Gaijin: Viacerí, ak nie všetci vývojári sú pripravení na plné cross-play hranie

pridal Gam_er 16.2.2019 o 16:24
PC
PS4
Xbox One


Gaijin Entertainment je ruský herný developer a vydavateľ, ktorý stojí za hrami ako Star Conflict, War Thunder, Crossout a Enlisted. Nedávno vyjadril nespokojnosť so Sony, ktoré obmedzilo vývojárov vo svojom cross-play beta programe. Rovnaký pohľad na vec vyjadrila aj firma Hi-Rez. 

Prezident SIE Worldwide Studios Shawn Layden však v nedávnom rozhovore uviedol, že vývojári musia túto záležitosť len prerokovať s ich PlayStation account managerom. Šéf štúdia Gaijin po tomto tvrdení oznámil, že väčšina vývojárov, ak nie všetci, sú pripravení na cross-play hranie, no musia čakať dovtedy, kým im dá Sony zelenú. Dodáva, že matchmaking je však len jedným krokom, ktorý musia nasledovať ďalšie, ako napríklad cross-platform hlasový chat a cross-account. Toto všetko bude potrebné podporovať pre úspešné cross-play hranie, podľa štúdia Gaijin:

Väčšina, ak nie všetci vývojári, ktorých tituly podporujú cross-play, sú pripravení na "prepnutie tlačidla", ktoré nechá túto funkciu zažiariť naplno. Boli by sme radi, keby sa situácia zo strany Sony urýchlila, aby sme mohli túto funkciu hráčom dopriať.

Keď sa obzrieme späť, v roku 2013 bola PlayStation 4 prvou konzolou, ktorá podporovala cross-platform hranie (v tejto generácii), čo umožnilo zahrnúť k jej launchu online hry. Keď začínali predaje konzoly, základňa hráčov nebola dostatočne veľká na to, aby sme sa dočkali quick matchmakingu v MMO hrách. V čase vydania PS4 už však bola počítačová základňa War Thunder dostatočne veľká a konzoloví hráči bez problémov vstúpili do tejto komunity.

Keďže sme boli jedni z prvých na tejto platforme, bola to výzva. Tituly cross-play vyžadujú, aby sme ich mohli súčasne aktualizovať na všetkých platformách. Spoločne so spoločnosťou Sony sme vypracovali proces schvaľovania a sprístupnenia aktualizácií za niekoľko dní namiesto niekoľkých týždňov, ako to bolo predtým s titulmi, ktoré nepodporovali cross-play. Úspech riešenia PS4 + PC povzbudil ostatných držiteľov platforiem. Teraz je cross-play PC + konzola bežnou praxou a od samého začiatku vidíme, že stále viac vývojárov vydáva svoje hry s podporou tejto funkcie.

V Gaijin sme radi, že Microsoft a Nintendo šli ďalej, čo umožnilo cross-console hranie pre všetkých vývojárov. Sme si istí, že plný cross-play je budúcnosť hrania hier s ohľadom na neustále rastúcu popularitu on-line titulov. Pre tieto hry je cross-play nevyhnutný, pretože výrazne skracuje čas pri matchmakingu a poskytuje lepší zážitok z hrania. Nehovoriac o tom, že cross-play umožňuje hráčom hrať so svojimi priateľmi bez ohľadu na to, ktorú platformu používajú.

Jednotný matchmaking by bol veľkým krokom na ceste k plnému cross-playu, ale iba prvým krokom. Crossplatform hlasový chat je rovnako dôležitý a je pekné vidieť, že Sony umožňuje vývojárom integrovať ho do svojich hier. Všetci držitelia platforiem by mali pravdepodobne veľmi dobre zvážiť a zaujať jasné stanovisko ku cross-play hraniu, čo výrazne uľahčí realizáciu tohto kroku. Hráči by si tak mohli užívať hranie bez ohľadu na platformu. Ďalším veľkým krokom je migrácia na platformách, keď hráči môžu hrať napríklad na PC so svojim konzolovým účtom alebo prepnúť z PC na konzolu, ukladajú si progres a nákupy. Jednotný matchmaking je však zatiaľ to, čo je naozaj reálne urobiť bez akýchkoľvek problémov. Práve tento krok výrazne uľahčí a zlepší hernú skúsenosť v tomto smere.”

Ako uvádza Gaijin, v ideálnom cross-play prípade by mali byť povolené v hrách všetky tri funkcie, teda zjednotený matchmaking, hlasový cross-play chat a migrácia účtov. Zdá sa, že herný priemysel sa v tomto smere výrazne hýbe, či sa to Sony páči, alebo nie. Veľkí hráči ako Microsoft a Epic sa o to snažia, pričom Nintendo nevytvára žiadne prekážky. Mnohým sa totiž zdá spravodlivé, že hráči majú právo na hranie so svojimi kamarátmi na akejkoľvek platforme, bez ohľadu na to, kde si kúpili konkrétnu hru. 















Nerozbalená kópia pôvodnej Super Mario Bros. hry sa predala za 100 tisíc dolárov, čo je nový rekord
predchádzajúca novinka

Nová dávka herných zátiší
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.