Amy Hennig: Hry pre jedného hráča sú drahé a nie je možné priniesť viac obsahu pri rovnakej cene ako kedysi

Autorka Uncharted série komentuje problémy singleplayerovych titulov. Tvrdí, že dnes už nie je možné vyvíjať hru, od ktorej hráči čakajú stále viac obsahu pri rovnakej cene ako kedysi.

pridal Gam_er 11.7.2018 o 20:35 pod hry
Amy Hennig: Hry pre jedného hráča sú drahé a nie je možné priniesť viac obsahu pri rovnakej cene ako kedysi

HRY > NOVINKY >

Amy Hennig, ktorá odišla z EA po tom, čo jej zrušili Star Wars projekt, zakladá svoje vlastné indie štúdio. Chce sa zameriavať na menšie, no originálne tituly. Napriek tomu sa však v nedávnom rozhovore vrátila k tradičným hrám pre jedného hráča, pri ktorých sa podľa nej stáva čoraz ťažšie nájsť vydavateľa tretej strany. Zatiaľčo first party vývojári Sony či Nintendo s tým nemajú veľký problém, v prípade ostatných je to o mnoho ťažšie. Tak sa uchyľujú k tomu, že sa pokúšajú prejsť na hry v podobe služieb, ktoré podľa Hennig ľahšie udržia hráčov na dlhšiu dobu. 

V show, ktorú hostil Geoff Keighley, sa Amy fanúšikovia z publika pýtali, ako by komentovala údajné vymieranie tradičných hier pre jedného hráča. Na otázku ponúkla dlhšiu odpoveď, v ktorej vysvetľuje, ako všetko závisí od vydavateľa a jeho prístupu k samotnému projektu:

„Nie je to tak, že sa pozeráme na smrť hier pre jedného hráča, alebo že by ich hráči už skrátka nechceli. Niektorí vydavatelia sa dostanú na jeden alebo druhý koniec tohto spektra, na základe svojho podnikateľského plánu. Je to celom fér. Situácia sa má však tak, že tradičné spôsoby, ktorými sme robili hry, sa stávajú čoraz ťažšie podporovanými. Preto sa v minulosti hovorilo, že sme v inflexnom bode, čo sa týka nášho priemyslu. Hovorilo sa o tom dlho. Pokračovať vo vytváraní takýchto hier nám veľmi znepríjemňuje fakt, že sú neúmerne drahé. Nechceme vás pripraviť o zážitky pre jedného hráča, no je tu tlak na to poskytovať stále viac a viac za rovnaké cenové body, aké sme mali v minulosti. To skrátka dnes nie je možné.

Verím, že sa to nedá udržať. Myslím, že to láme zmysel hier pre jedného hráča. Povedala som to tu už niektorým ľuďom. Hrám hry, pretože ich chcem dokončiť. Chcem vidieť príbeh. Mám rada ten príbehový oblúk. Dnes však nevidím konce väčšiny hier. Je šialené, že tu hovoríme o rozprávaní príbehu, ale robíme hry, ktorých koniec vidí len zlomok publika. Láme mi to srdce.

Naozaj dúfam, že v našom odvetví uvidíme viac zmien, príjemných prekvapení či šokov. Otvárame portfóliá, možno s modelom predplatného. Pri nich môžeme vidieť, že zvládneme vytvoriť príbehovú hru, ktorá má štyri hodiny, s vhodným cenovým rozpočtom. Máme digitálnu distribúciu. Malo by to byť možné. Nemali by sme sa snažiť prebúrať stenu s rovnakou cenovou hladinou a väčšou porciou obsahu, ktorá by zlomila ducha týchto hier. Robiť ich dnes za rovnakú cenu ako pred rokmi skrátka nie je možné.” 

Amy tiež doplnila svoj postoj k EA, ktoré neviní z toho, že zrušilo pripravovanú Star Wars hru. Tvrdí, že chápe, prečo sa napokon rozhodli reštartovať projekt ako živú službu na Motive, ja keď to pre ňu bolo ťažké rozhodnutie:

Nechcem viniť EA za toto rozhodnutie aj napriek tomu, že to pre mňa osobne bolo naozaj veľmi ťažké. Chápem výzvu. Musíme sa na to pozrieť z rôznych pohľadov. Myslím, že je to o portfóliu hier v odlišných cenových reláciách, ktoré nám umožnia robiť viac než PUBG či Fortnite alebo rôzne Destiny klony. Boh žehnaj Sony za to, že podporuje singleplayer hry aj napriek tomu, že ich tvorba je náročná. Sú veľmi drahé a nevyhovujú modelu s masívnym otvoreným svetom či hodinami a hodinami hrania. Nevyhovujú ani modelu hier ako služieb, ktoré v dnešných dňoch robia snáď všetci.”

Treba dodať, že Amy v prípade Sony naráža na staršie singleplayer tituly, ktoré boli väčšinou  tunelovky. Po novom sa totiž už aj Sony posúva dopredu a prechádza do otvorených svetov. 





Páči sa mi! (+6)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (7)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19923)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk