EA zhrnulo svoje financie, predstavilo svoje plány |
EA sa finančne darí a plánuje expandovania novými smermi, hlavne do cloudu, AI, alebo crossplatform multiplayeru.
EA zverejnila svoje finančné výsledky z uplynulého roka a už štandardne je v zisku. Konkrétne malo 293 miliónov čistý zisk a 1.1 miliardy tržieb.
V skratke k uplynulému štvrťroku spomenuli:
- FIFA World Cup mal 15 miliónov hráčov
- Vyšla FIFA Mobile v Číne, kde bola medzi najsťahovanejšími na iOS a najhrávanejšia na WeChat platforma
- FIFA Online 4 vyšla v Ázii
- 20 miliónov hráčov hralo FIFA multiplayer s 80% nárastom
- Sims 4 hráči narástli o 35%
- EA dostala na E3 viac ako 60 ocenení hlavne za Anthem, Battlefield V a FIFA 19
- A Way Out si medzi aprílom a júnom zahralo 2.6 milióna hráčov. Spolu s počtom hráčov v Battlefield 1 a FIFA Online 3 prekonali očakávania štvrťroka.
Z pripravovaných hier spomínajú hlavne Battlefield V a Anthem, ktoré okrem športov budú ich ťažiskom na jeseň a jar a popritom vypustia Command and Conquer Rivals. Zároveň naplánovali Star Wars: Jedi Fallen Order na čas medzi aprílom 2019 a marcom 2020, možno z toho spravia jesenný titul a potvrdili aj to, že Respawn pracuje aj na ďalšej hre. Motive robí na novej značke a zároveň mobilné štúdiá pripravujú niekoľko nových titulov. Základom má byť - výber, férovosť, hodnota a zábava.
K téme Battlefieldu V hovoria, že zúročia svoje skúsenosti z Battlefrontu II, kde teraz chcú ponúknuť hlbšie prepracovanú hru. Umožnia ľuďom neustále hrať nový obsah, prepracovali systém progresu, ako aj platby, kde sa bude platiť za skiny. Chýbať nebude ani Battle Royale mód, ktorý do hry príde neskôr.
Z plánov do budúchosti chce EA experimentovať s free 2 play, crossplatform a cloud gaming. Chcú skúsiť samostatnú free 2 play hru, ktorá môže byť strieľačkou alebo bude v inom štýle. Majú síce už dlhé skúsenosti s free 2 play hrami v Ázii a veľa sa naučili aj na Star Wars: The Old Republic, ale stále rozmýšľajú, ktoré z ich starých značiek by sa dal previesť do free 2 play verzie.
Pozerajú sa aj na multiplayerové tituly, kde by sa dalo aplikovať crossplatform hranie. Hovoria, že keďže domácnosti majú väčšinou len jednu konzolu a väčšinou majú aj PC, môže ich spojenie prepojiť priateľov a rodiny. Podobne aj crossplatformom veľkých platforiem s mobilmi. EA dodáva, že je to dôležitý krok do budúcnosti a postupne to začnú zapracovávať do svojich hier.
V tejto súvislosti spomínajú aj cloud gaming ako parádnu príležitosť, hlavne na mobiloch, kde sú 2-3 miliardy hráčov a ich trh postupne dospieva. Napríklad na Fortnite vidia, ako mobilní hráči následne prechádzajú na PC alebo konzolu. Zároveň vidia, ako core hráči z PC a konzol trávia viac času na mobiloch.
EA dodáva, že predplatné služby pridávajú viac možností a hodnotu vo svete stále sa rozširujúceho obsahu. K ich predplatným službám už budúci týždeň pribudne Origin Access Premier predplatné, v ktorom budú zahrnuté všetky nové hry od EA hrateľné už 5 dní pred vydaním. Mesačná suma tam je 15 eur a 100 eur na rok. Ak teda kupujete aspoň dve hry za rok od EA, oplatí sa to, plus máte prístup aj k ostatným titulom v EA Vault.
Nakoniec to uzavreli s tým, že cloud hranie, machine learning a AI zmenia to, ako sa hry vytvárajú a hrajú. Bude stále viac investovať do týchto oblastí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 22
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 58
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 172 zobraziť viac článkov >