafiku v pozadí bude dopĺňať 2D menu, pričom 3D grafika môže bežať aj v nižšom rozlíšení.
- Frame buffer scaling - vývojári môžu automaticky meniť rozlíšenie 3D grafiky cez API a zafixovať si tak plynulý framerate. Bude zaujímavé sledovať, ako zmenu rozlíšenia budú využívať hlavne Xbox One hry.
- HSL shader linking - Windows 8.1 aplikácie môžu kompilovať shadre za behu, ale keďže je to pomalé, môžu si ich prekompilovať už pred buildom a linknúť v aplikácii. Môžu si predkompilovať jednoduchšie alebo zložitejšie shadre a používať ich podľa výkonu zariadenia a zachovať tak framerate.
- Mapovateľné GPU buffere - funkcia, ktorá umožní spoluprácu CPU a GPU, vďaka ktorej môže procesor pristupovať do pamäte grafickej karty bez nutnosti kopírovania dát na medzi pamäťami. Pre 11.2 verziu to zatiaľ bude len pre výpočty, nie pre grafické objekty.
- Low latency present API - API systému automaticky povie, kedy je najlepší čas začať renderovať alebo ukazovať obsah na obrazovke, aby bol výstup čo najrýchlejší. S použitím tohto API sa zníži odozva z 3 fps (pri 60 fps) na menej ako 1 fps.
- Tiled Resources už bolo spomínané a je to prakticky podpora megatexturingu cez hardvér.
Všetko zaujímavé funkcie, z ktorých väčšinu Xbox One hry využijú, ale na PC budú obmedzené na Windows 8.1, teda prídu hlavne v Metro hrách a aplikáciách. Eventuálne si podobné funkcie môžu autori zapracovať sami, ale nebude to už štandard. S DX11.2 budú spolupracovať všetky DX11 karty.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 75
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 71
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >