Techdemo nextgen hry vraj ukázalo, čoho bude schopná nová generácia konzol |
Bývalý redaktor časopisu GameFan hovorí, že mal možnosť vidieť technické demo, ktoré ukazuje posuny novej generácie.
Aj keď sme počuli veľa leakov o prichádzajúcej generácii konzol PlayStation 5 a Xbox Scarlett, stále nemáme predstavu o tom, čo vo výsledku dokážu. Podľa nedávnej správy však nové konzoly prinesú posun ďalej, než aký sme mohli vidieť v tých najpôsobivejších hrách tejto generácie. Svoj report uverejnil bývalý redaktor časopisu GameFan na serveri ResetEra.
Tvrdí, že nedávno videl technickú ukážku multiplatformovej hry v otvorenom svete, ktorá sa vyvíja pre PlayStation 5, Xbox Scarlett a PC. Hardvér poháňala aktuálna generácia Navi grafík od AMD. Demo nebolo dokonale optimalizované a malo byť ďaleko pred hrami ako Red Dead Redemption 2 a The Last of Us Part 2, pokiaľ teda ide o rozsah, osvetlenie a dynamiku prostredia:
"Demo, ktoré som videl, malo tú najlepšiu grafiku v reálnom čase, akú som kedy videl. A tým myslím, že to vyzeralo ako skutočný svet, ktorý môžete hrať. Nešlo o nejaké super leštené technické demo UE4 alebo Unity, ktoré by ste videli na GDC. To, čo som videl, sa podľa môjho názoru nedá zameniť so súčasnou generáciou počítačov a konzol.
Aby bolo jasné, pokiaľ ide o rozsah, osvetlenie a dynamiku prostredia, je to úplne iná liga, než RDR2 a TLOU2. A áno, bolo to pre mňa ako Shadowfall moment v tom, že sa to zdalo úplne odlišné od toho, na čo som bol zvyknutý v predchádzajúcej generácii. Framerate bolo niekde na rozmedzí 25-30 fps (treba znova podotknúť, že išlo o technické demo), ale keď som to prvýkrát videl, povedal som nahlas WTF.
Jedna vec, ktorá ma upútala najviac, bola kvalita tieňov. Demo ukázalo asi 2 až 3 metre vysoké kríky. Keď sa kymácali vo vetre, vrhali pohybujúce sa tiene s naozaj dokonalými detailami. Ten ker mohol mať asi 75 až 100 vetiev a stovky listov. Tie tiene boli šialené. Celková kvalita obrazu bola neuveriteľne dotiahnutá. Ako by použili super duper AA.
Hra bola v plnom rozlíšení 2160p. Samozrejme tam neboli žiadne odlesky ani grafické finty na prekrytie nedokonalostí. Skutočne išlo o čisté riešenie grafickej stránky."
Potvrdilo sa tiež, že to celé išlo na Navi grafike. V zásade nová generácia hardvéru znovu posunie vizuál a aj svety vpred, keďže autori sa už nebudú musieť obmedzovať starými verziami konzol s obmedzenou pamäťou a rýchlosťou. Hlavne dúfajme, že tentoraz zatlačia na fyziku a AI, na toto konzoly nemali poslednú generáciu výkon a už by sa zišiel posun aj v tejto oblasti.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 262
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 60
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >