Phil Spencer: Musíme zlepšiť kvalitu našich first party hier |
Phil priznáva, že pri first party tituloch na Xboxe nespravili za posledné roky najlepšiu prácu.
Phil Spencer v dlhom rozhovore pre Fortune, kde okrem Cloudu spomenul aj kvalitu first party hier, na ktorej musia popracovať.
"Myslím na silu obsahu. Vidím veci, pre ktoré ľudia prichádzajú na Xbox ... veľmi málo ľudí zapína svoj Xbox, len aby sa dívali na dashboard. Ľudia zapínajú svoje Xboxy, aby hrali hry. Keď myslím na Xbox, myslím na to, aby sme mali silnú first party ponuku a potom myslím aj na kvalitu hier. Musíme však ešte zapracovať, aby sme sa tam dostali. S našimi first party titulmi sme za posledných pár rokov nespravili najlepšiu prácu.
Začali sme však do našich first party štúdií investovať. Kupujeme nové a rozširujeme tie, ktoré máme. Zaisťuje nám to, aby sme mali dostatok času a mali možnosť zamerať sa na kvalitu titulov. Je to aj vďaka autonómii, ktorú mám pri vedení hernej časti firmy pod Satyom. To nám umožňuje pozrieť sa na vývoj hier tak, ako je potrebné. Hry sú totiž zvláštna zmes technológie a umenia. Plánovanie nie je pri nich vždy ľahké a musíme zaistiť, aby sme mali dostatok času. Nebolo to tak vždy, ale teraz cítim, že je to správne nastavené. Viem, že naši fanúšikovia chcú od nás vidieť lepšie hry a vývojové tímy chcú presne to isté."
Pridal k tomu aj dôležitosť games-as-service modelu s cloud infraštruktúrou, ktoré umožňujú hrať tituly krížom cez generácie zariadení.
"U starých generácií konzol by ste predávali konzolu a všetky hry bežali iba na tejto konzole. Keď vyjde ďalšia konzola, odložíte všetky staré veci do škatule a všetko bude úplne nové, však? A vy poviete, dobre. Ale to nie je scenár, ktorý pomáha hrám rásť. Robí to len to, že majiteľ novej konzoly si teraz musí kúpiť všetky hry na novej platforme.
Chceme vytvoriť skutočný rozdiel, chceme, aby došlo k určitému zľahčeniu vývoja. Dnes, keď sa pozriete na veľké hry, napríklad, Blizzard práve spustil 15. výročie WoW. Sú to hry, ktoré majú cez desať rokov a stále majú zaujímavú ponuku pre hráčov. Myslím si, že naša úloha v hernom priemysle je, že ak chcete investovať svoj čas a svoje peniaze do týchto veľkých značiek, mali by sme ich nechať žiť tak dlho, ako je to možné. Nemáme určený koniec vývoja pre veľa hier, sú to hry, ktoré budú chcieť pretrvávať. Preto sa zameriavame na cloudovú infraštruktúru, ktorá umožňuje týmto hrám prejsť zo zariadenia na zariadenie alebo umožňuje aspoň preniesť váš stav v hre, aj keď hra beží lokálne. Keď sa prihlásim na Xbox Live na svojom telefóne s Androidom, som na tom istom Xbox Live ako na konzole Xbox, je to naozaj dôležité. Ale systém toho, že „na tomto zariadení bude žiť iba všetko, čo je na tomto zariadení a od začiatku až do konca bude hra aktívna iba na jednom zariadení“, nie je systém, na akom dnes fungujú najväčšie hry na svete."
Phil sa vyjadril aj ku cloudu, kde chcú zaistiť, že všetko pôjde bez problémov, predtým ako to spustia. Zároveň dodáva, že xCloud je postavený na ďalšie desaťročie a nenahradí konzoly alebo PC v nejakom blízkom čase.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 63
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 188
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133 zobraziť viac článkov >