Metro vývojár hovorí, že raytracing je budúcnosť, môže fungovať aj na PS5 a Xbox Two

pridal saver 19.2.2019 o 9:18
PC
PS5
Xbox Two


Vývojár Metro Exodus Ben Archard už má skúsenosti s raytracingom a v interview pre Digital foundry to celé pekne rozpísal. Hovorí, že je to budúcnosť hier, ale aj to, že raytracing nevyhnutne nepotrebuje RTX karty, ale špecializovaný hardvér je preň dôležitý, alebo potom veľmi veľa výkonu. Nakoniec to Nvidia ukazovala už pri vydaní, kde RT jadrá zvyšujú výkon 7-násobne.

Presnejšie hovorí:

"Raytracing je budúcnosťou hier, takže teraz sa naň zameriavame. Čo sa týka jeho použitia na nextgen konzolách, hardvér nevyhnutne nemusí mať RTX jadrá. Tieto jadrá nie sú jediná vec, ktorá je dôležitá, keď ide o raytracing. Sú však fixnou funkciou, ktorá urýchľuje vypočítavanie. Raytracing funkcie môžu byť spustené aj cez štandardné compute jednotky, ak je ich veľa a sú rýchle (myslím, si, že na nových konzolách budú). Prakticky všetky DX12 karty môžu teraz spustiť raytracing, keďže  DXR je rozšírenie DX12."

Dodáva k tomu aj využitie DX12, kde na Xboxoch dosiahli veľký výkonnostný nárast hlavne vďaka DX12, Na PC sa tiež presúvajú týmto smerom, keďže všetky nové funkcie už prichádzajú len pod DX12. Čo sa týka PS4, používajú všetko, čo sa dá, na PS4 Pro aj menej presné FP16 výpočty, aj keď len na jeden shader. Dodáva, že majú natívne 4K na Xbox One X a PS4 Pro upscaluje ako ostatné tituly.

K PC ešte priblížili nastavenia raytracingu, ktoré majú možnosť High a Ultra, kde Ultra ide jeden lúč na každý pixel, pri High ide jeden lúč na každý druhý a checkerboardingom ich dopĺňajú. Stále s tým experimentujú.

Autori ďalej v interview rozoberajú detaily a aj možnosti raytracingu a budú mať aj prezentáciu na GDC2019, kde sa podelia o svoje pokroky s ďalšími vývojármi.















Julia z Tekken 7 ukazuje svoje alternatívne skiny
predchádzajúca novinka

Vývojár Star Citizen nevidí ray-tracing až tak ružovo
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.