Zmení Carmack priority smerom na PC?

Vidí, že PC majú 10 násobne vyšší výkon ako konzoly ale primárny vývoj pre PC zatiaľ nie je istý.

pridal saver 13.6.2011 o 20:55 pod hry
Zmení Carmack priority smerom na PC?

HRY > NOVINKY >

Carmack hovorí, že sa  pozrel na aktuálne PC a vidí, že už majú 10 krát vyšší výkon ako konzoly. Je to pre neho veľká zmena smerovania vývoja, hovorí, že by sa mali orientovať na vývoj na PC a následne hry portovať na konzoly. Vie, že niekoľko vývojárov mu potvdrí, že ak pôjdu týmto smerom dosiahnu všeobecne kvalitnejší vizuál hier, ale vidí tam ešte dosť úskalí, pre ktoré je primárny vývoj na PC veľké finančné riziko. Tu môžeme dodať, že DICE to zrejme vidí inak a ukazuje to na Battlefielde 3.

Čo sa týka vývoja Rage je prekvapený ako dlho to trvalo, je to už 7 rokov od začiatku vývoja. Spomína si, že vtedy boli konzoly rovnako výkonné ako PC. Jednoducho produkt nesmie byť tak dlho vyvíjaný, nabudúce si už dajú pozor, už vedia, že nesmú prepisovať odznovu engine keď vyjde nová generácia. Napríklad celá megatexture technológia a nový engine boli odladené len minulý rok, a až teraz fungujú na konzolách tak ako majú, čo bolo 6 rokov vývoja. Pri Doomovi už budú v tomto budú rýchlejší a na konzoly si ho odladia od začiatku a budú ho pri vývoji udržiavať v stabilnom stave.

Mimochodom už sa zamýšľa aj nad Rage 2 a aj keď ho ešte oficiálne neohlásili, všetko k tomu smeruje. Odhadujú, že to bude cross generation hra a možno vyjde aj na staré aj na nové konzoly naraz (pri nextgen konzolách odhaduje hlavne zvýšenie rozlíšenia a framerate). Ale ešte predtým, hneď ako sa začne predávať Rage, základ tímu sa presunie na Doom 4, ktorý už má stanovený framerate 30 fps na konzolách, čo zaistí viac nepriateľov a viac akcie na obrazovke, oproti tomu multiplayer hry pôjde rovnako ako Rage na 60 fps.

Carmack sa zamýšľa aj na Wii U vývojom, do ktorého určite pôjdu aj keď je otázne s akým titulom, kde rozmýšla, či tam predávať napríklad Rage, keďže hardcore hráči, ktorí si kúpia konzolu už majú minimálne PC, Xbox360 alebo PS3 a teda verzia Wii U nemusít byť potrebná, aj keď počkajú ako sa trh vyvinie. Tu vidí ale výhodu v touchscreen displeji, ktorý už ako Nintendo ukázalo pri DS, sa dá využiť v prakticky každom type titulov a to aj v akčných, na rozdiel od motion ovládaní.

Vyjadril sa aj k handheldom, kde by nechcel byť šéfom, ktorí ich vypúšťa, keďže teraz majú handeldy dvojnásobný výkon, ale keď vyjdu, už to bude vyrovnané a o  rok neskôr už tablety a mobily budú rýchlejšie. Pre firmy je ale dôležité aby ich enginy a celé hry boli ľahko portovateľné z nextgen konzol na handheldy, podobný obavu má aj pri svojom engine, ktorý je už na iOS, a práve prechádza na Android.

Čo sa týka licencovania svojich enginov s tým už skončili a sú radi, vidia síce aký úspech dosiahol Epic s Unreal enginom, ale oni nechcú obetovať polovicu firmy na spravovanie licencii a podporu, radšej sa chcú orientovať na vlastný vývoj. Dodávajú ale aj to, že ich Id tech 5 engine v Rage nie je vhodný na každý titul a napríklad Skyrim by na ňom nefungoval vôbec a rovnako ani GTA.

Plné interview s Johnom Carmackom nájdete na gamespote ďalší vo videoforme nájdete na cvg.





Páči sa mi!







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19597)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk