Šéf Xboxu hovorí o tom, prečo nechcú vyvíjať exkluzivity, zameraní sa na Android so streamingom, záväzku voči E3 a prečo nepotrebujú kupovať EA

Phil Spencer po The Game Awards dňoch absolvoval viacero rozhovorov, z ktorých zišli zaujímavé informácie týkajúce sa aktuálneho smerovania hernej Xbox divízie.

pridal Gam_er 9.12.2018 o 10:00 pod hry
Šéf Xboxu hovorí o tom, prečo nechcú vyvíjať exkluzivity, zameraní sa na Android so streamingom, záväzku voči E3 a prečo nepotrebujú kupovať EA

HRY > NOVINKY >

Phil Spencer, výkonný viceprezident hernej divízie Microsoftu v poslednom čase verejnosti prezradil viacero noviniek, postojov a vecí, o ktoré by do budúcna mal Microsoft záujem. Prvá z nich sa týkala toho, že nechcú veľmi investovať do štúdia, ktoré by bolo schopné vyvíjať hry iba na jeden typ zariadenia:

„Rozmýšľame o obsahu ako o kritickom, kritickom aspekte, akým hráči hrajú hry. Komunita okolo týchto hier, ktorá umožňuje ľuďom pripojiť sa k ich hráčom a ich priateľom a ich obsahu vo všetkých zariadeniach, je dôvod, prečo investujeme do služieb Xbox Live a Mixer, našej streamingovej platformy pre video a potom cloud. Takže to vnímame ako tri veci: obsah, komunitu a cloud. Cloud je spôsob, ako môžeme poskytnúť komunitu a obsah hráčom na akomkoľvek zariadení.

Áno, povedal by som, že nechceme veľmi riešiť štúdio, ktoré by bolo schopné robiť hru iba na jednu platformu, pretože hráči hrajú hry na všetkých zariadeniach a myslím, že by ste sa pripravili o príležitosť, keby ste sa sústredili len na jednu vec.

Spencer sa zjavne odvoláva na pripravovaný projekt xCloud, ktorý by pomocou streamovania chcel priniesť hry na akékoľvek zariadenie. Celé by sa to malo začať na systéme Android, pričom Spencer zdôrazňuje prirodzenú synergiu medzi ním a službou Xbox Game Pass:

Zameriavame sa predovšetkým na telefóny s Androidom, pretože na svete je 1 miliarda týchto zriadení, ktoré predstavujú miesto, aké sa budovalo stabilne posledných 10 rokov. Ako cestu však vidíme streaming, kde sme schopní priniesť obsah zákazníkom na akomkoľvek zariadení, ktoré majú, bez ohľadu na lokálne výpočtové schopnosti.

Spencer sa okrem toho vyjadril aj k budúcoročnej E3, pričom prítomnosť Xboxu na výstave už berie ako svoj záväzok. Vyjadrenie prišlo vlastne po tom, čo svoju neúčasť potvrdilo Sony, ktoré údajne nepríde preto, že chce experimentovať, inovovať a premýšľa o nových spôsoboch, ako potešiť svojich fanúšikov. Spencer účasť Microsoftu samozrejme potvrdil a vysvetlil ich každoročný záväzok k tomuto podujatiu. Napriek tomu však naznačil, že niektoré veci je potrebné zmeniť. Súvisí to s tým, že viac vydavateľov už E3 začína ignorovať a novinky si predstavia radšej na vlastných eventoch:

„Som dosť starý na to, aby som si pamätal, že E3 bolo kedysi o maloobchodníkoch, ktorí tam prišli a premýšľali o tom, koľko cartridgov odkúpia na prázdninovú sezónu. To bolo vtedy, kedy sa veci museli predávať von týmto spôsobom. Maloobchodníci skrátka prišli na E3 a snažili sa prísť na to, ktoré z hier by mohli byť predajné hity, pričom vydavatelia sa zase snažili ukázať ich hry v najlepšom svetle, aby presvedčili svojimi kvalitami.

Teraz, po tejto dobe, sa z E3 neočakávane stalo miesto, kde všetci chcú vidieť novinárov, pretože skrátka chcú vidieť, ako o celom podujatí a veciach tam prezentovaných píše tlač. Celé je to postavené na dôvere voči novinárskym inštinktom, čo dáva zmysel, pretože herní novinári vedia odhadnúť, ktoré z hier sa stanú horúcimi hitmi. Takže E3 sa presunula z výstavy pre maloobchodníkov na show pre novinárov a obchodníkov. Po tomto by som však chcel vysvetliť, prečo fandíme E3.

Skrátka si myslíme, že je to úžasné podujatie, ktoré úprimne povedané predstavuje spôsob, ako pohodlne odprezentovať naše hry fanúšikom. Myslím, že to robíme, pretože ide o akúsi slávnosť v LA, kde je pre ľudí skrátka jednoduché prísť a zdieľať svoju lásku k videohrám. Napriek tomu by sa však výstava mala zmeniť v niekoľkých veciach. Keďže ak sa pozriem na všetky tieto udalosti ako XO, E3, FanFest či Gamescom, myslím, že dokážeme zasiahnuť maloobchodníkov a tlač naozaj rôznymi spôsobmi.”

Okrem týchto vecí svetom hier lomcovali správy o tom, že by Microsoft mohol kúpiť Electronic Arts. Pre softvérový gigant je EA zaujímavá podľa investorov preto, že má naozaj množstvo obsahu, ktorý dokáže ponúknuť. Spencer však hovorí, že toto štúdio skrátka nepotrebujú, pričom vysvetľuje dôvody:

„Keď sa pozriete na akvizície štúdií, ktoré sme urobili, sústredíme sa na kreatívne tímy, o ktorých si myslíme, že môžu vytvoriť veľmi zaujímavý obsah, ktorý pomôže rastu Game Passu a našej platformy. Pravdepodobne menej nás teraz zaujímajú manažérske tímy, infraštruktúra a organizačné veci, ktoré sa dejú v typickej firme. Môžeme sa však pozrieť do našich záznamov, kde uvidíte, že sme si na naše konto pripísali sedem štúdií po dobu šiestich mesiacov a keď sa na nich pozriete, môžete vidieť určitú hodnotu.

Čo je však ešte dôležitejšie, vieme, že kreatívne tímy, ktoré vyberáme, môžeme potom zapojiť do infraštruktúry Microsoftu a Xboxu, ktorá pomôže týmto tímom uspieť s pevnejším finančným základom a zasiahnutím hráčov na celom svete, pričom tieto tímy nemusia platiť za niektoré veci, ktoré si účtujú iní vydavatelia, pretože to všetko už majú pod našou strechou. Akvizíciami sme nechceli platiť za to, čo máme, aby sme získali duplicitu, ktorú nepotrebujeme. Chceli sme nájsť kreatívne tímy a cítim sa naozaj dobre, že sa to podarilo.

Spencer teda slovami naznačuje, že EA do veľkej miery ovplyvňuje nie práve funkčný manažment, ktorý firme bráni v rozvoji. Aj keď samozrejme sú príliš veľkí. Oni chcú menšie firmy a chcú dať vývojárom voľné ruky a počkať na to, čo prinesú ich kreatívne tímy. 

Nakoniec Phil hovorí, že rok 2019 bude ešte väčším pre Xbox ako bol aktuálny, majú veľa titulov a veľa noviniek. Prinesú Crackdown 3, Gears 5, alebo jeho najobľúbenejšiu značku tejto generácie, Ori. Nekonkretizoval, či prinesú aj nový hardvér, ale leaky naznačujú, že prinesú hneď dve nové verzie Xbox One konzol, a to  jednu verziu bez mechaniky a menšiu a lacnejšiu verziu Xbox One S.





Páči sa mi! (+6)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19881)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk