Šéf BioWare adresoval zamestnancom list, kde priznal problémy, no usiluje o ich nápravu

Na inciatívu Kotaku zaregoval samotný šéf BioWare. Ten prosí zamestnancov o spätnú väzbu a sľubuje nápravu všetkého, čo je pokazené.

pridal Gam_er 9.4.2019 o 13:36 pod hry
Šéf BioWare adresoval zamestnancom list, kde priznal problémy, no usiluje o ich nápravu

HRY > NOVINKY >

Šéf BioWare reagoval na aktuálnu situáciu štúdia, ktorú opísalo Kotaku. Inciovalo viacero správ o zlej situácii pri vývoji hier, štúdia známeho sériou Mass Effect či momentálnou novinkou Anthem. Išlo o kultúrne otázky štúdia, kde priznal, že ich problémy sú skutočné, no zároveň urobia všetko preto, aby pokračovali v ich riešení. Je to ich hlavnou prioritou. 

Kotaku totiž skôr informovalo o problémovom vývoji Anthem a problémoch bývalých i súčasných zamestnancov, ktoré ich v práci ovplyvňovali. Išlo o nerozhodnosť, nesprávne riadenie a vývojárske problémy. Ich vyšetrovanie tiež popisuje úzkosť, depresie a stres, ktoré prežívali desiatky zamestnancov štúdia, aby neskôr BioWare opustili. 

Portál oslovil aj samotné EA a BioWare. Tie sa však na žiadosť o komentár situácie rozhodli nereagovať. Vydali však blog, v ktorom tvrdia, že nevidia hodnoty, v ktorých by sa navzájom trhali, či znevažovali svoju prácu. Tiež zaujali stanovisko nedôvery voči článkom, ktoré o nich boli popísané, pretože vraj nerobia herný priemysel ani ich remeslo lepšie. Firmy sa však na ďalšie dni odmlčali s tým, že žiadali zamestnancov, aby nekomunikovali s médiami. Namiesto toho zamestnancov oslovil generálny manažér štúdia BioWare, Casey Hudson, ktorý im adresoval nasledovné riadky:

„Zdravím BioWare,

tieto riadky vám chcem adresovať preto, aby som sa podelil o svoje myšlienky, ktoré sa týkajú článku Kotaku a online diskusie, ktorú spustili.

Článok sa zaoberá mnohými problémami vo vývoji Anthem a niektorými, ktoré sa týkali našich predchádzajúcich projektov. Vytvára medzi nimi spojenie a apel na kvalitu nášho pracovného prostredia či blahobyt zamestnancov. Tieto problémy sú skutočné a našou hlavnou prioritou je pokračovať v ich riešení.

Našli sme fakt, že článok pomenúva konkrétnych vývojárov, ktorých dáva za cieľ verejnej kritike. Je to nespravodlivé a mimoriadne traumatizujúce takto ukazovať na konkrétnych ľudí. Nemôžeme akceptovať toto zaobchádzanie so žiadnym z našich zamestnancov. Preto sme na článku nespolupracovali a robíme v tomto zmysle vyhlásenie.

Keď mi bola ponúknutá možnosť vrátiť sa k BioWare ako generálny manažér, prišiel som do náročnej úlohy. V nej som vedel, že štúdio má pred sebou výrazné výzvy, ktoré sa týkali oblasti zdravia tímu, kreatívnej vízie a organizačného zamerania. Bol som a aj naďalej som nadšený pomáhať zlepšeniu v týchto oblastiach. Pretože milujem toto štúdio a predovšetkým chcem vytvoriť miesto, kde sú všetci šťastní a úspešní.

Nebudem vám hovoriť, že som podľa mňa v tomto smere odviedol dobrú prácu, ale v deň ako ten dnešný, sa tak určite necítim. Medzi niektoré kroky, ktoré sme v tejto súvislosti podnikli, patrí aj cielenejšie štúdiové poslanie a hodnoty, aby sme mali jasno v tom, kým sme a ako definujeme vysoký štandard pre našu štúdiovú kultúru. 

Štruktúru štúdia sme upravili tak, aby riaditelia oddelení mohli byť plne zameraní na individuálnu kariérnu podporu a pohodu zamestnancov. Vymedzujeme detailnejšiu zrozumiteľnosť úloh, aby ľudia mohli uspieť lepšie voči jasným očakávaniam. Zavádzame výrobné zmeny, ktoré zabezpečia jasnejšiu víziu projektu, ako aj významné postprodukčné obdobie, ktoré bude ďalej znižovať tlak na tímy a úzkosť počas vývoja.

Už teraz viem, že opatrení bude oveľa viac, pričom o ďalších akciách budeme hovoriť podrobnejšie neskôr. Plánujeme tiež nový spôsob internej spätnej väzby. Do tej doby však prosím, aby ste pokračovali v tradičnom spôsobe feedbacku, ktorý pomôže, aby sa BioWare stalo najlepším možným miestom na prácu.

Zaväzujem sa k tomu, že nás dostanem na miesto, kde dosiahneme splnenie najvyšších očakávaní od našich hier. To všetko prostredníctvom pracovného prostredia, ktoré patrí medzi najlepšie na svete. S vašou pomocou sa tam dostaneme.

Prosím, dajte mi vedieť aj v prípade, že by ste so mnou chceli hovoriť osobne. Veľmi rád si urobím čas na to, aby som si vypočul vaše myšlienky.

Casey”

Po zverejnení článku sa objavili vyjadrenia mnohých vývojárov z AAA štúdií, ktorí hovoria, že stačí zameniť BioWare za akékoľvek iné štúdio a je to ten istý príbeh.





Páči sa mi! (+5)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19598)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk