Project Natal - ďalšia generácia motion systémov

Okolo Projektu Natal na E3 ohláseného motion zariadenia od Microsftu sa z E3 objavila kopa informácií a porovnaní s konkurenčnými systémami, môžeme si to zhrnúť.

pridal saver 6.6.2009 o 12:43 pod hardware
Project Natal - ďalšia generácia motion systémov

HARDWARE > NOVINKY >

Okolo Projektu Natal na E3 ohláseného motion zariadenia od Microsftu sa z E3 objavila kopa informácií a porovnaní s konkurenčnými systémami, môžeme si to zhrnúť. 

V zásade je Natal next-gen motion ovládanie, ktoré na rozdiel od starých systémov kompletne detekuje pohyb vášho tela v 3D priestore.  Malé zariadenie pri televízore vás bude snímať RGB kamerou, infračerveným hĺbkovým senzorom (monochromatický CMOS) a širokopásmovým mikrofónom.

Zariadenie má v sebe aj vlastný procesor s potrebným softvérom, ktorý dokáže identifikovať pohyb tela, jednotlivé hlasy a rozpoznať tváre (prihlási vás na váš login do konzoly podľa vašej tváre).  Vďaka CMOS snímaniu rozpoznáva pohyby aj v 3D priestore a k tomu sníma aj bez dostatku svetla, čo doterajšie bežné kamery nedokázali. Už nepotrebujete na ovládanie žiadny ovládač, vy ste ovládač. A nie len vy, ale aj vaši priatelia, keďže zariadenie dokáže detekovať viac postáv naraz.

  Project Natal

Microsoft ukázal na E3 ovládanie niekoľkých hier a to napríklad 3D hru na štýl Brakeout, dokonca aj Burnout Paradise. Reakcie na ovládanie sú dobré a vraj sa Burnout ovládal prirodzene (aj s videom). Pár dojmov má aj gizmodo, podľa ktorého sú pohyby detekované úplne presne a nemohli uveriť, že to naozaj funguje. V ďalších dojmoch z kotaku sa im zdal 60fps Burnout úplne bez lagu, rovnako presnosť a nelagovosť potvrdil T3.

Senzor rozpoznáva 48 bodov na tele a podľa toho určuje vaše pohyby, čo je doteraz nevídane, ale stále to nie je univerzálne a nedokážete ním ovládať všetky štýly hier.  Kde systém dokáže dokonale zachytiť každý pohyb hlavy, trupy, nôh, rúk a aj pohyb zápästia. No o samotnom pohybe prstov už Microsoft hovorí opatrnejšie a ide tam hlavne o to, že pohyb prsta je veľmi malý na detekovanie a síce na blízko by ho zariadenie zachytilo, no pri väčšej vzdialenosti to už môže byť problém. To znamená, že fps hry a hlavne streľba vo fps hrách je viac menej nereálna s týmto systémom. Tu majú Wii a PS3 motion systémy výhodu zariadenia, ktoré hráči držia v ruke a stlačením tlačidla môžu strieľať.

Ale na druhej strane nikto nepovedal, že Natal nebude mať dodatočné vlastné zariadenie. Je možné, že túto časť ovládania Microsoft zastreší svojim nedávno patentovaným zariadením Magic Wand, ktorý doplní systém o ovládač na štýl konkurencie a stane sa tak ultimatívnym motion ovládaním. Ak by nie ten, ešte tu je na jeseň vychádzajúci Gametrak tiež s rovnakými funkciami ako Wiimote a PS3 Want Toy.  Samozrejme bude záležať od Micosoftu či bude chcieť ísť s Natalom aj do hardcore hier, alebo ho bude orientovať hlavne na zábavne casul tituly a na hardcore nechá starý dobrý gamepad.

Zatiaľ čo vieme, na Natal hrách robí Microsofťácke štúdio Rare, ktoré sa na E3 neukázalo a aj Lionhead, ktorý už ukázal demo na Milo virtuálnu postavičku. V hre s vami bude postava komunikovať a hrať sa (Microsoft si registroval Milo & Kate značku, z ktorej je jasné, že Milo dostane kamarátku) Podľa zistení je Milo upgradom projektu Dimitri, na ktorom Moluneux pracoval od roku 2001.

  Milo - Lionhead E3

Čo sa týka tretích firiem EA už má s Natalom niekoľkomesačné skúsenosti a plánuje naň pripraviť svoj EA Active produkt a zrejme športové hry hlavne Fight Night dostanú rovnakú podporu. Bungie a Epic už rovnako technológiu testujú a uvidíme, čo prinesú. Microsoft potvrdil, že zapracovanie tohto typu ovládania do starších hier by nemal byť pre vývojárov problém a minimálne Burnout Paradise ho určite dostane.

Okrem Breakoutu a Burnoutu Microsoft na konferencii odprezentoval aj možnosť ovládania vlastných Avatarov v Xboxe telom, možnosť listovania v Dashboarde pomocou gest ala Minority Report, alebo ale maľovať s Paint Party. Viac už naznačí ukážka z konferencie:

  Project Natal - prezentácia

Microsoft to označuje ako budúcnosť next-gen motion ovládania, ale zatiaľ ostáva otázne kedy kedy sa budúcnosť dostaví. Vieme, že zariadenie je hotové, že na tituloch už pracujú interné a aj niektoré externé štúdiá, ale samotný dátum vydania ešte nie je ohlásený. Je viac ako pravdepodobné, že zariadenie vyjde v roku 2010, ale či na jar, alebo na jeseň je ešte otázne.

V každom prípade, motion ovládanie už prichádza na všetky konzoly.





Páči sa mi!

Zaradené pod: microsoft, xbox, ati






Project Natal - ďalšia generácia motion systémov
Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Microsoft
Štýl: Párty hra
Dátum vydania:  november 2010
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (3)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19811)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk