Alan Wake zanalyzovaný

Digital Foundry sa bližšie pozrelo na technickú stránku Alana Wakea.

pridal saver 9.5.2010 o 22:01 pod hry
Alan Wake zanalyzovaný

HRY > NOVINKY >

Digital Foundry sa bližšie pozreli na technickú stránku Alana Wakea. Zhrnuli rozlíšenie, kvalitu obrazu a aj framerate.

Hneď zo začiatku sa venujú subHD rozlíšeniu hry, ktoré bolo nedávno výrazne skloňované. V zásade 3D rendering je v rozlíšení 960x540 so 4x multisampling AA pusteným na upscalovaný obraz, znamená to prakticky vyhladený, ale nie až tak ostrý obraz. Zhodnocujú, že nižšie rozlíšenie nie je v tomto prípade takým problémom, ako by sa mohlo zdať.

Na druhej strane hra si zachováva prakticky plynulých 30 fps a autori tým dodržali to, čo sľúbili, aj keď nie tak úplne. Sľubovali aj nulový tearing, ktorý žiaľ hra obsahuje, nie je ho veľa, ale predsa je. Nastupuje v náročných scénach, kedy hra nestíha udržať 30 fps framerate a začína vypnutím v-syncu, kedy môžete uvidieť malé roztrhania obrazu. Ale keďže hra drží plynulý framerate, nie je to výrazný a ani príliš viditeľný problém. Môžete si pozrieť na videách na DF stránke.

V článku vychvaľujú kvalitné nasvietenia, majstrovské zapracovanie volumetrickej hmly, ktorá je skutočne jedinečná, ale pridávajú aj obrovskú dohľadnosť za jasných dní. Totiž autori engine robili pre akčnú adventúru a veľa prvkov sa z nej zachovalo. Napríklad pri príchode do mesta kamera nabehne nad hory, ukáže masívne prostredie krajiny a aj keď sa po nej voľne nemôžeme pohybovať, vidieť, že autori ju prakticky celú spracovali do jednotnej mapy. Engine dokáže zvládať veľkú dohľadnosť do 2 kilometrov a mimo pohľadov kamery si ho užijete napríklad aj pri ďalekohľade na vrchole jedného z kopcov. K tomu akčno-adventúrové elementy pripomína aj množstvo vozidiel, ktoré môžete ovládať, každé ma iný model ovládania, čo zvýrazňuje atmosféru masívnosti sveta.

Rozobrali aj základ celej hry a to kombináciu temnoty a svetla, kde hra perfektne pracuje s tieňmi, svetlenými zdrojmi a engine to spracuváva jedinečným štýlom, čo ho v tejto oblasti posúva nad konkurenciu. K tomu porovnávajú aj kvalitný motion blur, ktorý v kombinácii so stabilným framerate vytvára pocit dokonalej plynulosti. Nakoniec kvalitne zapracovaný fyzikálny engine robí v hre tiež svoje.

Digital Foundry nakoniec porovnáva jedinečnosť Alana Wakea s Assassins Creedom, kde tiež jedinečná technológia prvou hrou prekvapila, ale po hrateľnej stránke už ponuka nie je taká dokonalá. Ale treba dodať, že ani zlá. Navyše autori plánujú zážitok z Alana Wakea ďalej dopracovávať. Prvý sťahovatelný balík nám to už naznačí. Okrem novej kapitoly v ňom autori dopracujú animácie tvárí, ktoré boli aj jednou z výtok v recenziách. 

K tomu autori hry dodávajú, že ešte dokážu engine posunúť viac vpred a to hlavne po CPU stránke, ale aj v GPU oblasti. Už vraj spravili veľké zmeny, ktoré môžu ušetriť až 30 percent času (zrejme teda dostanú hru na plných 720p). Zmeny však už boli príliš veľké pre Alan Wake 1 a zrejme ich uvidíme až v ďalšej hre, ale ostatné veci, ktoré sa medzičasom naučili, už aplikujú do sťahovatelných balíkov, ako napríklad už spomínané animácie tvárí.

U nás hra vychádza 14. mája. My sa na prvý balík pozrieme hneď ako sa objaví a zahrnieme ho do našej web recenzie. Medzitým sa na našu recenziu môžete pozrieť v aprílovom čísle magazínu.





Alan Wake zanalyzovaný  Alan Wake zanalyzovaný  Alan Wake zanalyzovaný
Alan Wake zanalyzovaný  Alan Wake zanalyzovaný  Alan Wake zanalyzovaný
Alan Wake zanalyzovaný  Alan Wake zanalyzovaný
Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19785)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk