Ozbrojený Mario |
Pôvodný dizajn Super Mario Bros. počítal s tým, že fúzatý inštalatér nebude skákať po hlavách, ale ich rovno strieľať.
Shigeru Miyamoto sa podelil o niekoľko zaujímavých faktov z vývoja Super Mario Bros. v rozhovore pre Famitsu (preloženom 1UP) pri príležitosti 25. narodenín tohto herného míľnika.
Pôvodne nemal Mario až tak skákať ako strieľať, čomu bola prispôsobená aj ovládacia schéma. Tlačítkom A sa strieľalo, B bolo pre úskok a šípka hore na d-pade obsluhovala skok. Miyamoto nechcel meniť ovládanie, nakoniec sa podriadilo aj ostatným okolnostiam.
Počas vývoja sa guľky zo zbraní zmenili na firebally a vypadla pasáž, kde Mario skákal po oblakoch a pálil po nepriateľoch. „Nakoniec sme od toho upustili, pretože sme sa chceli sústrediť na skákanie," dodáva.
Sústredené metanie fireballov však zvýhodňovalo Maria a tak mohol vystreliť iba jeden. Tento krok uvoľnil tlačítko A a došlo k premapovaniu ovládania tak ako ho poznáme dodnes.
Zaujímavé je vysvetlenie, prečo Mario narastie po zjedení hríbov. Keďže Miyamoto nechcel, aby bola postavička menšia, tak boli levely navrhnuté v mierke jej zmenšeniny a až potom sa upravovala jej finálna výška. Odtiaľ to bolo už len na skok k zväčšeniu po skonzumovaní hríbu.
A prečo ich pojedá? Jednoduché, pretože hra sa odohráva v magickom kráľovstve, kde je obyčajom, že v tamojších lesoch rastú hríby a ľudia ich jedia. Od toho bol aj derivovaný názov Hríbikovstvo (Mushroom Kingdom) a od neho bol odvodený zvyšok príbehu. Bowser, hrad, Peach, únos. Však to poznáte.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >