Tim Sweeney z Epicu vysvetľuje situáciu a hovorí, že kupovanie exkluzivít je legitímny nástroj

pridal saver 3.2.2019 o 10:00
PC


Šéf Epicu Tim Sweeney sa ozval k aktuálnym problémom cez Twitter a hovorí, že kupovanie exkluzivít je legitímnym nástrojom na konkurenciu, ale dodáva aj to, že keď bude Epic Store plne spustený v polovici roka, už nebude potrebovať exkluzivity. Momentálne manuálne vyberajú mix nových, starších a exkluzívnych titulov od rôznych vývojárov.  

Hovorí, že obchody by mali mať voľnosť konkurovať a vývojári by mali mať voľnosť používať obchody, aké si vyberú, čo je presne to, čo sa deje teraz.

"Určite konkurencia medzi obchodmi je zdravá, špeciálne, ak to vytvorí výraznú výhodu pre vývojárov, tak ako my teraz ponúkame rozdiel medzi 30% vs 12% podielu z tržieb. Tieto peniaze môžu byť vývojármi znovu investované do ďalších hier, alebo ich môžu posunúť hráčom. 

Milujte nás, alebo nenáviďte nás, my však vylepšujeme ekonomickú konkurenciu medzi obchodmi. Celé to výrazne pomôže vývojárom a aj hráčom. Obchod môže zrušiť 30% poplatok, len ak má solídne dôvody pre každého, ako pre hráčov, tak aj vývojárov. Teda rozdávanie hier, lepšie ceny a exkluzivity sú dôležité. 

Je to ako pri Amazon Prime Video, Netflix, HBO - vytvárajú svoj obsah, aby ste sledovali ich službu. Ak by mal každý rovnakú ponuku, väčšia služba by ostala dominantná desaťročia. 

Má zákazník možnosť kúpiť si produkt v každom obchode, ktorý si vyberie? Kúpite si Toyotu u Ford predajcu? Nie. Obchody si súperia v ponuke, cenách a funkciách.

Sledoval som, že ľudia, ktorí kupujú hry na Store, preferujú nekupovať hry na druhom obchode. Vývojári takto nikdy neutečú od 300% do 500% vyšším nákladom, ak všetky hry sú na Steame a za rovnaké ceny.

Totiž Steam má právo veta na ceny. Takže, ak je vývojár na viacerých obchodoch a chce znížiť cenu na Epic store, tak Valve môže povedať nie. Rozdiel ceny nahnevá Steam hráčov a začnú s review bombingom. Zároveň, tak nemôžu autori robiť výpredaje kedy chcú a kde chcú."

Tim Sweeney k tomu reagoval aj na svoje pokrytectvo, keďže kritizoval Microsoft, keď prichádzal so svojim Store, ktorým vraj chcel zabiť Steam a vyzýval hráčov, aby proti tomu bojovali. Teraz hovorí, že kritizoval Microsoft nie pre exkluzivity, ale preto, lebo mohol obmedziť voľnosť inštalovať PC softvér na PC a obmedziť vývojárom a vydavateľom priamy vzťah so zákazníkmi. Vraj kritizoval cieľ Microsoftu zablokovať konkurenčné store z Windowsu. To mu následne aj Microsoft vysvetlil.

Doplnil to ešte pripravovanými doplnkami do Epic Store kde:

- pribudne offline možnosť hrania, teraz ide totiž store cez web a teda čisto online
- pripravujú používateľské recenzie, ale s tým, že si ich vydavateľ môže vypnúť, aby sa vyhol review bombingu.

Hovorí, že tieto funkcie stoja len časť percenta zo ziskov. Nie 30% ako si berie Steam. Netreba zabúdať, že väčšina vývojárov zarába menej ako 30% z titulov a nepáči sa im, ak má obchod z hry viac peňazí ako oni. 

Zo zaujímavostí spomenul, že DRM na Epic store je plne na rozhodnutí vývojárov, je na nich, či ho zapracujú, alebo nie. 















Nová dávka inšpirácie v PC zostavách
predchádzajúca novinka

Najhrávanejšia postava Super Smash Bros. Ultimate je prekvapením pre fanúšikov
nasledujúca novinka

Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login




ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
kontakt: sector@sector.sk


Pre vstup na plnú web stránku sector.sk, kliknite sem www.sector.sk.