Alan Wake zanalyzovaný |
Digital Foundry sa bližšie pozrelo na technickú stránku Alana Wakea.
Digital Foundry sa bližšie pozreli na technickú stránku Alana Wakea. Zhrnuli rozlíšenie, kvalitu obrazu a aj framerate.
Hneď zo začiatku sa venujú subHD rozlíšeniu hry, ktoré bolo nedávno výrazne skloňované. V zásade 3D rendering je v rozlíšení 960x540 so 4x multisampling AA pusteným na upscalovaný obraz, znamená to prakticky vyhladený, ale nie až tak ostrý obraz. Zhodnocujú, že nižšie rozlíšenie nie je v tomto prípade takým problémom, ako by sa mohlo zdať.
Na druhej strane hra si zachováva prakticky plynulých 30 fps a autori tým dodržali to, čo sľúbili, aj keď nie tak úplne. Sľubovali aj nulový tearing, ktorý žiaľ hra obsahuje, nie je ho veľa, ale predsa je. Nastupuje v náročných scénach, kedy hra nestíha udržať 30 fps framerate a začína vypnutím v-syncu, kedy môžete uvidieť malé roztrhania obrazu. Ale keďže hra drží plynulý framerate, nie je to výrazný a ani príliš viditeľný problém. Môžete si pozrieť na videách na DF stránke.
V článku vychvaľujú kvalitné nasvietenia, majstrovské zapracovanie volumetrickej hmly, ktorá je skutočne jedinečná, ale pridávajú aj obrovskú dohľadnosť za jasných dní. Totiž autori engine robili pre akčnú adventúru a veľa prvkov sa z nej zachovalo. Napríklad pri príchode do mesta kamera nabehne nad hory, ukáže masívne prostredie krajiny a aj keď sa po nej voľne nemôžeme pohybovať, vidieť, že autori ju prakticky celú spracovali do jednotnej mapy. Engine dokáže zvládať veľkú dohľadnosť do 2 kilometrov a mimo pohľadov kamery si ho užijete napríklad aj pri ďalekohľade na vrchole jedného z kopcov. K tomu akčno-adventúrové elementy pripomína aj množstvo vozidiel, ktoré môžete ovládať, každé ma iný model ovládania, čo zvýrazňuje atmosféru masívnosti sveta.
Rozobrali aj základ celej hry a to kombináciu temnoty a svetla, kde hra perfektne pracuje s tieňmi, svetlenými zdrojmi a engine to spracuváva jedinečným štýlom, čo ho v tejto oblasti posúva nad konkurenciu. K tomu porovnávajú aj kvalitný motion blur, ktorý v kombinácii so stabilným framerate vytvára pocit dokonalej plynulosti. Nakoniec kvalitne zapracovaný fyzikálny engine robí v hre tiež svoje.
Digital Foundry nakoniec porovnáva jedinečnosť Alana Wakea s Assassins Creedom, kde tiež jedinečná technológia prvou hrou prekvapila, ale po hrateľnej stránke už ponuka nie je taká dokonalá. Ale treba dodať, že ani zlá. Navyše autori plánujú zážitok z Alana Wakea ďalej dopracovávať. Prvý sťahovatelný balík nám to už naznačí. Okrem novej kapitoly v ňom autori dopracujú animácie tvárí, ktoré boli aj jednou z výtok v recenziách.
K tomu autori hry dodávajú, že ešte dokážu engine posunúť viac vpred a to hlavne po CPU stránke, ale aj v GPU oblasti. Už vraj spravili veľké zmeny, ktoré môžu ušetriť až 30 percent času (zrejme teda dostanú hru na plných 720p). Zmeny však už boli príliš veľké pre Alan Wake 1 a zrejme ich uvidíme až v ďalšej hre, ale ostatné veci, ktoré sa medzičasom naučili, už aplikujú do sťahovatelných balíkov, ako napríklad už spomínané animácie tvárí.
U nás hra vychádza 14. mája. My sa na prvý balík pozrieme hneď ako sa objaví a zahrnieme ho do našej web recenzie. Medzitým sa na našu recenziu môžete pozrieť v aprílovom čísle magazínu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 261
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 55
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox 360 Vývoj: Microsoft / Remedy Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|