Phil Spencer: Xbox Scarlett je cielený na to, aby zvýšil vizuálnu kvalitu hier a pocit, ktorý pri hraní máte |
Phil Spencer porozprával viac o novej konzole, ktorú pripravujú. Reč prišla aj na celkový biznis model a ciele do budúcna.
Microsoft má za sebou zrejme najväčšiu E3 konferenciu doteraz, kde okrem nových titulov nechýbalo ani prvé oficiálne uvedenie novej generácie Xboxu. Podľa najnovších vyjdrení Phila Spencera sa zdá, že ich nebude trápiť to, koľko konzol v budúcnosti predají. Tvrdí, že nemusia predávať žiadnu konkrétnu verziu svojej konzoly, aby dosiahli stanovené obchodné ciele.
V prípade nového Xboxu sa držia stratégie, ktorú aplikovali pri oznámení Projectu Scorpiou, z ktorého sa napokon vykľul výkonný Xbox One X. Pri tomto oznámení sa vraj naučili niekoľko vecí, ktoré aplikujú, aby dokázali udržať pozornosť fanúšikov na obdobie až do vydania konzoly. Dev kity k novému Xboxu už majú v rukách vývojári, ktorí naň vytvárajú hry. Ich politika nového oznámenia stojí na tom, že nechcú predstierať fakt, že sa nič nedeje, keď všetci naokolo dobre vedia, že sa niečo deje. Preto novú konzolu oficiálne spomenuli skôr.
Konzola s kódovým označením Scarlett zatiaľ nemá oficiálny názov ani v Microsofte. Spencer sa zatiaľ nevie vyjadriť ani k cenovým bodom a konkrétnym veciam okolo. Oveľa dôležitejšie však podľa neho je, aby teraz hovorili o tom, aké sú v súvislosti s touto platformou ich ciele. Pre fanúšikov je na mieste aj otázka, či Microsoft dokáže vydať ešte výkonnejšiu konzolu než One X, aby bola zároveň rovnako dostupná pre masy:
„Pri návrhu nového Xboxu sme urobili to isté, ako s One X, kde sme si stanovili konkrétny cieľ. V prípade Xboxu One X bolo cieľom priniesť 4K konzolu. Keď sme sa obzreli spätne, pýtali sme sa sami seba, či sme mohli 4K konzolu priniesť o rok skôr. Odpoveď je, že by sme to nedokázali. Čakali sme teda rok, odkedy konkurencia predstavila svoje riešenie v tejto oblasti a keď sme cítili, že dokážeme dodať skutočnú 4K konzolu, urobili sme to.
So Scarlett je našim cieľom zvýšiť vizuálnu kvalitu hier, ale rovnako aj to, ako sa pri hraní cítite. Teraz sa naozaj môžeme dostať do vyššej snímkovej frekvencie, ktorá bude skvele zladená s vizuálnymi efektami, odohrávajúcimi sa na obrazovke. Je to spôsobené aj nárastom výkonu CPU, ktorý sme boli schopní vložiť do konzoly.
Tradičné konzoly mali síce výkonné GPU, ale slabé CPU. Teraz sme viac pracovali s plánmi AMD a malé experimenty ste mohli vidieť už pri One S a One X, kde sme experimentovali s variabilným refresh rate. V spolupráci s AMD sme boli schopní teraz vylepšiť CPU, priepustnosť, pamäte a dokonca aj SSD, ktorý nám umožní prenášať dáta oveľa rýchlejšie.”
Spencer sa tiež nevyhol otázke, či je Scarlett jedinou verziou alebo pôjde o strednú triedu a k nej postupom času predstavia aj high-end, ako to urobili v prípade One a One X. Na margo toho neodpovedal jednoznačne a povedal len, že teraz svetu ukázali Scarlett a to je jediná konzola o ktorej budú hovoriť. Na mieste je aj fakt, či nový Xbox nepredstavili príliš skoro, keďže One X je stále pomerne čerstvý:
„Nejde o konkrétnu konzolu, ktorú hráči majú. V tomto prípade sa treba pýtať na to, či pre ďalšiu konzolu exituje dostatok zákazníkov, aby jej príchod dával zmysel. Ak si niekto včera kúpil One X chcem, aby mal pocit, že môže mať skvelú konzolu na niekoľko rokov. Chceme však byť transparentní aj voči tím, ktorí majú Xbox One a rozmýšľajú o One X. Môžu sa sami rozhodnúť, ktorú konzolu si kúpia.
Aby sme dosiahli naše obchodné ciele, nemusíme predávať žiadnu konkrétnu verziu našej konzoly. Biznis nie je o tom, koľko konzol predáte. Je to o tom, koľko hráčov hrá hry, ktoré si od vás kupujú a o spôsobe, ako ich hrajú. Takže ak si niektorí hráči kúpili Xbox One v deň jeho vydania, hrajú a kupujú si naň hry, nepotrebujeme týmto hráčom predávať One S. Nepotrebujeme im predávať ani One X. Ak chcú zostať pri Xboxe One, môžu byť rovnako skvelým členom našej Xbox komunity, ako majitelia ostatných modelov Xboxu. Ešte lepšie pre nás je, ak sa prihlásia ja na Game Pass, ktorý považujeme za veľmi dôležitý v našom biznis modeli.”
V prípade nových akvizácií Spencer hovorí o tom, že premýšľajú, ako štúdiám vedia čo najviac pomôcť. Odvíja sa to aj od toho, že im dávajú dostatok finančných prostriedkov na to, aby prinášali plnohodnotné AAA zážitky. Okrem toho vývojárom tiež nechávajú voľnú ruku v kreatíve. Vytvárajú im silné zázemie a toto spojenie má vyústiť do ešte kvalitnejších hier. Výsledky uvidíme v priebehu nasledujúcich rokov.
Zo zaujímavostí Spencer povedal, že by bolo pekné odkúpiť japonské štúdio, keďže oni robia iný typ hier ako ich ostatné západné štúdiá..
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 22
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 58
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133
- Aprílové PS Plus hry predstavené 77 zobraziť viac článkov >